Gjest LoisLane Skrevet 4. mai 2004 #1 Skrevet 4. mai 2004 Skal skrive regning til en bedrift. Har ikke gjort det før - hva bør/ skal jeg ha med?
14062003 Skrevet 4. mai 2004 #2 Skrevet 4. mai 2004 Ditt navn og din adresse. Ditt kontonummer. Forfallsdato (minst 14 dager frem i tid). Sum. Og en liten forklaring i boksen til dette.
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #3 Skrevet 4. mai 2004 Siden det er til en bedrift, må det være spesifisert mva om det er regning for varer eller tjenester...
Veslejenta Skrevet 4. mai 2004 #4 Skrevet 4. mai 2004 Ditt navn og din adresse. Ditt kontonummer. Forfallsdato (minst 14 dager frem i tid). Sum. Og en liten forklaring i boksen til dette. Gå i en bankfilial og spør om du kan få én giro. Det er spesielt viktig med adressen din. Hvis bedriften bruker litt eldre metoder (brevgiro, betale i skranke) OG de skriver kontonummeret ditt feil, så må BBS(bankenes betalings sentral) vite hvor de skal sende pengene. Og husk og skriv adressen din og kontonummeret ditt på mottakers side. Har jobbet i bank selv og det er en del som gjør feil når jeg ber dem om å fylle ut en giro.
Gjest Lea Skrevet 4. mai 2004 #5 Skrevet 4. mai 2004 Gå i bokhandelen og kjøp giroer. Da kan du skrive i f.eks Word (spesifikasjoner m.m.) på den øverste delen og siden fylle ut selve giroen med penn (om du ikke får tak i et program som gjør dette da).
Tvilling76 Skrevet 7. mai 2004 #7 Skrevet 7. mai 2004 Skal skrive regning til en bedrift. Har ikke gjort det før - hva bør/ skal jeg ha med? I regnskapsloven står følgende krav til dokumentasjon: Dokumentasjon av transaksjoner skal minst inneholde: 1) Dato for utstedelse av dokumentasjon 2) Angivelse av partene (Navn, adresse, tlf, org nr) 3) Ytelsens art og mengde 4) Tidspunkt og sted for levering av ytelsen 5) Vederlag og betalingsforfall, og 6) eventuelle avgifter knyttet til transaksjonen.
jordbær Skrevet 8. mai 2004 #8 Skrevet 8. mai 2004 Jeg har en giromal som passer til de giro-blankettene man kan kjøpe i bokhandelen. Finner ikke igjen linken der jeg lastet ned. Hvis du vil ha, si i fra, så kan jeg sende deg.
Lassie Skrevet 12. november 2005 #9 Skrevet 12. november 2005 Jeg åpner denne gamle tråden igjen istedenfor å lage en ny, jeg. Jeg skulle så absolutt ha funnet en giromal som man kan bruke på PCen - er det noen som vet hvor jeg kan finne dette? Haster..
Mrs. B Skrevet 12. november 2005 #10 Skrevet 12. november 2005 Jeg åpner denne gamle tråden igjen istedenfor å lage en ny, jeg. Jeg skulle så absolutt ha funnet en giromal som man kan bruke på PCen - er det noen som vet hvor jeg kan finne dette? Haster.. ← Hvis du mener et faktureringsprogram så kan kanskje dette være noe: > http://www.itlarsen.net/prod_faktura.htm
Gjest vimse Skrevet 12. november 2005 #11 Skrevet 12. november 2005 Kan man ikke bare bruke malen i exel da, det gjør vi, og det fungerer utmerket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå