AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Hjertet mitt blør for et lite barn, et uskyldig barn som blir nektet å være med pappaen sin fordi mammaen ikke får vilja si. Mammaen vil ha pappaen tilbake og nekter derfor samvær. Når en liten ting ikke går hennes vei holder hun barnet tilbake for å såre pappaen. Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre, skulle så gjerne ønske jeg kunne gjøre noe for dette lille barnet. Å være et barn som blir brukt i en slik drakamp må være vondt og det setter nok dype spor. Her er det ikke snakk om at pappaen er slem mot barnet sitt så det er ingen grunn til å holde igjen samværet. Pappaen trenger kanskje litt "trening" i å være pappa fordi han har blitt nektet å være med barnet sitt regelmessig over noen år, men ikke slik at han ikke er i stand til å ta seg av barnet. Barnet kjenner faren sin, snakker om han og savner han... Skjønner ikke hvordan noen kan bruke et lite barn fordi de er hevngjerrige Anonymous poster hash: 540a7...369 2
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Vet om fedre som saboterer samvær/bidrag pga mødrene ikke gjør som de vil også. De er i flertall, faktisk. 6
Gjest Jentehumor Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Pffff!!!!! For noe sprøyt Gjest! Er dette selvoppfart eller har du noe tabell for dette som er forsket på? Om du har hørt dette eller opplever dette kan jeg vel si at flertallet er mødre som slår seg vrang. Og jeg snakker egentlig av opplevelse av en far som ville ha det som han ville. Men jeg sier ikke at dette er fakta. Opplever samme situasjon med min samboer TS
Kattugla Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Vet om fedre som saboterer samvær/bidrag pga mødrene ikke gjør som de vil også. De er i flertall, faktisk. Spiller det noen som helst rolle hvem som er verst, fedre eller mødre? Det finnes dessverre nok av begge og at det finnes kjipe fedre gjør saken hverken lettere eller bedre for TS og hennes samboer, de skal ikke stå til ansvar for andre enn seg selv! 6
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Spiller det noen som helst rolle hvem som er verst, fedre eller mødre? Det finnes dessverre nok av begge og at det finnes kjipe fedre gjør saken hverken lettere eller bedre for TS og hennes samboer, de skal ikke stå til ansvar for andre enn seg selv! Vel, ifølge Ts er det alltid mødrene... 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Like sikkert som at man skal betale skatt og dø en gang vil Gjest alltid rakke ned på menn, hvis noen andre har skrevet noe ufordelaktig om kvinner. Slik er det bare. Anonymous poster hash: c0933...ac8 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Det gjelder ikke meg, men noen i familien min. Samme om det er menn eller kvinner som ødelegger samværet, dårlig er det uansett for det går hardt utover et uskyldig barn. Selv har jeg vært alenemor og opplevd at barnefar har svikta barnet, kjempe vondt det også, men barnet blir ikke brukt som noe brikke i noe spill som det tilfellet jeg beskriver i HI. barnet mitt har det godt og trygt selvom hans biologiske far sviktet oss. TSAnonymous poster hash: 540a7...369
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg syntes faktisk synd på mange av mennene, det er utrolig mange " syke kvinner" der ute.. Hørte senest i stad om en som begynte og blande seg borti hvordan det så ut hjemme hos eksen, ( en høytaler som ikke kunne stå i stuen mente hun) det er galskap! (Han flytta den, slippe maset hennes skyldte han på) Er det virkelig rart mange av dere norske kvinner mener norske menn er noen dotter?? Skal ikke dra alle over en kam og det er plenty gærne mannfolk også. Men i saker angående barn har desverre kvinner balletak på menn.. Anonymous poster hash: 32665...ce2 3
Kontormus Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Pffff!!!!! For noe sprøyt Gjest! Er dette selvoppfart eller har du noe tabell for dette som er forsket på? Om du har hørt dette eller opplever dette kan jeg vel si at flertallet er mødre som slår seg vrang. Og jeg snakker egentlig av opplevelse av en far som ville ha det som han ville. Men jeg sier ikke at dette er fakta. Opplever samme situasjon med min samboer TS Psssst: noen har jobber der de ser slike tall ja, men det er ikke alltid like morsomt å fortelle hvor... 1
Kontormus Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg syntes faktisk synd på mange av mennene, det er utrolig mange " syke kvinner" der ute.. Hørte senest i stad om en som begynte og blande seg borti hvordan det så ut hjemme hos eksen, ( en høytaler som ikke kunne stå i stuen mente hun) det er galskap! (Han flytta den, slippe maset hennes skyldte han på) Er det virkelig rart mange av dere norske kvinner mener norske menn er noen dotter?? Skal ikke dra alle over en kam og det er plenty gærne mannfolk også.Men i saker angående barn har desverre kvinner balletak på menn..Anonymous poster hash: 32665...ce2 Det er en myte. Faktisk så er det motsatt, fordi det har blitt politisk korrekt å favorisere far. Men i den grad det er sant hadde det ikke gjort noe om fedrene faktisk var like engasjerte i dem som mødre fra de var født istedenfor å velge jobb, karriere, høstjakt, byturer med gutta og andre selvrealiserende greier.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Det er en myte. Faktisk så er det motsatt, fordi det har blitt politisk korrekt å favorisere far. Men i den grad det er sant hadde det ikke gjort noe om fedrene faktisk var like engasjerte i dem som mødre fra de var født istedenfor å velge jobb, karriere, høstjakt, byturer med gutta og andre selvrealiserende greier. Her er det far som svikter. Gang på gang... Men det er jeg som er slem når jeg setter ned foten og sier at han ikke får ha han om han ikke henter gutten på døren. Har stått nok ganger å ventet etter to timers kjøretur på en far som plutselig ikke kunne likevel.. Anonymous poster hash: c7657...d60 1
xinnia Skrevet 29. oktober 2013 #13 Skrevet 29. oktober 2013 Det gjelder ikke meg, men noen i familien min. Samme om det er menn eller kvinner som ødelegger samværet, dårlig er det uansett for det går hardt utover et uskyldig barn. Selv har jeg vært alenemor og opplevd at barnefar har svikta barnet, kjempe vondt det også, men barnet blir ikke brukt som noe brikke i noe spill som det tilfellet jeg beskriver i HI. barnet mitt har det godt og trygt selvom hans biologiske far sviktet oss. TSAnonymous poster hash: 540a7...369 Det finnes råtne epler i alle leire.. men må bare spørre; hvordan vet du at saken er slik den at her er det mor som saboterer? Min x sa selvsagt akkurat det samme til sin omgangskrets- det var jeg som nektet han å ha samvær med barna sie.. fakta var selvsagt motsatt, men der er jo ikke akkurat stuerent å fortelle sannheten. 1
Kattugla Skrevet 29. oktober 2013 #14 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Vel, ifølge Ts er det alltid mødrene... Ja, kanskje tråden kunne vært kalt "foreldre som", men samtidig så er "mødre som bruker.." slett ikke det samme som "mødre bruker alltid".. Denne tråden handler om (de) damen(e) som skyr ingen midler, selvom det går utover barna og som denne faren må forholde seg til i virkeligheten. Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal være lov til å diskutere problemstillingen uten at det skal gjøres om til debatt om hvem som er verst fedre eller mødre. Endret 29. oktober 2013 av Kattugla 3
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2013 #15 Skrevet 29. oktober 2013 Ja, kanskje tråden kunne vært kalt "foreldre som", men samtidig så er "mødre som bruker.." slett ikke det samme som "mødre bruker alltid".. Denne tråden handler om (de) damen(e) som skyr ingen midler, selvom det går utover barna og som denne faren må forholde seg til i virkeligheten. Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skal være lov til å diskutere problemstillingen uten at det skal gjøres om til debatt om hvem som er verst fedre eller mødre. Godt poeng.
Fønix Skrevet 29. oktober 2013 #16 Skrevet 29. oktober 2013 Vet om fedre som saboterer samvær/bidrag pga mødrene ikke gjør som de vil også. De er i flertall, faktisk. Så bra! TS, da kan du fortelle barnet at alt er i sin skjønneste orden. 2
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2013 #17 Skrevet 29. oktober 2013 Så bra! TS, da kan du fortelle barnet at alt er i sin skjønneste orden. For alt vi vet kan det være en grunn til at mora saboterer samvær, en grunn som TS ikke vet om.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #18 Skrevet 29. oktober 2013 En ting er sikkert, det er at utenforstående/tredjepart (altså deg, TS) vet sjeldent sannheten. En sak har mer en en side, og sannsynligheten er der for at det du vet ikke stemmer overens med det som faktisk er virkeligheten. Anonymous poster hash: 28dd3...ae6
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2013 #19 Skrevet 29. oktober 2013 En ting er sikkert, det er at utenforstående/tredjepart (altså deg, TS) vet sjeldent sannheten. En sak har mer en en side, og sannsynligheten er der for at det du vet ikke stemmer overens med det som faktisk er virkeligheten. Anonymous poster hash: 28dd3...ae6 Godt poeng.
Kontormus Skrevet 29. oktober 2013 #20 Skrevet 29. oktober 2013 Ja, slike historier har en tendens til å være vanskelig å kjenne igjen når den blir fortalt av motparten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå