Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min samboer kommer fra England og vi har vært et i lag i noen år nå. Hele hans familie bor i England. De siste årene har vi stort sett reist over hver ferie og vært i minst ei uke (sommer, jul, påske), i tillegg til at de kommer f.eks. på våren og vinteren til oss. Vi ses ca. 5 ganger per år. Veldig kjekke og imøtekommende folk, men synes det blir mye reising i lengden for min del.

Kjenner ingen andre som har svigers i utlandet eller utenbys..Veldig kjekt om noen andre i samme situasjon vil dele erfaringer eller tips hvordan dere har løst dette, hvor mye besøker derer/eller får besøk? :)

Endret av ETS
Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 ganger i året er vel omtrent det jeg besøker svigers også. To lenger perioder (jul og sommer) og 2-4 helger i løpet av året. Mer enn det er det ikke tid til.

Anonymous poster hash: ccb56...02a
Skrevet

Kva med at dere reiser bort dit to ganger i året i stedet for tre? Og at den eine gangen kanskje er ei langhelg i stedet for ei veke? :) Forstår godt at du vil ha litt ferie heime også. Er jo gjerne i påskeferie og slikt at ein får unnagjort litt i huset eller vil på skitur eller bare slappe av.

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne se min svigerfamilie 5 ganger i året.

Anonymous poster hash: bd754...c98

Skrevet

Kva med at dere reiser bort dit to ganger i året i stedet for tre? Og at den eine gangen kanskje er ei langhelg i stedet for ei veke? :) Forstår godt at du vil ha litt ferie heime også. Er jo gjerne i påskeferie og slikt at ein får unnagjort litt i huset eller vil på skitur eller bare slappe av.

Ikke dumt, bedre å reise ei langhelg enn å ikke reise i det hele tatt :)

Skrevet

5 ganger i året er vel omtrent det jeg besøker svigers også. To lenger perioder (jul og sommer) og 2-4 helger i løpet av året. Mer enn det er det ikke tid til.

Anonymous poster hash: ccb56...02a

Da er det omtrent det samme som oss. Hvor lenge er dere der i jul/sommer?

Skrevet

Jeg har mine foreldre 10 timers reise unna, innenlands, og vi sees 1-3 ganger i året. Annenhver jul, opptil en uke, og en uke i sommerferie pluss noen ganger påske/høst. Så har de besøkt oss med 2-3 år i mellom, de er litt fastgrodd hjemme, men har blitt flinkere i senere år.

Vi besøker dem alltid sammen, men mannen min trives like godt i deres selskap som meg, og de har også veldig lav terskel hjemme, lite tvungen sosialisering og pliktbesøk, og vi finner på ting sammen som alle synes er hyggelig.

Anonymous poster hash: 5bbf6...d83
Skrevet

Litt annerledes situasjon, men jeg er vokst opp med begge sett besteforeldre 50 mil unna - og de igjen med en del mil mellom seg. Gjennom hele oppveksten var to uker i sommerferien forbeholdt besteforeldrebesøk med familien, en uke på hvert sted. Det samme med påskeferien (vi var alltid borte hele påskeuka). I tillegg fikk vi barna reise i skoleferier om vi ville (høst og vinter). Jula var vi alltid hjemme hos oss selv.

Vi hadde gjerne besøk 1-2 ganger i året, men da ble de til gjengjeld hos oss i 4-6 uker (!). Min familie er veldig tett og vi trives godt i hverandres selskap, så det var bare fryd og gammen faktisk :)

Anonymous poster hash: f5c3b...e28

Skrevet

Jeg har vært i begge ender; bodd i utlandet selv og bodd i Norge med en mann som hadde familie i utlandet.

Da jeg bodde i utlandet møtte jeg familien 1-2 ganger i året, i en ukes tid om gangen. En gang kom de til meg, de andre gangene dro jeg til Norge (mannen var med innimellom men stort sett dro jeg alene).

Nå som vi bor i Norge gjør vi det samme, mannen besøker familien ca 2 ganger i året i 1-2 uker, jeg har vært med èn gang (er bare på 2. året i Norge enda). De har aldri vært her.

Mistenker at det blir mer når vi får barn, men foreløpig fungerer dette helt fint, ingen av oss har hatt / har behov for mer besøk.

Anonymous poster hash: 5dece...37a
Skrevet (endret)

Mange svar her, takker mye for det :-)

Varierer sikkert en del fra familie til familie hvor mye en vil se hverandre gjennom året. Hadde situasjonen vært motsatt og jeg hadde bodd i England hadde jeg reist hjem ofte siden vi er en knyttet familie. Men jeg hadde skjønt at samboer ikke hadde det samme behovet for å se min familie og mine venner..

Endret av ETS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...