Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere opplevd at dere som gravide, vordende mødre, er opptatt av å føle kontrollen ligger hos dere. At det er dere som bestemmer?

Jeg merker det spesielt i forhold til svigerforeldre. Svigermor har en kontrollerende personlighet, og er en myndig og nesten litt skummel dame. Kommunikasjonen mellom oss er veldig tung, men jeg ser jo at hun også "har problemer" med å kommunisere med både kjæresten min og andre unge. Man får følelsen av å bli intervjuet når man snakker med henne, eller kanskje mer forhørt. Dette gir igjen en følelse av at hun setter seg selv i en "ovenfraogned" posisjon.

Hadde du behov for å markere ditt domene som gravid? Jeg har i alle fall slutta med å være ettergivende og forståelsesfull og alltid skulle være med dem på deres premisser. Jeg blir nok en ordentlig løvemor ;)

Anonymous poster hash: b3b47...443
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke som gravid da var det ingen ting som tilsa at jeg skulle trenge det. Men etter at jeg fikk barn har jeg hatt behov for og hatt grunn til det

Og da særlig ovenfor nettopp svigermor. Hun er også dominerende og kontrollerende, men på en slu og faktisk ikke særlig tydelig måte. Men jeg avslører henne lett allikevel. Bl a spør hun ikke om ting som angår oss, hun bare bestemmer og avgjør at slik skal det være og klarer gang på gang å gjennomføre. Skulle vi si nei og nekte så ignorer hun det

Dette startet den dagen vi fikk barn(allerede på sykehuset faktisk). Da var det akkurat som vi ble allemannseie og vårt privatliv opphørte for henne. Det ble visst en selvfølge å få delta i vårt liv på alle punkt og hun har tråkket over vår private grense litt for mye.

Så vårt forhold er i ferd med å bli ganske dårlig.

Hun sliter litt med psyken, så det er ikke bare bare å si direkte fra til henne, da kan hun knekke fullstendig sammen(noe jeg snart ikke bryr meg så hardt om). Men jeg har forsøkt indirekte i lang tid nå, og hun burde snart ta et hint, det gjør hun nok også, men hun er vanvittig sta og vil ikke tape.

Jeg er også sta :P , så hun trekker stadig oftere det korteste strået, for jeg bygger min vegg stadig høyere og tykkere og det blir vanskeligere for henne å slippe inn.

Fryktelig leit at det er blitt sånn. Og jeg sliter litt med hvem av oss som har skylda, men det er ikke jeg som har startet det i utgangspunktet, så det er ikke riktig at jeg skal ta det på min kappe heller. Vi har rett på et privatliv og det her jeg tenkt å fortsette å kjempe for.

Hehe, ble visst langt dette, men siste episode er fersk, så jeg trenger visst å tømme meg :kjefte:

Anonymous poster hash: aa9ff...1bc
Skrevet

Jeg har nok blitt mye tydeligere og kompromisser mindre etter at jeg ble gravid og etterhvert mor. Jeg tar ansvar for min families fysiske og psykiske helse og trivsel, fordi det er mitt (og mannens) ansvar.

Anonymous poster hash: 46e9d...fb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...