Gå til innhold

Kjæresten min er opphengt i ei venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min, som jeg har vært sammen med i flere år har ei venninne. Hun har jo blitt en felles venninne av oss, men hun var i utgangspunktet hans. Han er hennes "go-to-guy" og hver gang hun har problemer i livet så er det hans skulder hun skal gråte på. Hun har vært interessert i ham før vi ble sammen. Jeg har jo, helt til nå, stolt på min kjære og har sagt at det er greit at hun snakker med ham om hennes problemer. Det er liksom hun som alltid har oppsøkt ham, helt til nå. Den siste tiden så har han daglig snakket om henne og sier ting som f.eks. skal vi dra på middag til henne, eller skal vi invitere henne på middag. Når jeg har vært på jobb så har han vært på besøk til henne (ikke alene). Jeg tror ikke han har vært utro eller noe, ennå. Men det bekymrer meg at han liksom har blitt så oppslukt i henne. I helga så var vi på fest og han kommenterte av jeg og hun var de eneste jentene som hadde vært heldige med kjolevalget. I dag var han og trente med henne. Han spurte meg om jeg ville være med rett før han dro ut, som om at han visste at jeg ikke kunne være med. Så sa han ikke at han var på tur med henne før etter at han kom hjem.

Jeg er ikke av den sjalu typen akkurat, men jeg kjenner følelsen snike seg inn på meg. Jeg har så lyst til å sjekke mobilen hans, men jeg vil ikke synke så lavt. Tenk om det ikke er noe å bekymre seg for? Isåfall kommer jeg til å gå rundt med dårlig samvittighet fordi jeg har invadert privatlivet hans.

Jeg vil jo egentlig ta en alvorlig prat med ham, men vi har så utrolig mye på kalenderen om dagen, og en stor krangel står ikke på planen.

Er jeg helt irrasjonell eller? Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: e7fa1...b37
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får spørre han om det er noe spesielt som foregår siden han er mer med henne for tiden.

Anonymous poster hash: c21ce...4c3
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig snik, så om jeg har mistanker om typen min pleier jeg å gå inn på mobilen hans/facebook. Viser seg som regel at jeg har overdrevet.

Kanskje venninnen hans har det veldig dårlig for tiden, og han har lovt henne å ikke si noe om det til deg? Og at han vil muntre henne opp?

Men jeg synes du bør snakke med han om det. Si at det plager deg og spør han rett ut om han har en greie for hu, i og med at de holdt på før. Jeg hadde ikke likt det i det hele tatt!

Skrevet

Menn kan generelt ikke være venn med kvinner. Hadde aldri funnet meg i noe sånt!

Anonymous poster hash: 28290...4d9
  • Liker 6
Skrevet

Synes forøvrig det er temmelig naivt å forvente sannheten når man spør om slikt... Hvor stor tror dere ærlig talt sjansen er for at han faktisk innrømmer at han er kåt på/forelsket i denne venninnen?

Anonymous poster hash: 28290...4d9
  • Liker 8
Skrevet

Om han tilbringer mer tid med henne så kanskje det har skjedd noe? Jeg løper i alle fall til min bestevenn når det er noe, men er ikke gode venner nok med samboeren hans til å fortelle henne hva som skjer alltid. Kommer jo an på hva det er.

Tror uansett du overanalyserer. Folk må ha mer tro på vennskap på tvers av kjønn, mitt har vart i over 20 år og unner alle et langt godt vennskap:) Venner er venner, hva for rolle spiller de hvilke sexkromosomer de har?

Anonymous poster hash: 17448...3b5
Skrevet

Kvinner sier alltid de bare er venner, hos menn viser det seg gang på gang at de har følelser for jenta! Eller vil ha sex.

Anonymous poster hash: 3791c...3e8
  • Liker 3
Skrevet

Folk må ha mer tro på vennskap på tvers av kjønn, mitt har vart i over 20 år og unner alle et langt godt vennskap:) Venner er venner, hva for rolle spiller de hvilke sexkromosomer de har? Anonymous poster hash: 17448...3b5

Det har veldig mye å si. Menn og kvinner kan faktisk sjeldent kun være venner. På et eller annet punkt vil det gå skeis enten ved at kvinnen eller mannen utvikler følelser. Det finnes jo noen tilfeller så klart, men har blitt forsket på det også.

http://m.psychologytoday.com/blog/the-attraction-doctor/201304/can-men-and-women-be-just-friends

http://motherboard.vice.com/blog/future-sex-science-says-men-and-women-can-t-be-just-friends--2

Anonymous poster hash: b968b...3bc

Skrevet

TS her!

Klarte ikke dy meg. Måtte bare sjekke. Er han som har tatt initiativ de siste gangene, men ellers er det ikke noe skummelt. Tror nok kanskje jeg må lufte tankene mine til ham i morgen. Er ikke noe gøy å være sjalu. Blir småkvalm av det.

Jeg tror nok det er litt ubevisst fra hans side. Særlig siden han hele tiden nevner henne til meg. Tror at hvis han hadde hatt noe å skjule så hadde han hvertfall ikke fortalt meg hver gang han har lyst til å henge med henne. Hvis det ikke er noe der så kommer jeg i det minste til å gjøre ham oppmerksom på at det plager meg, og hvis han bryr seg om meg så kommer han nok til å gjøre noe med det. Eller så kommer han sikkert til å prøve å skjule det =/

Ellers er jeg veldig for at man skal kunne være venner med begge kjønn. Jeg har selv mange guttevenner, og det er jo ikke akkurat sånn at jeg vil ha meg med noen av dem. Jeg tenker at det er akkurat det samme for ham. Var derfor jeg i utgangspunktet syntes det var helt greit at han var med henne når hun hadde det tungt.

Anonymous poster hash: e7fa1...b37
Skrevet

Heh. Er det rart folk har problemer med å "slippe taket" ? ^^

Anonymous poster hash: 4eaf5...d08

Skrevet

Det høres ut som de tilbringer veldig mye tid sammen. Hadde det vært normalt, uansett hvilket kjønn vedkommende hadde? Kan ikke skjønne at folk har tid til å møtes så mye. Høres nesten ut som det er tre personer i forholdet deres.

Du kan jo gå inn i samtalen litt åpent. Still åpne, undrende spørsmål som får han til å tenke selv. "Hvorfor møtes du og *** oftere nå enn før?" eller "Jeg syns vi prater om ____ ganske mye. Hvorfor gjør vi det egentlig?" og ta det derfra. Prøv å finn ut mer uten å dumpe dine tanker og følelser på ham, hør heller på hva han har å si før du spør om han er forelsket i venninnen eller noe lignende. Hvis du spør ham om han har følelser for henne (eller omvendt), kommer ting til å endre seg ganske mye - enten han er forelsket i henne eller ikke. Kan hende det kommer en ganske uskyldig forklaring til syne som gjør at du føler deg betrygget, uten å kaste stein i glasshus.

• Liker 1
Skrevet

Dette her er som å lese om min egen situasjon. Vi har vært sammen i mange år, og han har en venninne som han brukte mye tid på for en tid tilbake..mens hun var singel, nå har hun fått type,og den intense kontakten mellom dem har dabbet av..but still. De pratet mye over facebook og meldinger( jeg sneik:/ ) og det var mye av det de skrev til hverandre jeg reagerte på..han flørta rett og slett med henne, ga utrykk for at forholdet vårt ikke var så spennende osv..hun derimot var liksom ikke direkte flørtende,mer kompis..han var den som ofte tok kontakt,og de kunne snakke hver dag omså.. Var ganske mange som reagerte på samtalene de kunne ha åpenlyst på facebook, men han brydde seg ikke om at dette plaget meg..vi er fortsatt sammen( vet egentlig ikke hvorfor), men jeg vet ikke hvor det hadde utviklet seg om hun fortsatt hadde vært singel...jeg og hun har senere blitt ganske gode venninner atpåtil..

Anonymous poster hash: 257cd...8a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...