Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på facebook for ca ti min siden, når jeg skulle inn igjen fikk jeg beskjed om å logge meg på igjen, for å så verifisere profilen. Steg 1 var det vanlige kode-systemet, steg to ba meg laste opp bilde av id, pass, bankort ovs... Er dette legit? Synes det virket veeeldig rart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ekte. Det kan jo være virusgreier, men Facebook gjør også dette. Tipper en del vil si det er falskt bare fordi det ikke har skjedd dem, men de tar feil. Dette skjer. Bare å google om du er usikker.

Om du har byttet passord mye, endret navnet et par ganger eller lignende vil de gjerne be deg om det. Samme gjelder om de av andre grunner mistenker at du har en falsk profil. Du kan for øvrig godt dekke til f.eks. personnummeret, det trenger de ikke.

Anonymous poster hash: 3dae5...1f4
Skrevet

Har byttet navn og passord 1 gang, og det er flere år siden... ingen grunn til at kontoen min skulle låses nå... utrolig skeptisk til å legge inn bilde av id, men vil jo gjerne ha kontoen min opp igjen.

Skrevet

Og jeg finner ingenting på google om det...

Skrevet

Skjønner det godt, det er ubehagelig å bli bedt om. Du kan jo lese i Facebooks FAQ her, mulig det gjør deg litt klokere.

Skrevet

Ah, takk for svar :) tar sjansen da :)

Ble litt krise i heimen når kjæresten bor i et annet land og facebook er godt å ha da :P

Skrevet

Du får gjøre det. Altså, det er opp til deg, men som du ser er dette altså noe Facebook kan finne på å gjøre :)

Det skjønner jeg godt. Hadde det tilsvarende da jeg satt nedi Afghanistan, med dame hjemme i Norge, og telefonen(e) tok kvelden. Du får se om du ikke får opp profilen igjen :)

• Liker 1
Skrevet

Blitt bedt om det samme akkurat nå jeg også. Men hva kan være årsaken til at de skal tro profilen er falsk? Jeg har aldri byttet navn og skjelden passord...

Skrevet

Dette skjedde meg også nå, og kommer bare feilmelding når jeg laster opp evt ID.

Skrevet

Samme her, kommer ikke videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...