AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 spørsmål 1: Er det noe i dette utrykket slik at de som regnes som veldig pene ofte er litt dummere enn oss andre eller er det stort sett ingen sammenheng her? spørsmål 2: Er det en oppfatning blant folk om at det er en slik sammenheng, slik at folk ofte vurderer de som er pene som dummere. Anonymous poster hash: b9053...ab0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Det er ingen sammenheng og jeg tror ikke folk genuint tror det er en sammenheng. Jeg tror derimot at folk har en oppfatning om at kvinner med en viss styling er mindre intelligente (dårlige extensions, løsvipper etc.). Antakeligvis fordi det er mer vanlig blant lavere klasser og assosieres med mangel på utdannelse. "Dum og deilig" er vel mer et uttrykk brukt som i "han liker dem dumme og deilige" - det er et eksempel på at noen forsaker intelligens som preferanse så lenge noen er sexy nok. Uttrykket indikerer ikke at det automatisk er en sammenheng mellom de to. Det er som "høy og mørk" osv. - at noen er slik betyr ikke at det ene er et resultat av det andre. Anonymous poster hash: 977a8...6ad
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Fant denne om temaet: http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1016/thread146728/ Anonymous poster hash: b9053...ab0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 jeg føler i alle fall selv at det eksisterer en stereotype på det motsatte, som går på at veldig intelligente personer ikke er de mest fysisk attraktive, så da blir det på en måte logisk at det motsatte er at de som er veldig fysisk attraktive ikke er de smarteste. Anonymous poster hash: b9053...ab0
Alina X Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 "Alle" kan være dum og deilig om de vil. Vil du bli oppfattet som en bimbo er det egentlig bare å kle seg,te seg,sminke seg og snakke som en bimbo, det er ingen hokuspokus akkurat. Alle sånne jenter er slike som legger ut feks et trutemunn bilde og får 59 likes og 20+ kommentarer med "åh søtah<3" "sexy biatch" osv og alle oss andre kan SE at vedkommende tydeligvis garantert har brukt ca 15min bare på å ta det perfekte bildet.. De kler seg ofte i lyse pastellfarver,tar solarium,sminker seg jævlig tungt(spesielt rundt øynene), yndlingsdyret er pomerianer eller chihuahua som de refererer til som "søtiser",hva gutter mener om dem er alfa og omega og de snakker gjerne sånn her "assa,det er såååå jævla teit lissom. Jeg bare sa at jeg bare hallo? Jeg gidder seriøst ikke å bare lissom hallo..."osv Disse jentene er pop hos gutta og, fordi gutter tiltrekkes gjerne litt sånne dumme bimboer, men for å pule. Ingen gutt i sitt rette mind viø være med en drama queen som er oppmerksomhetssyk og som fisker etter komplimenter fra andre gutter i lengden. Derfor ser du gjerne disse hønsehjernene med såkalte "badboys" fordi badboys kan bidra til drama livet med å feks flørte med "hun bitchen der"så dama kan lage ENDA mer drama.... 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 spørsmål 2: Er det en oppfatning blant folk om at det er en slik sammenheng, slik at folk ofte vurderer de som er pene som dummere. Anonymous poster hash: b9053...ab0 Ja, ved jobbsøknader har man ikke alltid tid til å kalle inn alle på intervju, da er det greit å sile ut de som mest sannsynlig er dumme på forhånd ved å sjekke facebookbildet. Anonymous poster hash: 345d7...264
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 De største haterne av den såkalte "rosablogg/cupcakeblogg" varianten av jenter er jo stygge feminister som hater alt som har med utseende å gjøre. De gjør hva som helst for å sverte disse jentene og skriver gjerne nedrige innlegg om disse jentene for å fremheve seg selv som fryktelig smart, gjerne med å kalle disse jentene for harry og andre ukvemsord for å virkelig vise at de selv er langt mer høytstående. Anonymous poster hash: f996d...6bb
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Rannveig Heitmann du mener? Hun er vel svaret på dum bimbo her? Kler man seg slik, bleker håret slik og knallrosa leppestift- Ja da blir man litt stemplet. Trenger ikke være dumme, men de lyser litt dumhet, dessverre. Anonymous poster hash: 3f7d2...96f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 "Alle" kan være dum og deilig om de vil. Vil du bli oppfattet som en bimbo er det egentlig bare å kle seg,te seg,sminke seg og snakke som en bimbo, det er ingen hokuspokus akkurat. Alle sånne jenter er slike som legger ut feks et trutemunn bilde og får 59 likes og 20+ kommentarer med "åh søtah<3" "sexy biatch" osv og alle oss andre kan SE at vedkommende tydeligvis garantert har brukt ca 15min bare på å ta det perfekte bildet.. De kler seg ofte i lyse pastellfarver,tar solarium,sminker seg jævlig tungt(spesielt rundt øynene), yndlingsdyret er pomerianer eller chihuahua som de refererer til som "søtiser",hva gutter mener om dem er alfa og omega og de snakker gjerne sånn her "assa,det er såååå jævla teit lissom. Jeg bare sa at jeg bare hallo? Jeg gidder seriøst ikke å bare lissom hallo..."osv Disse jentene er pop hos gutta og, fordi gutter tiltrekkes gjerne litt sånne dumme bimboer, men for å pule. Ingen gutt i sitt rette mind viø være med en drama queen som er oppmerksomhetssyk og som fisker etter komplimenter fra andre gutter i lengden. Derfor ser du gjerne disse hønsehjernene med såkalte "badboys" fordi badboys kan bidra til drama livet med å feks flørte med "hun bitchen der"så dama kan lage ENDA mer drama.... Bitter mutch? Anonymous poster hash: e04f9...272
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg tror det kan være et sammenheng, men et unntak vil være de som er vakre. De er vanligvis ordentlig både på utsendet og som person.Anonymous poster hash: 5893d...c95
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 Ser ikke på det som veeeeldig usannsynlig egentlig, uten at jeg har gjort empirisk forskning. Alle har jo sine fortrinn. Mennesker med downs er f.eks. ofte veldig sterke, siden de er litt mentalt utfordret. Så kanskje stygge mennesker får mer intelligens enn vakre, fordi de mangler et pent utseende. Anonymous poster hash: 5dbb0...33b
MissCoverdale Skrevet 28. oktober 2013 #12 Skrevet 28. oktober 2013 Eller intelligente mennesker ikke fokuserer så mye på utseende? At de ikke tar seg bryet med sminke/frisyre, etc.. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 Eller intelligente mennesker ikke fokuserer så mye på utseende? At de ikke tar seg bryet med sminke/frisyre, etc.. Bingo. Dette støtter også forskningen opp under. Anonymous poster hash: ec658...ae0
Ruby_Tuesday Skrevet 28. oktober 2013 #14 Skrevet 28. oktober 2013 Det er jo ingen sammenheng mellom det å være dum, og det å være deilig. Kjenner mange pene mennesker som er smart jeg! Vet også om mange uattraktive mennesker som burde reddes fra sin egen dumhet......
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #15 Skrevet 29. oktober 2013 Det er jo ingen sammenheng mellom det å være dum, og det å være deilig. Kjenner mange pene mennesker som er smart jeg! Vet også om mange uattraktive mennesker som burde reddes fra sin egen dumhet...... At du kjenner noen av mange millioner mulige unntak betyr da ikke at det, rent statistisk, ikke kan være en tendens den ene eller andre veien. Det er ikke sånn det fungerer. Tipper for øvig at du er deilig. Anonymous poster hash: ec658...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #16 Skrevet 29. oktober 2013 Eller intelligente mennesker ikke fokuserer så mye på utseende? At de ikke tar seg bryet med sminke/frisyre, etc.. Det er ikke min erfaring. Mine peneste venninner er også ambisiøse og presterer bra på krevende studier. Det finnes selvsagt jenter som dedikerer livet til å ta vare på utseendet - men de har gjerne også en viss "styling" som gjør dem tacky (mer enn det naturgitte utseendet). Jeg kjenner også noen jenter som er under middels utseendemessig og har valgt å kun fokusere på studier og karriere og har "gitt opp" å være attraktive. Men jeg synes overhodet ikke at intelligens og et vakkert ytre er "mutually exclusive". Noen av mine beste venninner er hele pakka. De har også mer sosial intelligens - de har "råd" til å være generøse siden de ikke har grunn til å være misunnelige eller bitre, så de er veldig vennlige og komfortable å omgås. Anonymous poster hash: 977a8...6ad
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #17 Skrevet 29. oktober 2013 Seleksjon forårsaker at et vakkert ytre og intelligens går hånd i hånd: http://www.psychologytoday.com/blog/the-scientific-fundamentalist/200903/beautiful-people-are-more-intelligent-i http://www.psychologytoday.com/blog/the-scientific-fundamentalist/200904/beautiful-people-are-more-intelligent-ii Anonymous poster hash: 977a8...6ad
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #18 Skrevet 29. oktober 2013 http://eprints.lse.ac.uk/17461/ Anonymous poster hash: 977a8...6ad Anonymous poster hash: 977a8...6ad
Ruby_Tuesday Skrevet 29. oktober 2013 #19 Skrevet 29. oktober 2013 (endret) At du kjenner noen av mange millioner mulige unntak betyr da ikke at det, rent statistisk, ikke kan være en tendens den ene eller andre veien. Det er ikke sånn det fungerer. Tipper for øvig at du er deilig.Anonymous poster hash: ec658...ae0 Dersom jeg hadde foretatt et case studie og tatt for meg byen/bygden der jeg bor, hvor stort må utvalget være for at resultatene kan kalles statistisk signifikant? Kjenner mange her jeg bor, og føler at utvalget mitt hadde vært representativt overfor resten av befolkningen der jeg bor.. Selvfølgelig ligger det generaliseringsutfordringer ved et slikt studium, men man burde klare å se en klar trend uansett hvilken retning resultatene peker...Eller med andre ord: bitch please... Endret 29. oktober 2013 av Ruby_Tuesday
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #20 Skrevet 29. oktober 2013 En logisk forklaring på at intelligente mennesker rent faktisk er mindre fysisk attraktive enn de mer attraktive, kan imidlertid være at det tar tid å opprettholde et vakkert utseende. Å bruke for eksempel 5 minutter ekstra hver dag foran speilet for å sminke seg, ha på neglelakk, børste håret el tilsvarer hele 151 arbeidsdager, gjennom 40 år. Tid som kunne vært brukt til å gjøre seg selv mer kunnskapsrik for eksempel. Og hvis 5 minutter blir så mye gjennom livet, tenk hvor mye 30 minutter hver dag blir! Det blir jo alle arbeidsdagene i 3 år hehe. Andre blir imidlertid også påvirket av hvordan en ser ut, tror jeg, så kanskje det ikke er så dum investering allikevel, å bruke de ekstra minuttene foran speilet, for at andre skal oppfatte deg mer positivt Anonymous poster hash: b9053...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå