Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #1 Skrevet 4. mai 2004 hvor lenge bør en 16 åring få være ute natt til 17.mai.? Det er jo en stor festnatt, tradisjon osv. Men så mye kan jo gå galt, med så mye folk å fyll ute mener jeg. Vi krangler om dette hele tiden nå. Hun er jo sammen med kjentfolk da, å ikke alene så da er det jo greiere, men greier bare ikke å bestemme noen tid... hva er egentlig vanlig??
Gjest Xavia Skrevet 4. mai 2004 #2 Skrevet 4. mai 2004 Hvorfor skal 16 åringen få være ute noe lenger denne natten enn feks en hvilken som helst lørdag? :-? Og hva skal egentlig en 16 åring ute på en slik kveld? Er det snakk om hjemme alene fest da, for ute på byen har de jo ingen ting å gjøre!
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #3 Skrevet 4. mai 2004 det er jo snakk om hjemmefest eller farting ute da. bor i trondheim, så det blir vel marinen kan jeg tenke meg
Gjest 3llie Skrevet 4. mai 2004 #4 Skrevet 4. mai 2004 Fra jeg fylte 16 år fikk jeg være ute til 02 hver fredag-lørdag om jeg ville. Men nå bodde jeg i en liten by hvor "alle kjenner alle", det blir kanskje litt annerledes? Hadde vi bodd i Oslo på det tidspunkt så vet jeg at det hadde vært uaktuelt.
Gjest 1111 Skrevet 4. mai 2004 #5 Skrevet 4. mai 2004 Tror egentlig at det er bare du som kan bestemme når hun skal være hjemme. 3llie fikk lov til å være ute til klokka 2 når hun var 16, når jeg ble 16 fikk jeg bare lov til å være ute til 11 så det varierer veldig.
Iselilja Skrevet 4. mai 2004 #6 Skrevet 4. mai 2004 Da jeg var 16 fikk jeg være ute til 12. Synes det er passelig egentlig.
Gjest Tex Skrevet 4. mai 2004 #7 Skrevet 4. mai 2004 16. mai er vel en av de nettene i året man bør være mest påpasselig.... Jeg ville nok sagt elleve, kanskje tolv til min datter, men jeg ville nok heller ha foreslått at hun laget egen jentefest her i kjelleren, i samarbeid med de andre foreldrene, og latt de holde på så lenge de gadd.
Gjest gjesta Skrevet 4. mai 2004 #8 Skrevet 4. mai 2004 Da jeg var 16 fikk jeg være ute så lenge jeg ville, så lenge foreldrene mine visste hvor jeg var, hva jeg drev med og hvem jeg var sammen med. Jeg flyttet ut et par måneder etter fylte og siden har jeg vært min egen sjef. Var det snakk om slike festdager som 16.mai så ble jeg og mine venninner hentet når festlighetene var over i rundt klokka 2. Tex hadde en meget god ide om jentefest i kjelleren, og da har man jo en viss kontroll på hva de unge gjør.
~sikka~ Skrevet 4. mai 2004 #9 Skrevet 4. mai 2004 Det er ekstra masse politi i gatene denne natten, spesielt i området rundt marien, festningen og på tivoliet. Så hvis det er der han skal er han nok ganske trygg altså. Jeg fikk være ute så lenge jeg ville når jeg var 16, men dette kommer vel an på hvor ansvarlig den håpefulle er da
Gjest Pet Skrevet 4. mai 2004 #10 Skrevet 4. mai 2004 Det er vel russen som gjør at det er populært for 16-åringer å være ute natt til 17. mai. Jeg eller samboer kommer til sitte oppe til gutten kommer hjem hver kveld når han er sent ute for å slå av en prat og lukte litt. Og holde kontakt med vennenes foreldre. Tror man kan holde visse grenser hvis man gjør det. Håper det, ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå