Gå til innhold

frokost uten melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må kutte ut melk, hvilke pålegg kan jeg spise? Bortsett fra skinke, egg og syltetøy. Inneholder kjøpebrød melk?

Anonymous poster hash: c69c3...e39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må kutte ut melk, hvilke pålegg kan jeg spise? Bortsett fra skinke, egg og syltetøy. Inneholder kjøpebrød melk? Anonymous poster hash: c69c3...e39

Hva med havregrøt laget bare av vann.

Leverpostei.

Makrell i tomat.

Avokado.

Skrevet

Eg et fårepølse, leverpostei (stabburet gul boks eller gilde god og mager), rødbetsalat, skinke, julesylte, peanøttsmør, sjokade, majones... Syltetøy med eple på er godt :) Og Soft Spesial er supert bordsmør.

Ellers så lager eg havregrynsgrøt på rismelk med kalsium tilsatt. Rismelk på frokostblandinger. :)

Skrevet

Takk dere :) er det ikke melk i leverpostei?

Skrevet

Ikkje i Stabburet sine fersk leverpostei, ovnsbakt og den på rund hermetikkboks :) Gilde Go' og mager eg også uten :)

Skrevet

Det finnes flere typer kjøpebrød uten melk. :)

Anonymous poster hash: 7a835...d64
Skrevet

Dei fleste vanlige kjøpebrød er uten. Men les på posen for sikkerhetsskyld :)

Skrevet

Ikkje i Stabburet sine fersk leverpostei, ovnsbakt og den på rund hermetikkboks :) Gilde Go' og mager eg også uten :)

Good, er veldig glad i leverpostei :)

Det finnes flere typer kjøpebrød uten melk. :)Anonymous poster hash: 7a835...d64

Bra det og :)

Huff jeg som elsker melk, kan drikke en liter om dagen, men må høre på legen.

Gjest Brillefin
Skrevet

Kan du ikke drikke laktosefri- eller redusert? Synes ikke det er store forskjellen :)

Skrevet

Hvorfor må du på liv og død ha brød til frokost da?

Anonymous poster hash: accbe...956
Skrevet

Kan du ikke drikke laktosefri- eller redusert? Synes ikke det er store forskjellen :)

Eller rismelk, havremelk, soyamelk. Er ikke vanskelig å droppe melk.

Anonymous poster hash: ad4ce...b35

Skrevet

Tomater, agurk, banan og epleskiver med syltetøy, paprika, reker, kaviar, sild, røkt laks/ørret/makrell og nesten alle kjøttpålegg (hamburgerrygg, salami, lammerull, kylling, kalkun, sylte, tunge...). Trist å gi opp ost, men det er mye annet godt å spise. :-) Knekkebrød er også uten melk.

Skrevet

Trur du er som meg, TS. Drakk nesten ein liter melk dagen, elska ost, yoghurt og det meste av meieriprodukter. Men vart allergisk i slutten av tenårene. Ikkje laktoseintoleranse, men melkeallergi. Var ein tøff overgang då eg visste lite om melkefrie alternativ. No går det veldig fint. Alpro soya sin yoghurt er veldig god, soft spesial er veldig godt bordsmør, lager supergod risgrøt med havremelk og havregrøt med rismelk :P Bare å spørre viss du treng tips, ellers så er utenmelk.no super! Er også ei gruppe på facebook som heite utenmelk, der er mange tips. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...