AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Jupp, her er vi på år nummer fire og min manns eks er fremdeles like bitter og sår. Hun dumpet han, men hun regnet vel med å ha han på gress, en plan som gikk i vasken. Uansett, damen har hatt 4-5 forholdt i ettertid men ingen varer. Jeg bare gleder meg til hun får seg en fast. Jeg vet at hun ønsker seg et typisk familieliv og håper på at den dagen hun får det selv så vil galskapen være over. Hvorfor er det slik at så mange mødre synes at det er så fælt når far får seg ny? Er det fordi de for alvor mister 'makten'? Selv som alenemødre kan de ofte styre og stelle med hvordan far skal ha det, gjøre det osv under samvær etc.. Egentlig tror jeg mennene ofte bare lar seg styre rundt.. for fredens skyld. Når de så får seg ny dame/familie og ikke lengre er privatsjåfør og minibank for eksen så trekker hun automatisk link til at dette må være den nye damens feil. Anonymous poster hash: c194f...e3d 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Mener du at det er fire år siden dere slo opp? Hva har du med din manns eks å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Mener du at det er fire år siden dere slo opp? Hva har du med din manns eks å gjøre? Jeg er fars/mannens 'nye', grusomme kone :-) Anonymous poster hash: c194f...e3d
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Jupp, her er vi på år nummer fire og min manns eks er fremdeles like bitter og sår. Hun dumpet han, men hun regnet vel med å ha han på gress, en plan som gikk i vasken. Uansett, damen har hatt 4-5 forholdt i ettertid men ingen varer. Jeg bare gleder meg til hun får seg en fast. Jeg vet at hun ønsker seg et typisk familieliv og håper på at den dagen hun får det selv så vil galskapen være over. Hvorfor er det slik at så mange mødre synes at det er så fælt når far får seg ny? Er det fordi de for alvor mister 'makten'? Selv som alenemødre kan de ofte styre og stelle med hvordan far skal ha det, gjøre det osv under samvær etc.. Egentlig tror jeg mennene ofte bare lar seg styre rundt.. for fredens skyld. Når de så får seg ny dame/familie og ikke lengre er privatsjåfør og minibank for eksen så trekker hun automatisk link til at dette må være den nye damens feil. Anonymous poster hash: c194f...e3d Jeg synes jeg ser det motsatte jeg da; menn som går totalt bananas når eksdama får seg ny fyr og i de tilfeller hvor mor ikke liker at far får ny dame, så er det som oftest pga far da mister fokus på sine barn og skaffer seg ny familie. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 tenker det er mange grunner som kan ligge bak. blant annet at man i bunn og grunn ønskte å ordne opp i forholdet. Det evige håpet om kjernefamilien. At et barn danner bånd mellom to mennesker som en ny kjæreste på mange måter ikke har noe med å gjøre. kanskje pappaen liker at eksen trenger han. Alle har et behov for å føle seg viktig og nyttig. Det er tøft å være alene med barn, det er en ekstra trygghet når noen kan steppe inn og hjelpe til når det trengs. i mange tilfeller bor mor på et sted som "tilhører" mannen og ikke henne, nettopp for å være behjelpelig med samvær. Men at i realiteten hadde det vært enklere for mor å flytte og dermed bo nærmere familie som kan støtte og hjelpe - da hadde du blitt kvitt henne Pappaen skal betale for barnet sitt, så er i ytterst få tilfeller de fungerer som minibank for kvinnen men heller for barnet. om barnet mitt ikke bodde hos meg, men hos pappaen, så hadde jeg stått på pinne for han når som helst for at barnet mitt skulle ha det bra når h*n var hos han. Anonymous poster hash: 98408...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Hvorfor er det slik at så mange mødre synes at det er så fælt når far får seg ny? Er det fordi de for alvor mister 'makten'? Jeg lurer på det samme og tror du er inne på noe ang. "makten". Min kjæreste sin eks-dame har fått ny samboer og alt, likevel ble det krig uten like da han traff meg og hun ikke lenger kunne flytte rundt på samværene som hun ville fordi han måtte ta hensyn til meg også. Vi ventet lenge med å involvere barna våre i forholdet, så det tok lang tid før vi oppdaget det, men nå etter halvtannet år med galskap vet jeg nesten ikke om jeg orker mer. Det kunne ikke falt meg inn å behandle min eks (som jeg har barn med) på den måten, men så er det også helt uproblematisk for meg at han har fått seg ny samboer. Anonymous poster hash: 0bf5c...de8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå