Gå til innhold

Symaskinproblem


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske fersk paa symaskin, dvs. jeg har sydd litt for noen aar siden men det meste er glemt. Jeg har naa faatt en Husqvarna fra 50/60-tallet, en nydelig groenn sak som funker helt utmerket, det er jeg som trenger en liten oppfriskning tror jeg...Men til saken: Begge traadene er tredd i og paa plass, og jeg begynner aa sy...men naalen lager bare hull, altsaa den tar ikke med seg traaden! Noen som vet hva jeg gjoer feil?!

Blir kjempeglad for raad!

Hilsen en som proever aa bli en ekte husmor men som har litt startvansker :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer den ikke å dra opp undertråden fra spolehuset da eller? Legger du for kort eller lang ende på tråden derfra kanskje...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett å svare uten å se det selv, men det kan høres ut som om du har satt i spolen til undertåden feil vei.

Altså: ta ut selve spolen med tråden og snu den 180 grader, sånn at den snurrer motsatt vei når du trekker i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velmente raad, jenter, men jeg er fortsatt paa stedet hvil. Har provd aa sette i undertraaden begge veier, men til ingen nytte. Mamma klarte ikke aa hjelpe meg over telefonen heller :veldigsur: Saa naa tror jeg at jeg maa ta maskinen med meg til en symaskinbutikk, kanskje jeg er heldig og de kan vise meg hva jeg gjoer galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare greier... Lykke til!

Jeg stortrives med min splitter nye symaskin som jeg veldig overraskende fikk til bursdagen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at undertrådsnella er festa på riktig vis?

- Det skal komme eit lite klikk når du festar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...