AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Kjenner dere noen som stadig snakker dritt om maten de får servert i selskaper? Svigerfamilien er sånn, hver eneste gang snakker de dritt om maten. De har møter og snakker seg imellom etter selskaper for å diskutere (den dårlige kvaliteten på) maten. Jeg stoler ikke på noen derfra lenger. Nylig hadde foreldrene mine stått på som gale for å lage masse mat til et selskap som svigerfamilien også var i. Og en i familien min overhørte at noen fra svigerfamilien, der og da i selskapet, snakket dritt om maten. Som det ikke var noe som helst i veien med! Det var god mat. Det er det alltid! Skjønner ikke hvorfor de skal være så ekle... Ja, det er en grunn til at jeg aldri har, og aldri kommer til, å invitere noen fra svigerfamilien på middag her.. Fy søren, er så provosert.Anonymous poster hash: 9a7b1...460
Amens Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg kan finne på å snakke nedsettende om matserveringen jeg har fått i diverse selskaper om jeg har funnet at den ikke er tilfredsstillende. Dog da med vertskapet ute av hørevidde. De fleste vil kommentere mat de har blitt servert, men jeg kjenner ingen som snakker negativt uansett. En gang opplevde jeg snitter som var utrolig gode, men de var bestilt for få av dem så alle gjestene gikk hjem sultne. Jeg har opplevd hovedrett som var tørr, men forrett og dessert som var himmelsk. Og omvendt. Og en skjelden gang får jeg servert mat som er så god jeg skulle ønske magesekken var noen størrelser større. Kan det være at de ikke har så mye å snakke om ellers og "bonder" ved å slenge dritt om mat som du sier?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg kan finne på å snakke nedsettende om matserveringen jeg har fått i diverse selskaper om jeg har funnet at den ikke er tilfredsstillende. Dog da med vertskapet ute av hørevidde. De fleste vil kommentere mat de har blitt servert, men jeg kjenner ingen som snakker negativt uansett. En gang opplevde jeg snitter som var utrolig gode, men de var bestilt for få av dem så alle gjestene gikk hjem sultne. Jeg har opplevd hovedrett som var tørr, men forrett og dessert som var himmelsk. Og omvendt. Og en skjelden gang får jeg servert mat som er så god jeg skulle ønske magesekken var noen størrelser større. Kan det være at de ikke har så mye å snakke om ellers og "bonder" ved å slenge dritt om mat som du sier? Jepp, det kan hende, men det er fortsatt uakseptabelt. Liker man ikke noe, får man holde kjeft. Selvsagt har jeg fått servert mat som ikke var kjempegodt, en jeg samler ikke sammen til møte og sladrer om det selvom? Det er barnslig og slemt.. Jeg kommer aldri noensinne til å servere noe til dem. Aldri! Hvis de spør hvorfor noen gang, skal jeg svare ærlig.Anonymous poster hash: 9a7b1...460 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg kan finne på å snakke nedsettende om matserveringen jeg har fått i diverse selskaper om jeg har funnet at den ikke er tilfredsstillende. Dog da med vertskapet ute av hørevidde. De fleste vil kommentere mat de har blitt servert, men jeg kjenner ingen som snakker negativt uansett. En gang opplevde jeg snitter som var utrolig gode, men de var bestilt for få av dem så alle gjestene gikk hjem sultne. Jeg har opplevd hovedrett som var tørr, men forrett og dessert som var himmelsk. Og omvendt. Og en skjelden gang får jeg servert mat som er så god jeg skulle ønske magesekken var noen størrelser større. Kan det være at de ikke har så mye å snakke om ellers og "bonder" ved å slenge dritt om mat som du sier? Håper jeg aldri får deg som gjest. Å kommentere maten man betaler for på en restaurant er en ting, men å kommentere maten venner lager bak deres rygg er bare smakløst. Anonymous poster hash: c040f...4ce 9
Gjest pausemusikk Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Om jeg ikke syns maten jeg får servert er veldig god så sier jeg ingenting, spiser opp og takker for maten. Tanken som teller, og jeg blir glad når noen vil lage mat til meg eller la meg smake noe de har laget generelt. 4
Kittykat Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg snakker ikke stygt om maten jeg får servert. Jeg spiser det jeg liker av det som er på fatet og takker pent for maten etterpå. Å snakke stygt om maten, som andre folk har brukt masse tid på å handle inn og lage, er rett og slett frekt. Har man ikke noe pent å si, så sier man ikke noe som helst. I hvertfall ikke i et selskap hvor familie/venner har laget maten. Uansett så baksnakker man ikke vertskapet for maten. Det er noe annet på en restaurant. Der synes jeg man kan si ifra om maten ikke smakte, men ikke i en familie/venneforsamling. 3
Gjest Crazycatlady Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg kan kritisere mat, men ikke hver gang og foran de som har laget den. De fleste har vel normal folkeskikk, men ikke alle tydeligvis. Det er jo deres tap når ingen vil ha dem på besøk på grunn av oppførselen deres. Enkelte bare elsker å klage og kritisere, og får et slags kick av å gjøre det sammen med andre virker det som. Har noen gjort dem oppmerksomme på at sånn oppførsel ikke er ok?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Så målet er å være falsk, ja ja… Anonymous poster hash: 1c7a0...012 1
Gjest Crazycatlady Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Så målet er å være falsk, ja ja Anonymous poster hash: 1c7a0...012 Nei, målet er å vite hva som er greit å si og hva som ikke er det. Man må ikke alltid si ALT man tenker. Det er lov å bruke hodet. 2
Amens Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Håper jeg aldri får deg som gjest. Å kommentere maten man betaler for på en restaurant er en ting, men å kommentere maten venner lager bak deres rygg er bare smakløst. Anonymous poster hash: c040f...4ce Så om en venn spør deg om hva du synes og du ikke likte det så vil du lyve? Jeg sier aldri direkte til noen at jeg ikke likte det, jeg sier som regel at jeg er kresen og ikke har peiling på god mat. Om de spør. Om jeg har fått middag hos venner så er man som regel mer opptatt av det gode selskapet, ikke om maten var vond eller god. Og jeg burde kanskje gjort det tydeligere at jeg ikke kritiserer mat som jeg har fått servert venner, men mat jeg har fått servert i restauranter og slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 Hvis noe spør, så må det vel være lov å svare ærlig? F.eks: "Får-i-kålen var litt for lenge kokt for min smak." eller "Hvis jeg inviterer til middag og jeg ikke har servietter ville jeg aldri lagt dopapir som erstatning ved tallerkenene." Men som TS nevner i hovedinnlegget, å samles i møte etterpå for kun å kritisere er mangel på folkeskikk. Anonymous poster hash: 54f48...7f5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Kjenner dere noen som stadig snakker dritt om maten de får servert i selskaper? Svigerfamilien er sånn, hver eneste gang snakker de dritt om maten. De har møter og snakker seg imellom etter selskaper for å diskutere (den dårlige kvaliteten på) maten. Jeg stoler ikke på noen derfra lenger. Nylig hadde foreldrene mine stått på som gale for å lage masse mat til et selskap som svigerfamilien også var i. Og en i familien min overhørte at noen fra svigerfamilien, der og da i selskapet, snakket dritt om maten. Som det ikke var noe som helst i veien med! Det var god mat. Det er det alltid! Skjønner ikke hvorfor de skal være så ekle... Ja, det er en grunn til at jeg aldri har, og aldri kommer til, å invitere noen fra svigerfamilien på middag her.. Fy søren, er så provosert.Anonymous poster hash: 9a7b1...460 Dette kan du bare blåse i å bry deg om. Noen klager over alt mulig, det er bare en dårlig vane. Heng deg ikke opp i det så slipper du en ekstra belastning. Anonymous poster hash: f9777...760
marion Skrevet 29. oktober 2013 #13 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg kan klage på mat som jeg har betalt for. Altså på kafé/restaurant. Men mat jeg får servert ellers? Aldri. Det kalles folkeskikk. De som klager på mat de ikke betaler for bør gå i seg selv.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #14 Skrevet 29. oktober 2013 Noen må bare klage. Se bare på den harry "storfamilien" på Charterfeber! De klager jo på ALT, alt mulig er mye bedre hjemme - i Fredrikstad eller hvor de nå bor. Anonymous poster hash: f9777...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå