Gå til innhold

Olje en benkeplate

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å olje en benkeplate, så har jeg googlet litt og sett at gravide skal holde seg unna oljer og beis.

Men nå ser jeg oljen er en miljøvennlig linolje av tørrstoff som er biologisk nedbrytbar, og det høres jo relativt ufarlig ut! (Det står ingen advarsler på flasken).

Tror dere jeg kan kjøre på og olje i vei?

Anonymous poster hash: 1c55e...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lukter heller ikke noe spesielt av den. Lukter litt som grønnsåpe kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Om det er slik vanlig olje som er ment for kjøkkenbenken då hadde jeg ikke hatt noe problemer med det. Det er jo som vanlig matolje å regne hva gjelder luftforurensing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er slik vanlig olje som er ment for kjøkkenbenken då hadde jeg ikke hatt noe problemer med det. Det er jo som vanlig matolje å regne hva gjelder luftforurensing.

Det er ment for å gjøre kjøkkenbenken glatt og shiny, og skal påføres i flere omganger.

Jeg tenker også at det bør gå bra, ettersom man praktisk talt bare kan hele den ut i naturen uten at den forgifter eller forurenser(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Di kan olje med vanlig matolje nå, så oljer du med annen olje når babyen er født.

Matolje funker fint det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Di kan olje med vanlig matolje nå, så oljer du med annen olje når babyen er født.

Hvorfor? Når man kan bruke den oljen som er til formålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er en benkeplate som skal brukes på bad. Så oljen jeg skal bruke legger seg som et beskyttende lag mot fukt, litt som en lakk. Matolje fungerer nok ikke til det.

Men takk for tipset likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...