Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har datet en fyr nå i ett år, og ting har gått kjempe bra. Vi tok det veldig sakte i starten, og etter et halvt år møtte han endelig mine foreldre og hele min vennekrets.

Dette gikk kjempe bra, foreldrene mine hoppet i taket og det gjorde vennene mine også. Vi har vært på utenlandsturer sammen, hytteturer, er ute og spiser og har det veldig gøy sammen. Vi har det aldri kjedelig. Han er flink til og komme med komplimenter som får meg til og føle meg bra nok.

Problemet er at jeg enda ikke har fått møte hannes venner eller familie. Jeg har møtt to stk for et halvt år siden, og han har en veldig stor vennekrets. I starten tenkte jeg ikke så mye over det, men nå har vi datet ett år og dette begynner og gjøre meg lei meg. Jeg spurte han om hvorfor jeg ikke blir invitert på noe sosialt en gang i blant og sa jeg var veldig lei meg for dette. Da fikk jeg til svar at han var sliten og hadde en lang dag på jobb at han ikke ville begynne og diskutere med meg nå.

Han har også mange venninner, noe som ikke har irritert meg før da jeg har stolt på han, men nå føler jeg denne tillitten begynner og svekkes. Vil han ikke at jeg skal møte vennene hans for han møter noen andre? Jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Hva gjør jeg? Jeg går rundt og tenker på dette hele dagen og får ikke sove om nettene :(

Anonymous poster hash: 9f5ee...87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilbringer han mye tid med venner? Er de en stor del av livets hans?

I så fall er et noe du må ta opp. Velg et tidspunkt du vet han er uthvilt og ha konkrete eksempler.

Det er ikke normalt å ekskludere deg etter ett år. Det var bare noen få dater inn før eksen min begynte å introdusere meg for sine venner. Han inviterte meg med hver gang de skulle ut for å sørge for vi ble involvert.

Anonymous poster hash: 7020e...175
  • Liker 2
Gjest ElisaMar
Skrevet

Tilbringer han mye tid med venner? Er de en stor del av livets hans?

I så fall er et noe du må ta opp. Velg et tidspunkt du vet han er uthvilt og ha konkrete eksempler.

Det er ikke normalt å ekskludere deg etter ett år. Det var bare noen få dater inn før eksen min begynte å introdusere meg for sine venner. Han inviterte meg med hver gang de skulle ut for å sørge for vi ble involvert.

Anonymous poster hash: 7020e...175

Er nesten hver eneste helg.

Er ikke det at jeg krever og alltid være med, skjønner at man trenger og være med bare sine egne venner men jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke skal få mulighet til å ihvertfall få være med en gang i blandt.

Jeg ser på meg selv som en utadvendt og trivelig jente!

Skrevet

Vil han ikke at jeg skal møte vennene hans for han møter noen andre? Jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Hva gjør jeg? Jeg går rundt og tenker på dette hele dagen og får ikke sove om nettene :(

Nå skal jeg ikke si dette for sikkert, men at det er en annen i bildet er nok ganske lite sannsynlig. Det kan jo alltids hende, men det er mange andre muligheter.

Jeg er/var ikke helt ulik ham, men det handler bare om at jeg føler ubehag ved at mine verdener møter hverandre. Det knyter seg i magen på meg bare to venner av meg som ikke før har kjent hverandre blir venner med hverandre på Facebook. Jeg kan ikke riktig forklare hvorfor, men det er en utrolig angstfylt greie.

Jeg har aldri i mitt liv vært utro, ikke i nærheten, og jeg har egentlig ingenting å skjule. Likevel trives jeg veldig dårlig med å la venner av meg (og dermed også kjæresten) fra forskjellige fronter møtes. Det er helt harmløst, bare en helt irrasjonell frykt jeg har. Jeg har forsøkt å jobbe med det, og det har gått noe bedre, men det sitter fortsatt i. Kan ikke si at det samme nødvendigvis gjelder kjæresten din, men det er en mulighet.

Du får ta det opp skikkelig med ham, men på en rolig måte og en gang dere har en del tid alene. Viktig at du tar det stille og rolig opp dersom han faktisk har samme følelser som meg rundt dette, ellers blir det garantert bare mer ubehagelig og mindre konstruktivt.

Anonymous poster hash: 6275c...130

Skrevet

Det kan jo hende han er flau over å vise deg til vennene sine :( det må jo være en grunn til at han fortsatt ikke vil la deg møte vennene sine etter så lang tid. Jeg tror ikke helt på det innlegget over, det høres jo bare ut som tull. Etter så lenge som et år tar man jo å introduserer kjæresten til venner selv om man er litt nervøs for møtet.

Anonymous poster hash: aa6f6...0ed
  • Liker 4
Skrevet

Er dere sammen da?

For meg virker det som at han er den typiske playeren, han vil ikke bli for involvert, derfor vil han ikke at du skal møte vennene hans.

Anonymous poster hash: 63651...0f3
  • Liker 1
Skrevet

Kan jo være han er litt redd for at kammeratene skal oppføre seg som idioter?

Ikke helt samme, men fra barneskolen har jeg en venninegjeng som jeg syns er kjempemorsom, men de er ganske sjenerte, så jeg kvier meg veldig hver gang det er snakk om at de skal møte noen av mine nye mer utadvente venner. Har jo fortalt så mye bra om begge til de forskjellige partene, blir redde de ikke skal prestere haha

Skrevet

Hva legger du i at dere dater, er dere sammen liksom? Hvis dere enda ikke har definert dere som kjærester etter ett år, og om det er han som holder igjen, så synes jeg det i seg selv også er et faresignal. At han da i tillegg ikke ønsker å la deg møte vennene sine høres ikke bra ut.

Det er en ting hvis dere bor i en annen by enn hjembyen og han ikke treffer de så ofte selv en gang, men det høres ut som dere bor i samme by og han ofte treffer dem. Inviterer han deg virkelig ikke med på dette? Så hvis han skal på en fest, kino, filmkveld etc så går han uten deg? Skjønner godt at du reagerer jeg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke helt på det innlegget over, det høres jo bare ut som tull. Etter så lenge som et år tar man jo å introduserer kjæresten til venner selv om man er litt nervøs for møtet.

Selvsagt er det tull(ete), men det er likevel reelt. Jeg introduserte jo kjæresten min for vennene mine før det hadde gått et år, fordi alt annet lyder praktisk umulig å gjennomføre, men jeg ønsket helst å utsette det så lenge som mulig.

Du kan avfeie angst du ikke selv opplever som "tull" så mye du ønsker, men det er likevel en mulig forklaring på oppførselen, ettersom noen faktisk har det slik. Og det var vel nettopp å få vite mulige forklaringer som var et av poengene med denne tråden?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også sånn, for i mitt hode er det sånn at om en jeg elsker møter venner og familien min så kommer det til å gå til helvette og det blir slutt. Er ikke fordi vennene mine eller familien, selv ikke kjæresten min er fæle folk. Men jeg har endel angst og er redd det skal skje noe grusomt og at alt går til helvette om de møtes. Why? Aner ikke.

Anonymous poster hash: 8d921...0c6
  • Liker 1
Skrevet

Det er ikke vanlig å la være å introdusere kjæresten for venner etter et år. Han høres ut som en som enten holder på med flere og/eller ikke er interessert i et seriøst forhold. Han skjuler noe. Du må nok få avklart dette for å slippe å gå på gress. Det er noe som skurrer, og det er hos han det svikter.

Anonymous poster hash: 1b013...90b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også sånn, for i mitt hode er det sånn at om en jeg elsker møter venner og familien min så kommer det til å gå til helvette og det blir slutt. Er ikke fordi vennene mine eller familien, selv ikke kjæresten min er fæle folk. Men jeg har endel angst og er redd det skal skje noe grusomt og at alt går til helvette om de møtes. Why? Aner ikke.

Anonymous poster hash: 8d921...0c6

Ikke sant. Da er det to bare i denne tråden med en slik irrasjonell frykt, så det er ikke helt umulig at det kan være tilfelle her. Ingen av oss har vel sagt at det nødvendigvis er forklaringen, men at det kan hende.

Jeg har ingenting å skjule (hvorfor i alle dager ville jeg lyve om dette anonymt på nett?), men finner det ubehagelig. Jeg forstår at man etter hvert må introdusere folk, og har til slutt gjort det, men dette bunner ut i angst. Enten andre tror på det eller ikke.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme, og han hadde en annen..

Anonymous poster hash: 570ea...41c
  • Liker 1
Skrevet

Det kan jo hende han er flau over å vise deg til vennene sine :( det må jo være en grunn til at han fortsatt ikke vil la deg møte vennene sine etter så lang tid. Jeg tror ikke helt på det innlegget over, det høres jo bare ut som tull. Etter så lenge som et år tar man jo å introduserer kjæresten til venner selv om man er litt nervøs for møtet.

...eventuelt så er han flau over å vise vennene til henne.

Anonymous poster hash: d36f1...d3c

Skrevet

En venninne av meg datet en fyr og etter noen uker ble hun introdusert for hele kompisgjengen. De var ute sammen og fant på ting, og inkluderte henne hver eneste gang.

Så viste det seg at han hadde kjæreste samtidig som han datet venninna mi, og alle gutta visste jo om det og var likevel veldig inkluderende med begge jentene!

Veldig vanskelig å si, TS. Du må ta denne praten med han.

Enten har han denne angsten som to over her snakker om (forstår den vinklingen godt), eller så har han en annen/er useriøs med deg. Du må ta praten med han selv om han er sliten.

Anonymous poster hash: b9dc0...923
Gjest ElisaMar
Skrevet

Ja, jeg får bare hoppe i det! Tusen takk for alle svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...