Filippa90 Skrevet 29. oktober 2013 #1 Del Skrevet 29. oktober 2013 Hei Skal ha fem uker ferie fordelt på januar, februar, mars og april. Vet ikke hvordan jeg skal fordele dem enda, men skal ihvertfall ha to uker i april for å reise til New York. Da har jeg tre uker igjen, hvor skal jeg reise disse ukene? Ville dere tatt tre separate turer eller en lang? Vil ikke reise til så himla dyre steder, da New York blir ganske heftig med shopping Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 29. oktober 2013 #2 Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Kommer jo ann på hva slags type ferie du ønsker. Er det sol og strand, by og kultur eller gruppereiser, opplevelser, natur og friluftsliv. Betyr flytid noe og er det budsjett tur eller kan den koste litt. Hvis dette hadde vært meg så tror jeg at jeg enten hadde tatt 2 uker til Thailand , Mexico eller Aruba i løpet av Januar eller februar. Om man følger med på restplasser, ukens kupp, tirsdagstilbud eller happy hour på de forskjellige reiseselskapene så er det rimelige tilbud å få tak i. Alle disse stedene har jo deilig temperaur, flotte strender og masse opplevelser, vel Aruba er vel mest nydelige strender, koselig karibisk by og et eldorado for vannaktivitet da. De andre to har jo endel kultur og andre spennende opplevelser også. Så hadde jeg tatt meg en ukes tur i mars. For å få forskjellige opplevelser så tror jeg at jeg hadde tatt en tur til Island kanskje. Eller en ukes tur til en billig by i Europa. Her hadde jeg nok fulgt med på billigbiletter til flyselskapene og dratt til en by jeg ikke hadde vært i før. Eller så hadde jeg kuttet ut den uken i mars og tatt 3 uker i New York og den siste uken hadde jeg gått på et cruisskip fra New York og tatt et ukes cruis enten til Bahamas eller Bermuda. Har selv tatt cruiset fra New York til Bahamas. Kan anbefales. Både Norwegian Cruise line og Royal Caribien seiler fra New York. Et annet alternativ er å sjekke ut star tour tema. De har mange spennende reiser og om du trives med å reise i en gruppe og ha med en guide så er dette fine alternativer. Var selv med de 2 uker til Kina og det var en flott tur. Vet også at de har en fin tur til Thailand i Januar der man også besøker nord thailand. Endret 29. oktober 2013 av caroprins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filippa90 Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 29. oktober 2013 Kommer jo ann på hva slags type ferie du ønsker. Er det sol og strand, by og kultur eller gruppereiser, opplevelser, natur og friluftsliv. Betyr flytid noe og er det budsjett tur eller kan den koste litt. Hvis dette hadde vært meg så tror jeg at jeg enten hadde tatt 2 uker til Thailand , Mexico eller Aruba i løpet av Januar eller februar. Om man følger med på restplasser, ukens kupp, tirsdagstilbud eller happy hour på de forskjellige reiseselskapene så er det rimelige tilbud å få tak i. Alle disse stedene har jo deilig temperaur, flotte strender og masse opplevelser, vel Aruba er vel mest nydelige strender, koselig karibisk by og et eldorado for vannaktivitet da. De andre to har jo endel kultur og andre spennende opplevelser også. Så hadde jeg tatt meg en ukes tur i mars. For å få forskjellige opplevelser så tror jeg at jeg hadde tatt en tur til Island kanskje. Eller en ukes tur til en billig by i Europa. Her hadde jeg nok fulgt med på billigbiletter til flyselskapene og dratt til en by jeg ikke hadde vært i før. Eller så hadde jeg kuttet ut den uken i mars og tatt 3 uker i New York og den siste uken hadde jeg gått på et cruisskip fra New York og tatt et ukes cruis enten til Bahamas eller Bermuda. Har selv tatt cruiset fra New York til Bahamas. Kan anbefales. Både Norwegian Cruise line og Royal Caribien seiler fra New York. Et annet alternativ er å sjekke ut star tour tema. De har mange spennende reiser og om du trives med å reise i en gruppe og ha med en guide så er dette fine alternativer. Var selv med de 2 uker til Kina og det var en flott tur. Vet også at de har en fin tur til Thailand i Januar der man også besøker nord thailand. Tusen takk for utfyllende svar Tenker kanskje mest sol og strand da jeg tar meg av shoppinga i New York. Thailand i januar ja, hm, den var ikke dum. Må sjekke temperaturen der osv. Vurderer å gi en tur til mamsen i julegave nemlig. Storbytur er heller ikke feil, vurderer en slags spatur e.l til Tallin f.eks. Aldri vært der Blir nok bare to uker i New York, den er spikra sammen med ei venninne, og vi skal faktisk på Oasis of the Seas cruise i 2015 :D Så gleder meg maks til det også! Er ikke så gira på gruppereiser tror jeg, men blir muligens en reise alene. Har vurdert slike singelturer, men ser for meg at det er rimelig kleine greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 29. oktober 2013 #4 Del Skrevet 29. oktober 2013 Temperatur i Thailand i Januar ligger på jevnt 32 til 33 grader. Jeg har vært i Thailand i desember og det er flott der. Selv har jeg to ganger fått tur for 2 i 14 dager på fint hotel for 16000 totalt for begge visa tirsdagskuppet til star tour og happy hour til ving. Tror mamsen ville synes det var en kjempefin julegave Jeg var i Tallin i sommer en tur og den gamle bydelen er kjempekoselig å vandre rundt i. Kan anbefales. Nå vet jeg ikke så mye om singelturer men vet at selskapet capre diem har mange flotte turer der motto er alene men sammen. Dette er ingen singelklubb men et reiseselskap som arrangerer gruppeturer for folk som reiser alene. Man har måltider og utfluktene sammen som gruppe med guide. Star tour tema har både par og single med. Her er det en organisert tur med guide der man reiser sammen i en gruppe, har felles utflukter og middager men ellers så bruker man resten av fritiden som man vil. Du kan glede deg til cruise med Oasis of the seas.Nydelig skip. Har ikke besøkt det selv enda men det står på min liste over hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå