Gaupet Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Håper at noen har har vært, i samme, eller lignende situasjon! Gikk på p-sprøyte, i ca 1. år med siste sprøyte 03.12.2012. Har i ettertid fått vite om de kjedlige bivirkningene av sprøyten, og at det kan ta lang tid før man er tilbake med normal syklus og el. Jeg fikk min første mens, etter siste sprøyte i april. Etter at mensen meldte sin ankomst, har det bare vært tull. Jeg har hatt mens-lignende blødninger hyppig, med spotting mellom. De siste 2-4 mnd har jeg fått en stabil "syklus". Jeg får først mens, vanlig blødninger, som varer normalt 5-6 dager. Deretter har jeg ca. en uke uten, og rundt eggløsning får jeg igjen menslignende blødninger. Denne perioden varer også, som mensen i 5-6 dager. Etter disse tette blødningsperiodene har jeg 2-2.5 ukers pause, før det er på an igjen! Vi har prøvd siden april uten hell, så antar at jeg ikke har el. eller at egget rett og slett blir skylt ut ved disse hyppige blødningene. Noen som har opplevd noe lignende??? Endret 28. oktober 2013 av Gaupet
Prøver25 Skrevet 30. oktober 2013 #2 Skrevet 30. oktober 2013 Tok 7 mnd etter p-sprøyteslutt til jeg fikk menstruasjon tilbake. (dvs 10 mnd etter jeg TOK siste sprøyte). Vi har nå prøvd i over 1 år uten hell, og er under utredning nå. Jeg har positive eggløsningstester/både strimmel og blodprøve. Leger advarer mot p-spøyte før man har fått barn siden det kan ta lang tid før syklus blir stabil igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2013 #3 Skrevet 30. oktober 2013 Med meg tok det første gang nesten ett år etter siste sprøyte før jeg fikk mens igjen, nå sist gang tok det 1,5 år. Så det kan ta lang tid før det stabiliserer seg, derfor gir leger sjelden p-sprøyte med mindre man er 100 % sikker på at man ikke ønsker barn de nærmeste 3-5 årene. Anonymous poster hash: 4ca07...827
Gaupet Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2013 Tusen takk for svar! Kjedlig å høre at det virkelig kan ta så lang tid. Og ikke minst. Så utrolig irriterende å ikke bli informert eller advart mot dette i forkant!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå