Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi venter tvillinger om noen uker, og vi klarer ikke å bli enige, det eneste vi er enige om er at vi kan ikke la de ligge i bag/ vogn eller i sengen når vi er opptatt..

Jeg har hele tiden sagt at jeg vil gjerne kjøpe 2 vippestoler så de kan sitte å følge med på oss når vi valser rundt i leiligheten eller tar oss en dusj...

men så har jeg sett at det er noen som bruker reise seng til å legge barna oppi når foreldrene må gjøre noe annet enn å bære rundt på barna, har også sett litt større barn ta bruk denne reise sengen og har lekene sine oppi der, og de kan se foreldrene via nettingen...

Hva gjør dere?

En vippestol koster 500kr og jeg må ha 2...
og en reise seng koster 400kr....

Vet ikke hvor praktisk det ene eller det andre er jeg?

Hjelp! :sjokkert:

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/783456-vippestol-eller-reise-seng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min hata å ligge flatt på gulvet, så jeg hadde ikke overlevd uten vippestol. Ville også heller hatt en ok grind, enn en reiseseng i stua, men de er nok litt dyrere. Jeg har ikke grind, men ville nik vurdert det med tvillinger. Greit å ha en der når de er mobile, og man MÅ være opptatt med den andre. Så ja takk begge deler for meg

Anonymous poster hash: 98651...41c

Jeg hadde en lekegrind (den lignet egentlig på en diger reiseseng siden den hadde sånn netting) da jeg var liten :) Ville nok hatt det om jeg hadde tvillinger siden en reiseseng gjerne kan bli litt liten, spesielt med leker oppi.

Anonymous poster hash: f9b9c...9da

Min hata å ligge flatt på gulvet, så jeg hadde ikke overlevd uten vippestol. Ville også heller hatt en ok grind, enn en reiseseng i stua, men de er nok litt dyrere. Jeg har ikke grind, men ville nik vurdert det med tvillinger. Greit å ha en der når de er mobile, og man MÅ være opptatt med den andre. Så ja takk begge deler for meg

Anonymous poster hash: 98651...41c

Finnes vel store reisesenger? en reise seng er enkelt å flytte med seg rundt i leiligheten tenker jeg, noen av de har også hjul som kan låses...

jeg ser for meg at det kan bli ekstra mye unødvendig grining av å låse de fast i hver sin vippestol når jeg er i dusjen feks....

Annonse

Gjest Amber Rose

Vippestolen har vært brukt masse her. Når babyer er så små at de ikke kan reise seg for å se er det mye bedre å sitte litt skrå i en vippestol å kikke. Lekegrind funker best når babyen begynner å sitte, krabbe og reise seg synes jeg. Jeg har også en med netting, så den er myk og god om babyen faller.

Vil absolutt anbefale vippestol!

Jeg hadde aldri turt å hatt 2 barn i en reiseseng når de begynner å krype og reise seg. Den kan jo velte om de lener seg hardt mot kanten.

Vi hadde en lekegrind i tre med hjul på, den var gull verdt. Der har de også bedre plass, og super å ha alle lekene i når hun la seg:) hadde også vippestol, som var topp å ha mens jeg laget mat og dusjet. Men det er jo begrenset hvor mye de bør ligge i den.

Tror jeg bare ville ha sett det an litt, man vet aldri hva de vil og ikke vil. Du kan jo få en som vil det ene og en som vil noe helt annet også. :)

Hva med å se an ungene først, kanskje låne og prøve ut litt, eller prøve å få arvet eller kjøpt noe brukt? Jeg kjøper masse brukt og billig, og er veldig fornøyd med det. Vi brukte vippestol en kort periode, fra 1-6mnd kanskje? Men da var det veldig kjekt. :)

Nå har vi minsten i ei reiseseng når vi vil være sikre på at storebror ikke overfaller han mens vi er opptatt med andre ting, men han trives ikke spesielt godt oppi der. Har senga fordi eldstemann bruker den når vi er borte.

Hva med å bare la de ligge litt rundt omkring i starten, til du ser hva de foretrekker? Vår baby på 2mnd ligger på gulvet, på sofaen, i senga, i vogn, litt i newborn-setet på tripp trappstolen, og litt i vippestolen, alt ettersom. Jeg ser ikke forskjell på hvor han ligger, mer hvordan. Altså om det er flatt eller helling.

Hva de liker ser man gjerne ikke før det har gått en stund og de begynner å følge med. Det med skriking går mer på timing for vår del. Mini ligger på badegulvet mens jeg dusjer, og det går fint om han er mett og god.

Anonymous poster hash: eda67...be6

Vi har klart oss fint uten vippestol, og når jeg f.eks dusjer så har jeg vesla liggende på badegulvet på stellematta eller et litt tjukt håndkle :)

En reiseseng med dør i enden som barnet selv kan krabbe inn og ut av etter hvert tror jeg kan være en fin løsning :)

Babyshop hadde vel tilbud på reisesenger til 199,- nå, om jeg ikke husker helt feil. De har nettbutikk også tror jeg :)

Annonse

Jeg har tvillinger og her lå de på gulvet eller i en ekstra babyseng vi hadde i stua. Vippestolene ble veldig lite brukt og var egentlig helt unødvendige, kun mating ble utført i vippestol frem til vi fikk tripptrapp-stoler. Reiseseng er jo greit nok. De er litt dype å bøye seg ned i for å hente/legge babyer, så jeg ville nok heller brukt en babyseng eller en stor lekegrind med regulerbar bunn.

Reiseseng er vel kjekt å ha uansett? Vippestol kan man klare seg uten (vårt første barn nektet å sitte i vippestol, andremann satt der da vi matet han med kveldsmaten, ikke mer enn det. Han ble også utålmodig og ville opp med en gang). Ville satset på reiseseng, hvis jeg var deg. Da kan jo barna bevege seg litt mer. Men det er ut ifra hvordan mine barn har vært, da :)

Anonymous poster hash: 2d7da...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...