AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Må kutte ut melk, hvilke pålegg kan jeg spise? Bortsett fra skinke, egg og syltetøy. Inneholder kjøpebrød melk? Anonymous poster hash: c69c3...e39
Gjest pausemusikk Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 http://utenmelk.no/wiki/index.php?pagename=Enkelt%20br%F8d her er en oppskrift på brød uten melk,om det finnes i butikk vet jeg ikke desverre.
Gjest Kv84 Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Må kutte ut melk, hvilke pålegg kan jeg spise? Bortsett fra skinke, egg og syltetøy. Inneholder kjøpebrød melk? Anonymous poster hash: c69c3...e39 Hva med havregrøt laget bare av vann. Leverpostei. Makrell i tomat. Avokado.
Vill Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Eg et fårepølse, leverpostei (stabburet gul boks eller gilde god og mager), rødbetsalat, skinke, julesylte, peanøttsmør, sjokade, majones... Syltetøy med eple på er godt Og Soft Spesial er supert bordsmør. Ellers så lager eg havregrynsgrøt på rismelk med kalsium tilsatt. Rismelk på frokostblandinger.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Takk dere er det ikke melk i leverpostei? Anonymous poster hash: c69c3...e39
Vill Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Ikkje i Stabburet sine fersk leverpostei, ovnsbakt og den på rund hermetikkboks Gilde Go' og mager eg også uten
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Det finnes flere typer kjøpebrød uten melk. Anonymous poster hash: 7a835...d64
Vill Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Dei fleste vanlige kjøpebrød er uten. Men les på posen for sikkerhetsskyld
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 Ikkje i Stabburet sine fersk leverpostei, ovnsbakt og den på rund hermetikkboks Gilde Go' og mager eg også uten Good, er veldig glad i leverpostei Det finnes flere typer kjøpebrød uten melk. Anonymous poster hash: 7a835...d64 Bra det og Huff jeg som elsker melk, kan drikke en liter om dagen, men må høre på legen.Anonymous poster hash: c69c3...e39
Gjest Brillefin Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Kan du ikke drikke laktosefri- eller redusert? Synes ikke det er store forskjellen
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 Hvorfor må du på liv og død ha brød til frokost da? Anonymous poster hash: accbe...956
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Kan du ikke drikke laktosefri- eller redusert? Synes ikke det er store forskjellen Eller rismelk, havremelk, soyamelk. Er ikke vanskelig å droppe melk. Anonymous poster hash: ad4ce...b35
Amarone Skrevet 29. oktober 2013 #13 Skrevet 29. oktober 2013 Tomater, agurk, banan og epleskiver med syltetøy, paprika, reker, kaviar, sild, røkt laks/ørret/makrell og nesten alle kjøttpålegg (hamburgerrygg, salami, lammerull, kylling, kalkun, sylte, tunge...). Trist å gi opp ost, men det er mye annet godt å spise. :-) Knekkebrød er også uten melk.
Vill Skrevet 30. oktober 2013 #14 Skrevet 30. oktober 2013 Trur du er som meg, TS. Drakk nesten ein liter melk dagen, elska ost, yoghurt og det meste av meieriprodukter. Men vart allergisk i slutten av tenårene. Ikkje laktoseintoleranse, men melkeallergi. Var ein tøff overgang då eg visste lite om melkefrie alternativ. No går det veldig fint. Alpro soya sin yoghurt er veldig god, soft spesial er veldig godt bordsmør, lager supergod risgrøt med havremelk og havregrøt med rismelk Bare å spørre viss du treng tips, ellers så er utenmelk.no super! Er også ei gruppe på facebook som heite utenmelk, der er mange tips. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå