AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #1 Skrevet 29. oktober 2013 Kvitt dere med TVen nå. Da kan dere spare kringkastingsavgiften. Dere kan se TV på PC/Nettbrett/Smartphone hvis dere ønsker det. Den blåblå regjeringen kommer garantert ikke til å pålegge eiere av PC/Nettbrett/Smartphones kringkastingsavgift. Så kvitt dere med TVen og send brev til lisenskontoret om at dere ikke lenger har TV. Kringkastingsavgiften er knyttet opp mot eierskap av TV, så hvis dere ikke eier TV, er dere heller ikke pliktige til å betale kringkastingsavgift. Anonymous poster hash: e61f0...977 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #2 Skrevet 29. oktober 2013 Og så kan man spare masse på å bare spise Wasa pappbrød og drikke vann til alle måltider. Eller så får man ta kostnaden ved å leve livet uten å måtte legge alle hodene sammen over en Smartphone når vi skal se en familiefilm sammen. Anonymous poster hash: a5b99...bdd 13
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #3 Skrevet 29. oktober 2013 Og så kan man spare masse på å bare spise Wasa pappbrød og drikke vann til alle måltider. Eller så får man ta kostnaden ved å leve livet uten å måtte legge alle hodene sammen over en Smartphone når vi skal se en familiefilm sammen. Anonymous poster hash: a5b99...bdd Hehe - jobber du for NRK? Anonymous poster hash: e61f0...977 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #4 Skrevet 29. oktober 2013 Monitorer opp til 29" er ganske billige, men dessverre synes jeg det blir altfor smått. Anonymous poster hash: bed9a...5a7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Den dagen jeg trenger å spare de skarve lisenskronene så bør jeg strengt tatt ikke ha tid til å se tv overhodet. Hva tror du skjer hvis alle hiver ut tv'n og ingen betaler lisens? Da finner de sporenstreks andre måter å hente inn pengene. Over skatteseddelen f.eks. Hva gjør du da, råder alle til å jobbe svart? Og så rusler vi videre til neste korttenkte teori.. Anonymous poster hash: 8e91e...864 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Du skal ha bra med økonomiske problemer for at NRK-lisensen skal være det mest grusomme med hverdagen. Anonymous poster hash: a31b1...135 4
nettvenninnen Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Kvittet meg med TV for snart syv år siden. Har aldri angret og har aldri savnet det. Får allikevel med meg alt det jeg behøver via internett. No problem Og, ja. Sparer mye penger. Ikke bare via lisens, men via det å slippe å betale for kanaler. Det meste av det jeg gidder å se på ligger uansett inne på YouTube eller på eksempelvis tv3 sine sider. NRK har jeg nær sagt aldri sett på. Og jeg har det like gøy hver gang lisensmannen kommer på døra. I følge han er man nærmest et merkelig menneske når man ikke har fjernsyn.
L'amie Skrevet 30. oktober 2013 #8 Skrevet 30. oktober 2013 Hva skjer egentlig dersom lisensmannen kommer på døra, og du har TV, men den står på noen andre?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #9 Skrevet 30. oktober 2013 Hva skjer egentlig dersom lisensmannen kommer på døra, og du har TV, men den står på noen andre? Anmelder deg for tyveri av TV? Anonymous poster hash: ca00c...2df
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #10 Skrevet 30. oktober 2013 Hva tror du skjer hvis alle hiver ut tv'n og ingen betaler lisens? Da finner de sporenstreks andre måter å hente inn pengene. Over skatteseddelen f.eks. Hva gjør du da, råder alle til å jobbe svart? Og så rusler vi videre til neste korttenkte teori.. Enslige vil sannsynligvis spare mye på at pengene kreves inn gjennom skatten i stedet for at hver husholdning betaler samme pris, så for min del hadde ikke det gjort noe. Anonymous poster hash: bed9a...5a7
Gjest Naria Skrevet 30. oktober 2013 #11 Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Hva skjer egentlig dersom lisensmannen kommer på døra, og du har TV, men den står på noen andre? Det spiller ingen rolle hvem som eier TV'en, disponerer du TV skal du betale lisens. Så hvis du leier en møblert hybel med TV er du lisenspliktig. Endret 30. oktober 2013 av Naria
L'amie Skrevet 30. oktober 2013 #12 Skrevet 30. oktober 2013 Anmelder deg for tyveri av TV? Anonymous poster hash: ca00c...2df Tviler sterkt, og var ikke det svaret jeg var ute etter. Man kan fint låne en TV, eller ha arvet en, så det er tvilsomt at man blir anmeldt for tyveri. Det spiller ingen rolle hvem som eier TV'en, disponerer du TV skal du betale lisens. Så hvis du leier en møbler hybel med TV er du lisenspliktig. Betaler man vanlig lisens fra den dagen da, og "skylder" ikke beløpet på lisensene som løp fra man kjøpte TV-en? Skjønner du hva jeg mener?
Rotemor Skrevet 30. oktober 2013 #13 Skrevet 30. oktober 2013 Det spiller ingen rolle hvem som eier TV'en, disponerer du TV skal du betale lisens. Så hvis du leier en møbler hybel med TV er du lisenspliktig. Jepp. Familier må ha tv. Dersom man av idealistiske årsaker ikke vil ha tv, kan man ikke ha nettbrett heller. Lisensen er en kollektiv innsamlingsmetode som bidrar til å sikre kvalitet. Jeg ønsker ikke kun reklamefinansierte programmer på tv. Det er nok av kakekriger og konkurranser som det er. Jeg jobber ikke for nrk, men jeg har en familie med forskjellig behov for underholdning.
Gjest Naria Skrevet 30. oktober 2013 #14 Skrevet 30. oktober 2013 Betaler man vanlig lisens fra den dagen da, og "skylder" ikke beløpet på lisensene som løp fra man kjøpte TV-en? Skjønner du hva jeg mener? Nei, den vil ikke ha tilbakevirkende kraft så lisensperioden vil begynne å løpe fra du "blir oppdaget".
bettsa Skrevet 30. oktober 2013 #15 Skrevet 30. oktober 2013 Hvordan skal familien få sett en film sammen dersom man ikke har tv? skal hele familien på 5 stykker sette seg rundt en pc skjerm?
Rotemor Skrevet 30. oktober 2013 #16 Skrevet 30. oktober 2013 Hvordan skal familien få sett en film sammen dersom man ikke har tv? skal hele familien på 5 stykker sette seg rundt en pc skjerm? Vi får spille Ludo, mens vi forklarer at med alle pengene vi har spart, skal vi kjøpe stigespillet og ny kortstokk innen utgangen av året. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #17 Skrevet 30. oktober 2013 Det her må være trolling.. Anonymous poster hash: ca00c...2df
nettvenninnen Skrevet 30. oktober 2013 #18 Skrevet 30. oktober 2013 Hvordan skal familien få sett en film sammen dersom man ikke har tv? skal hele familien på 5 stykker sette seg rundt en pc skjerm? En TV kan plomberes. Og da slipper du lisens, men kan alikevel se film.
Brimi Skrevet 30. oktober 2013 #19 Skrevet 30. oktober 2013 Eller dekoderen. Betaler lisens på den også Med mindre du er eier av begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå