AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Ble behandlet for det internasjonale juni og er nå gravid igjen. Er vanvittig redd for å oppleve det samme igjen. Legen tar meg ikke seriøst så får time for henvisning til gyn om to uker, altså 6+4. Kan jeg ringe til sykehuset eller? Har bare en eggstokken igjen siden jeg måtte fjerne den andre... tenkte om jeg må opereres og ikke kan få barn! Noen andre som har vert gjennom det samme som kan fortelle? Noen som har hatt flere graviditeter utenfor livmoren eller som har fått barn etter det?Anonymous poster hash: d6ec8...17a
Gjest Doh Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Kjenner ei som har. Men det er ekstremt sjeldent, så prøv å slappe av frem til ultralyden. Husk at de antakelig ikke kan se noe før ultralydtimen du har fått, så det er nok derfor legen din ikke henviser seg tidligere. Dette burde imidlertid vært kommunisert bedre til deg.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Får ikke time til lege for om to uker... såååå må jeg vente på timen til gyn etter der igjen! Rimelig seint om ting har gått galt denne gangen åAnonymous poster hash: d6ec8...17a
Gjest Doh Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Du kan jo ringe sykehuset der du ble operert og høre?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Kan jeg det uten henvisning da?Anonymous poster hash: d6ec8...17a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Mamma hadde en utenfor livmoren og fjernet den ene eggstokken. Nå har hun 3 friske barn som hun fikk tett. Det er som Doh sier svært sjelden at det skjer flere ganger Anonymous poster hash: 27db6...391
Superlilje Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg var gravid utenfor livmor i januar, måtte fjerne en eggleder. Da jeg ble gravid igjen ringte jeg bare legen og ba om henvisning til ul, trengte ikke time for å få det. Var på UL 6+0, og alt var fint Sist ble det oppdaget 6+3, så derfor fikk jeg UL så tidlig. Er nå 35 uker på vei Krysser fingrene for at alt er bra hos deg denne gangen!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg var gravid utenfor livmor i januar, måtte fjerne en eggleder. Da jeg ble gravid igjen ringte jeg bare legen og ba om henvisning til ul, trengte ikke time for å få det. Var på UL 6+0, og alt var fint Sist ble det oppdaget 6+3, så derfor fikk jeg UL så tidlig. Er nå 35 uker på vei Krysser fingrene for at alt er bra hos deg denne gangen! Ringte legen og fikk ikke time for jeg er over 6uker på vei da, derfor jeg er redd om det går galt denne gangen å. Legen tar meg ikke seriøst...Anonymous poster hash: d6ec8...17a
Britt Banditt Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Sjansen er ikke stor når du har fjernet den ene eggstokken, om den derimot ikke ble fjernet hadde sjansen vært større. Har selv fjernet den ene eggstokken pga graviditet utenfor livmoren, men graviditeten etterpå gikk bra. Jeg var derimot også kjemperedd for at det skulle være utenfor, og legen tok meg heldigvis på alvor (kom inn til legen samme dag jeg ringte, i uke 4, fikk UL i uke 5, 6 og 8 mener jeg det var). Hadde du store smerter sist? Har du sånne smerter nå? Jeg hadde i hvert fall voldsomme smerter allerede fra uke 3, men visste jo ikke hva det var, så ble det litt bedre, og så verre igjen, og jeg måtte kjøres til sykehus fra jobb i uke 6.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Fjerna eggstokken pga cyste så fikk jeg graviditet utenfor etter der. Hadde store smerter fra ca uke6. Legen vil ikke henvise meg uten time først, men får ikke time for i uke 6, nesten uke 7. Etter det må jeg vente på gyn time. Ja jeg har vondt når. Sist ble smertene verre etter hvert..Anonymous poster hash: d6ec8...17a
Gjest Doh Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 Kan jeg det uten henvisning da?Anonymous poster hash: d6ec8...17a Du trenger ikke henvisning for å ringe nei. Si at du er redd det samme har skjedd igjen og at legen din ikke tar deg seriøst. De hjelper deg helt sikkert, du får jo hvertfall snakket med de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå