Gå til innhold

Hjelp, er det vanlig med åpen bar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lokalet er i orden, og menyen er snart i boks.

Snakket litt med flere om hva som er vanlig mht. drinker i bryllupet.

Jeg personlig syntes at det holdt med vordrink, vin til mat, cognac/likør og kaffe, mens flere hadde hørt at det er vanlig med åpen bar eller bonger? Hva har dere tenkt å gjøre når dere leier lokale med bar?

Skal vi betale for alle drinkene :o ?

En skikkelig budsjettsprekk blir det, men man vil jo ikke være gjerrig heller :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madley
Skrevet

Vi har fri bar..

Men det kommer litt an på hvor du skal holde selskapet. Er det på et hotell så fikser dem baren. Er det på et samfunnshus.feks. så blir det litt for dumt å ta betalt for drinkene. synes jeg da...

Skrevet

Vi skal også ha fri bar. Jeg også synes ikke det passer seg å ta betalt når an leier lokalet og står for baren selv.

Skrevet

Vi skal holde selskap i et lokale med sjenkebevilgning og bar. Hadde vært greit å sette frem noen flasker medbrakt, men det går altså ikke.

Jeg tenkte 50 gjester og drinker til 70-80 kroner stykket...jaja er det vanlig så får en jo tåle det. Bare lurte på om det var vanlig, eller om det er sånn at gjestene betaler utover det de får til maten/kakene... :-)

Gjest Madley
Skrevet

Dersom dere er i et lokale med sjenkebevillgning så kan vel de ta seg av det?

Dere kan jo f.eks gi gjestene to bonger hver, så må de kjøpe resten selv..

Hadde ikke reagert på det jeg.

Har vært i bryllup der vi til og med måtte kjøpe vin til maten..det reagerte jeg på kan du si...

Gjest Poirot
Skrevet
Dersom dere er i et lokale med sjenkebevillgning så kan vel de ta seg av det?

Dere kan jo f.eks gi gjestene to bonger hver, så må de kjøpe resten selv..

Hadde ikke reagert på det jeg.

...

Har vært i slikt bryllup og syntes det var helt ok.

Vi skal ha fri bar, men det erfordi pappa ikke vil ha bonger. Hadde vært greit for meg.

Skrevet

Vi skal ha fri bar, men kunne heldigvis ta med alkoholen selv!

Skrevet

Det er ikke et must å ha fri bar! Da vi giftet oss fikk alle en velkomstdrink, vin til maten og konjakk/bailey's til kaffen. I tillegg kunne man kjøpe øl og vin i baren. Tror det også er relativt vanlig.

Skrevet

Vi skal verken ha fri bar eller bonger. Vordrink, diverse vin til maten, cognac eller likør til kaffen - og så kan gjestene kjøpe det de ønsker i baren utover kvelden. (Vi er i lokale med skjenkebevilling, så å ta med egen drikke er uaktuelt.) Har vært i flere bryllup der det har blitt gjort slik, og det har vært helt greit.

Skrevet

Jeg synes også at det er helt greit uten fri bar. Alle vet hva et arrangement som et bryllup koster.

Skrevet

Jeg synes ogsaa det er helt greit aa ikke ha fri bar. Vi planla aa jgi gjestene to bonger hver, men pappa insisterte paa aa ha fir bar saa da blir det saann. Men hadde jeg betalt selv ville vi ikke hatt fri bar!

Skrevet

Det går jo an å ha fri bar, men ha en slags sparebøsse der hvor folk kan betale så mye de ønsker dersom de vil. Og at den summen kan gå til for eksempel bryllupsreise.

Skrevet

Vi skal ha fri bar, som vi har selv. Men jeg ville ikke latt gjestene betale for deg uansett, da....

Gjest MrsL
Skrevet

Det er flere og flere som går fra fri bar til evt. bonger i baren når festen starter. Selv skal vi ha det siste og ingen har reagert negativt på det.

Skrevet

Vi skal ha fri bar. Vi synest dette er mest riktig for oss. Tror ikke folk drikker så uhemmet mye da det tross alt er et bryllup. Føler folk "skikker" seg mer da.. men vet jo ikke :wink:

Gjest Poirot
Skrevet
Vi skal ha fri bar. Vi synest dette er mest riktig for oss. Tror ikke folk drikker så uhemmet mye da det tross alt er et bryllup. Føler folk "skikker" seg mer da.. men vet jo ikke  :wink:

Har definitivt vært i bryllup der folk ikke har skikket seg og ramlet ned trapper pga fyll osv. Men også i bryllup der folk er så godt som edru på tross av fri bar.

Skrevet

"Har definitivt vært i bryllup der folk ikke har skikket seg og ramlet ned trapper pga fyll osv. Men også i bryllup der folk er så godt som edru på tross av fri bar."

Ja der er vel litt av begge deler, men håper vi håper at vi kjenner slekten vår så pass. får vel bare håpe på det beste :P

Skrevet

Vi skal ha fri bar. Hadde festen derimot blitt holdt på hotell, måtte vi nok revurdert dette. Men det er jo derfor vi også har valgt å ikke avholde festen et sted der drikke må kjøpes.

Dette ville vi ordne med selv.

Skrevet

Vi vurderte bonger, men endte opp med fri bar. Jeg hadde ikke reagert på bonger i et bryllup..

Skrevet

Vi skal ha fri bar og skal ha det på et sted der vi ikke får ta med drikke . Men vi betaler en fastpris pr. person slik at vi på forhånd vet hvor mye det kommer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...