AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Bikkja har sånn uringreier.. Vet ikke hva det er, var ikke hjemme i den perioden da han fikk det første gang. Sikkert krystaller i urinen. Fikk antibiotika, og da ordnet det seg. Fikk sesialfôr han skulle få, men han neltet å ete det. Gikk på RC mini (gått på det i to år uten problemer), men nylig byttet vi til Orijen. Rett før byttinga, begynte det igjen etter et par mnd opphold. Kan vi dra til vterinæren og si at nå er det tilbake, og kreve å få resept på samme behandling, altså antibiotika, uten videre undersøkelser en gang till?? Bikkja haaaaater veterinærer, blir pissredd hver gang, jeg hater dyrlegeutgifter, og alle veit hva som er problemet og hva som er løsningen, så må vel være mulig det vel, å få medisinen på resept uten å måtte dra med bikkja unn? (Evt. Ta med en urinprøve). Anonymous poster hash: 27f37...915
Lech Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Det må du nesten høre med veterinæren din med. Noen veterinærer ordner resept uten undersøkelse, andre krever hunden inn.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Bikkja har sånn uringreier.. Vet ikke hva det er, var ikke hjemme i den perioden da han fikk det første gang. Sikkert krystaller i urinen. Fikk antibiotika, og da ordnet det seg. Fikk sesialfôr han skulle få, men han neltet å ete det. Gikk på RC mini (gått på det i to år uten problemer), men nylig byttet vi til Orijen. Rett før byttinga, begynte det igjen etter et par mnd opphold. Kan vi dra til vterinæren og si at nå er det tilbake, og kreve å få resept på samme behandling, altså antibiotika, uten videre undersøkelser en gang till?? Bikkja haaaaater veterinærer, blir pissredd hver gang, jeg hater dyrlegeutgifter, og alle veit hva som er problemet og hva som er løsningen, så må vel være mulig det vel, å få medisinen på resept uten å måtte dra med bikkja unn? (Evt. Ta med en urinprøve).Anonymous poster hash: 27f37...915 Jeg håper inderlig at du er et troll??? Har du i det hele tatt hørt om antibiotikaresistens? For å si det enkelt: krystaller i urinen løses ikke med antibiotika i det hele tatt. Makan! Jeg prøver vanligvis å være høflig de gangene jeg svarer her inne, men en slik mangel på folkeskikk og allmennkunnskap gjør at jeg blir helt oppgitt, og det fremgår ganske tydelig av svaret ditt at du kun er ute etter å spare penger.. "kreve å få en antibiotika-resept" med hvilken myndighet da? En veterinær som bare leverer ut antibiotika for et dyr han ikke har sett på flere måneder risikerer dessuten å få både mattilsynet og legemiddelverket på nakken. Anonymous poster hash: 145d2...4bd 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #4 Skrevet 30. oktober 2013 Når man har krystaller i urinen kommer det ofte betennelse i tillegg, og motsatt, når man har betennelse først, kan det dannes krystaller. Ikke lett å vite hva som kommer først og sist. Men antar at hunden din hadde begge deler siden du fikk antibiotika + spesialfôr. Du kan ikke få antibiotika uten noen som helst sjekk, men ofte holder det med en innlevert urinprøve i første omgang. Det er jo en del billigere enn å måtte komme ned med hunden til time. Det er uansett viktig at du holder deg til det anbefalte fôret slik at du slipper tilbakefall! Hvis han ikke liker den typen du fikk, fins det alltid alternativer i andre merker. Anonymous poster hash: 04b6b...a75
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #5 Skrevet 30. oktober 2013 Når man har krystaller i urinen kommer det ofte betennelse i tillegg, og motsatt, når man har betennelse først, kan det dannes krystaller. Ikke lett å vite hva som kommer først og sist. Men antar at hunden din hadde begge deler siden du fikk antibiotika + spesialfôr. Anonymous poster hash: 04b6b...a75 Pirkefeil, men antar du mente infeksjon her og ikke bare en ren betennelse, som også kan forekomme i ureter/uretra/blærevegg ved irritasjon fra stein ;-) Anonymous poster hash: 145d2...4bd
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2013 #6 Skrevet 31. oktober 2013 Jeg tenkte på infeksjon med bakterier i sammenhengen over:) Anonymous poster hash: 04b6b...a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå