AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Katten min på 7 måneder ble kastrert i dag. Nå som han har begynt å kvikne til skikkelig etter narkosen, driver han og slikker mye på såret sitt. Ikke konstant, men ofte. Går det bra? Jeg vet jo at det er en viss infeksjonsfare om dem aldri lar såret være i fred. Så vidt jeg kan se er det ikke sydd heller. Fikk ikke krage eller body. Jeg har prøvd å "kjefte" litt på han når han slikker, og han har skjønt at han ikke skal gjøre det. Det han gjør da er å gjemme seg under senga hvor jeg ikke kan se han og slikke. Bør jeg dra og hente krage i morgen? Anonymous poster hash: 29ed7...afa
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Er veldig på vakt, tør ikke gå å legge meg engang.. Livredd for at han skal klare å rive opp hele greia.. Anonymous poster hash: 29ed7...afa
Gjest Nefertiti. Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Hvorfor har duikke fått krage eller body!? Nei, han skal ikke slikke seg i såret.
Gjest HappyWaffle Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 det går nok bra det å kastrere en hannkatt er ikke like "drastisk" som å kastrere hukatt. min å slikket seg. du må huske at det er sikkert litt rester fra operasjonen i bakenden på han, å de er veldig renslige av seg så han vil nok bare vaske seg det er ikke store såret de får etter en sånn operasjon.
Gjest HappyWaffle Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Hvorfor har duikke fått krage eller body!? Nei, han skal ikke slikke seg i såret. det er ikke standard over alt. mine katter å venners katter har aldri fått det på hankatt. å det har alltid gått bra værre når det er intens slikking.
Gjest Nefertiti. Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Ja, men med en krage vil jo såret gro fortere, og det blir mindre infeksjonsfare. Alle parter her vil jo at såret skal gro så fort som mulig. Jeg hadde bedt om krage/body hvis jeg hadde kastrert hankatt.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Har aldri fått det på mine andre hannkatter før heller, men kan ikke huske at dem slikka seg noe særlig i det hele tatt. Så det er om han absolutt ikke klarer å la vær å slikke jeg bør få på han en krage eller body? Akkurat nå sover han, heldigvis. Anonymous poster hash: 29ed7...afa
Gjest Kaida Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Burde hatt en krage tror jeg. Ser at noen lager body selv ved å klippe hull i en strømpe uten fot, hadde det vært en mulighet kanskje?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg tenkte på det, men aldri gjort det før, så lurer litt på hvordan det funker når han skal på do? Må vel klippe hull bak, men da kommer han jo til såret uansett? Anonymous poster hash: 29ed7...afa
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Våre hannkatter har aldri fått krage eller body, ikke hukattene heller bortsett fra første katten da for 12 år siden. Siste hukattene vi har kastrert har bare fått plaster.. Men vi fikk body når pus måtte fjerne en jursvulst i fjor Tror det skal litt til for å gjøre skade for de. Vi kastrerte siste hukatten for 3-4 år siden, og der revna 1-2 sting, men dyrlegen sa at det egentlig ikke gjorde noe siden det er sydd i flere lag. Men vi valgte allikavel å få sydd igjen så det ordnet seg. Katter er jo ikke dumme, så jeg tror nok hvertfall til en viss grad har litt kontroll på hva som er lurt å ikke.Anonymous poster hash: f3acf...afe
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 Litt slikking er greit, så lenge han ikke blir manisk. Min hannkatt ble ikke sydd, og fikk heller ikke krage, han stelte såret litt de første to dagene, så var det grodd såpass at han ikke brydde seg om det. På hannkatter er dette et lite inngrep, det er bare et enkelt snitt i en del av kroppen som gror veldig raskt. Anonymous poster hash: ae733...5af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå