Gå til innhold

Hva ha på seg på utesteder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg feirer 18 nå denne uken og skal på et utested til helgen. Greien er bare at jeg lurer på hvor man gjør fra seg yttertøy når man er på utesteder. Jeg tør ikke å bare henge jakken fra meg på en krok for da kan jo den og det som ligger i lommen bli stjålet. Så er det skap der med lås hvor man kan putte tingene sine inn i eller må man gå rundt og drasse på jakken sin?

For hvis ikke det er det må jeg ta på meg en tynnere jakke og stappe den opp i vesken nemlig, og jeg er veldig frysepinne ute og det kunne vært godt med en varm og tykk jakke.

Anonymous poster hash: 546da...b03
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diskoteker har oftest betjent garderobe. Puber etc, der henger man jakken over stolen.

Anonymous poster hash: fc149...2ba

• Liker 2
Skrevet

Utesteder har som regel betjente garderober. Er litt verre med de pubene og barene der kan ikke kan henge fra seg. Så det spørs hvor dere skal dra ut.

Gjest Amber Rose
Skrevet

Her i byen har de ingen betjente garderober hvert fall. Eller jo vent. De hr det faktisk der det er 18 års grense. Man må betale for det mener jeg å huske.

Skrevet

Bruker å ha med meg ei veske, sånn at jeg slipper å ha alt i lommene. Er det betjent garderobe, henger jeg fra meg der (koster typisk 20 kr, kun kontanter!). Hvis det ikke er garderobe, ser jeg an stedet litt: Er det en pub eller oversiktlig utested henger jeg bare fra meg jakka, er det et dunk-dunk-utested med masse 18-åringer (som du sikker ender på da, skjønner jeg ;) ), så har jeg helst med meg ei litt stor veske som jeg kan pakke jakka i. På slike steder kan du fort ende med at jakka blir full av øl, spy eller piss om du bare legger den fra deg i en krok mens du er ute og danser. Tar som regel på meg ei jakke som det ikke er KRISE om jeg blir stjålet/ødelagt. (En del fulle, kalde folk har det med å bare knabbe med seg det de finner når de skal ut og avslutte kvelden med babb!)

Skrevet

Ikke ta på en dyr jakke, eller legg igjenn noe i lommene. De stjeler som ravner.

Enten den er betjent eller ikke.

Jeg har blirr frastjålet alt fra leppestifter og tyggis :sjokkert: til vanter og skjerf... :(

Jeg er frysepinne og min tynne ullgenser som jeg stappet i ene armen på jakken før jeg gav den fra meg på betjent garderobe var også... guess what..borte når jeg skulle hente alt.

Så ikke ta med noe dyrbart for deg. Kjipt å ha med stor veske når man skal danse osv...

Skrevet

TS her!

Okei, takk skal dere ha :) Får ta med en jakke jeg ikke er så redd for i såfall!

Og så lurte jeg på om hvilke sko man kan gå med. Folk sier man ikke kommer inn om man går med joggesko f.eks., og problemet mitt er at jeg ikke klarer å gå på høye heler, og om det derfor ser dumt ut om jeg går med converse? :)

Skrevet (endret)

TS her!

Og så lurte jeg på om hvilke sko man kan gå med. Folk sier man ikke kommer inn om man går med joggesko f.eks., og problemet mitt er at jeg ikke klarer å gå på høye heler, og om det derfor ser dumt ut om jeg går med converse? :)

På steder det er 18 års grense er de vel ikke like steile på kleskoden på fottøy. Og converse er ikke joggesko i den forstand. De populære Nike selvlysende modeller er en no no. Nike air osv, samme hvor kule de ser ut er no no.

Samboeren min på 39 år ble nektet inngang på utested fordi vakten mente han hadde joggesko.

*Kremt, det var sneakers fra

John Galliano (som før designet for DIOR og Givenchy ) til noen tusenlapper...

-Da fikk pipa en annen lyd gitt... Vakten virket skuffet over å måtte sleppe han inn ... Idioti.

Endret av Wonders
Skrevet

På steder det er 18 års grense er de vel ikke like steile på kleskoden på fottøy. Og converse er ikke joggesko i den forstand. De populære Nike selvlysende modeller er en no no. Nike air osv, samme hvor kule de ser ut er no no.

Samboeren min på 39 år ble nektet inngang på utested fordi vakten mente han hadde joggesko.

*Kremt, det var sneakers fra

John Galliano (som før designet for DIOR og Givenchy ) til noen tusenlapper...

-Da fikk pipa en annen lyd gitt... Vakten virket skuffet over å måtte sleppe han inn ... Idioti.

Okei, takk for svar :) Dumt det med samboeren din, men bra han fikk komme inn allikevel. Makan til noen kleskoder altså..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har opplevd at det er svært få utesteder for 18-åringer som har betjent garderobe, eller garderobe i det heletatt. Som nevnt tidligere, anbefaler jeg å ta med ting du ikke er særlig redd for. Jeg selv har alltid lagt jakken i et hjørne sammen med de jeg er ute med, eller har den på meg (skinnjakke, vel å merke). Hvis det er virkelig krise kan du i spørre de som jobber der om det finnes en plass du kan legge jakken slik at den ikke forsvinner eller om de kan passe på den. Håper du får en fin kveld ute på byen! :-)

Endret av Blue Sapphire
Skrevet

Når jeg tar med meg en jakke så pleier jeg enten henge den i garderobe, ha den på meg, ha den rundt livet, eller gjøre sånn at noen av vennene mine passer på den.

Synes det er greit. Det er jo gjerne noen mennesker der som sitter ved bord, så tar jeg med meg veska hvor enn jeg går.

Anonymous poster hash: b4a25...0f8
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg har opplevd at det er svært få utesteder for 18-åringer som har betjent garderobe, eller garderobe i det heletatt. Som nevnt tidligere, anbefaler jeg å ta med ting du ikke er særlig redd for. Jeg selv har alltid lagt jakken i et hjørne sammen med de jeg er ute med, eller har den på meg (skinnjakke, vel å merke). Hvis det er virkelig krise kan du i spørre de som jobber der om det finnes en plass du kan legge jakken slik at den ikke forsvinner eller om de kan passe på den. Håper du får en fin kveld ute på byen! :-)

Nå har sikkert ting forandra seg,men når jeg var på byen når jeg var 18 hadde da samtlige av de stedene vi brukte å gå(ikke at det var så mange av de,men dog) betjent garderobe.

Skrevet

Hva gjør dere med vesker når dere danser? :klo:

Anonymous poster hash: 30acd...dc7
Skrevet

Er det discotek/dansested så bruker det å være garderobe :) Er det mer rolige steder er det som regel ikke det, da legger jeg bare jakka over stolen, i en krok eller får en venn til å passe på den om jeg må gå fra bordet. Pakker meg godt inn om vinteren, har jeg kjole så bruker jeg å ha på tights utenpå strømpebuksa når jeg går dit(tar av på do når jeg kommer inn), boblejakke, lue, skjerf, votter.. :P Henger det i garderoben. Bruker ikke noe jeg er redd for å miste eller som er veldig dyrt. Har alltid med meg en liten veske som er lett å ha med om jeg skal danse.

Skrevet

Mange steder har garderobe, mange har ikke.

Men man bør uansett ikke henge av seg jakke med verdisaker i lommene i en garderobe.

Jeg bruker så og si aldri garderober når jeg er ute, bare dersom det er konsert eller pent selskap. Ellers er det jo vanlig at man sitter rundt et bord, og alle slenger av seg der. Så går kanskje noen og danser etterhvert dersom det er et sånt type sted, imens det alltids sitter noen igjen og holder bordet og dermed også passer jakka og eventuelt vesker. Det som også er ganske vanlig er å ha en veske man kan ha over skulderen, sånn at man kan danse med den. Noen vennegjenger velger å danse i en ring rundt veskene sine.

Mange bare driter i det også, og gjør et halvhjertet forsøk på å gjemme veska under en benk, i et hjørne eller bak en høyttaler, og ingen forsøk på å gjemme jakke, før de går og danser. Sånn er jeg.

Men som sagt, som oftest har man en ikke-dansende venn eller ti som kan sitte og holde veska/jakken din med selskap.

Anonymous poster hash: 4c247...c19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...