AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Svar på spørsmålet i emnetittel-feltet Anonymous poster hash: cbbe3...0f5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Ser man ned på det? Anonymous poster hash: 12351...6f7 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Visste ikke at det var noe å se ned på. Anonymous poster hash: 03a47...077 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Gjør jeg? Det visste jeg ikke. Anonymous poster hash: 22719...97a 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Skulle formulert meg litt tydeligere. Det gjelder selvsagt ikke alle, men jeg og flere har opplevd at noen gjør det. Hadde vært interessant å høre hvorfor her inne. Som alle vet tørr mange å si det på KG som de ikke sier ellers.... Anonymous poster hash: cbbe3...0f5
Gjest Daenerys Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Nei, men jeg ville ikke ha valgt det selv. Må være tøft å fortsette studiene! Endret 29. oktober 2013 av Daenerys
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Skjønner ikke hvorfor man skulle se ned på noen som får barn underveis i studiene. Om det skjer uplanlagt, kan jeg forstå at det blir sånn, men å planlegge barn midt i studiene må være slitsomt. Betyr ikke at jeg ser ned på noen av den grunn.Anonymous poster hash: 395d9...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Det kommer an på. Det handler mer om hvorvidt man har ting på plass enn om man fortsatt er student. Det er litt forskjell på om en kvinne på 27 som er gift med en mann som er i jobb, eier sin egen bolig og har et eller to år av masterstudiet, blir planlagt gravid, kontra en på tyve som akkurat har startet studiene, ikke har noe på plass, er sammen med en jevngammel student osv. Da viser man at man er rimelig kort og det er vel heller det folk ser ned på. Anonymous poster hash: f52fd...b7d 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 Ser du ned på folk som får barn under studiene da TS? Jeg har aldri hørt om at man ser ned på det... Anonymous poster hash: 14445...7da 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er student med barn og har ikke opplevd dette. Verken fra jordmor, familie, universitetet, barnehagen eller helsestasjonen. De fleste kommenterer bare hvor hendig det må være å så fleksibel. Men jo at det er vanskelig å gå tilbake til skole etter endt permisjon. Tror som det nevnes over, at dersom det er en typisk "unge mødre"-student som bor i kollektiv og ikke har noe på stell noen tenker sitt, men det er jo uavhengig av om hun er student eller ikke...Anonymous poster hash: fbd10...9b2 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 Ser ikke ned på folk som får barn under studiene, men tenker det må være tøft og det er nok noe jeg ikke ville gjort. Har jo større forståelse for at man blir planlagt gravid som student når personen er nærmere 30-35 og for eksempel har en mann i jobb. Mitt inntrykk er at de fleste studenter som får barn har en plan om å bli ferdig med studiene i etterkant og dette synes jeg er kjempebra. Men jeg må innrømme at jeg ser litt ned på eller skal jeg si er litt oppgitt over jenter på 17-18-19-20 som ikke får gjort ferdig videregående/læretid pga barn osv. Og som bruker barnet i ettertid som unnskyldning for å aldri bli ferdig (selv om ungen er 3år og går i barnehage). Og angående siste punktet, jeg vet det er mange unge mødre som står på og blir ferdig med skole og studier, men det er de som ikke gjøre dette jeg blir gitt oppgitt over. Anonymous poster hash: 2f8d3...ec2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Er vel ingen grunn til å se ned på folk som får barn under studiene. Ting tar bare litt lenger tid å komme i mål med,men da har de jo et herlig barn også. Anonymous poster hash: 5f569...3d3 1
Gjest Adriane Skrevet 29. oktober 2013 #13 Skrevet 29. oktober 2013 Svar på spørsmålet i emnetittel-feltet Anonymous poster hash: cbbe3...0f5 Ser ikke ned på det. Hvorfor i all verden skulle jeg det? 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #14 Skrevet 29. oktober 2013 Dette er en problemstilling jeg virkelig aldri har vært borti iløpet av de 6 årene jeg studerte ved 3 ulike universitet. Ikke en sjel har kommentert noe i nærheten en eneste gang om temaet. Anonymous poster hash: 458a7...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #15 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg ble planlagt gravid ung og student. Studerte over nett og har aldri hatt det mer uproblematisk enn da. Så lite stress. Vi er sammen enda. 10år etter. Ikke noe å se ned på. Er vel helst evnen man ser ned på da. Anonymous poster hash: 39490...59e
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #16 Skrevet 29. oktober 2013 Med "studiene" mener du da videregående skole som 18 åring? Ellers skjønner jeg ikke problemet. Man må da få barn når begge foreldre selv vil. Anonymous poster hash: e2ced...9be
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #17 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg fikk barn i løpet av studiene og har aldri opplevd at noen så ned på mg for det, tvert i mot sa alle at det måtte være herlig å ha fleksibiliteten man har i en studiehverdag når man har små. Og det var det også-- Pappaen var jevngammel student, vi var 24, og er fortsatt sammen, 15 år etter. Aldri hatt en mer fleksibel og rolig hverdag enn da, selv om det var litt stress før eksamener. Tror du har møtt på en sjelden person som ser ned på dette ts... Anonymous poster hash: 8d0b5...8aa
roberta Skrevet 29. oktober 2013 #18 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg kan ikke finne en eneste grunn til å se ned på de som får barn under studiene. Det jeg kan tenke meg er at en del av den "eldre garde" kanskje har motforestilninger fordi de synes man skal gjøre seg ferdig og komme ut i lønnet arbeid så raskt som mulig. Selv fikk jeg to barn mens jeg studerte og syntes det var kjempefint. Ikke så mye stress og mye sosial omgang med likesinnede i studentbyen der vi bodde.
Miss moneypenny Skrevet 29. oktober 2013 #20 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg fikk to planlagte barn under studiene, og har aldri opplevd at noen så ned på meg. Vi hadde hus og bil, samboer hadde trygg jobb, jeg hadde deltidsjobb ved siden av studiene. Og karakterene ble bare bedre etter at jeg fikk barn, siden jeg skjønte at den tiden jeg hadde til lesing måtte disponeres fornuftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå