AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Har fått med meg at det har vært uendelig mange tråder om dette allerede, men nå er det jeg som sitter her å lurer. Vi har en baby på 8 mnd som vi skal nattavvenne. Han har alltid sovet i sengen vår og blitt ammet i søvn. De siste par mnd har han bare våknet oftere og oftere på natten, så dette går selvfølgelig ut over søvnen for alle. Det har vel med at vi sover for tett også, så man våkner hver gang en av oss beveger oss. Vi har bestemt at han skal sove i sengen sin på rommet vårt og dette er andre natten vi prøver å legge han i sin egen seng uten å bli ammet i søvn. Når vi legger han ned i sengen blir han illsint, så vi tar han opp å bærer han til han sovner for han blir like sint hver gang vi prøver å legge han ned. Han hikster i 5 min etterpå om vi lar han ligge noen min i sengen. Jeg (mor) sover på et annet rom nå så han ikke skal se meg å få lyst på pupp hver gang når han våkner på natten. Vi har bestemt at far skal komme inn til meg 2 ganger i løpet av natten for pupp siden vi føler vi må ta det litt gradvis når han er vant til å få pupp 10 ganger på natten. I kveld holdt vi på i 1,5 t å legge han. Noen som kan komme med sine historier om nattavvenning? Hvor lang tid tok det? Åssen gjorde dere det? Anonymous poster hash: 2ad4a...041
Gjest Clafoutis Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Vi nattavvente da gutten var 11 måneder (prøvde da han var 9,5 mnd også, men da måtte vi gi opp etter en uke med veldig mye hyl og skrik). Det ble tre netter med masse styr, pappaen gikk inn til han og trøstet hver gang han våknet. Han prøvde å stort sett trøste mens lillegutt lå i senga, men tok han selvsagt opp hvis han ble skikkelig hysterisk. Den fjerde natten sov han for første gang i sitt liv i ett fra kl 22 til kl 6! For vår del ble det imidlertid med denne ene gode natten. Alle netter etterpå har han våknet mye igjen, nå er det en god natt hvis han kun våkner tre ganger (han er snart 14 måneder nå). Så nattavvenning betydde for vår del ikke at vi fikk nattesøvnen tilbake (og jeg vet at flere andre har samme erfaring). Men det er uansett greit at han er avvent med å spise på natten, så får vi forsøke å løse de andre søvnproblemene på andre måter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå