Gå til innhold

vil ikke gi slipp, truer med selvmord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg gjorde det slutt med typen for rundt tre uker siden. Da vi var sammen syns jeg ikke han virket spesielt forelsket i meg, men mot slutten av forholdet og i ettertid har det snudd helt. Han er plutselig dødsforelska i meg.

Han lurte på om jeg ikke ville bli med på tur med han i helga som var nå, og det ble jeg for å se om jeg klarte å få tilbake de romantiske følelsene for han, men den gang ei. Vi hadde en kjempekoselig tur, men det hjelper lite når jeg ser mer på han som en venn enn noe annet.

Når vi kom hjem hvert til vårt begynte han å si at den turen var for å se meg en siste gang før han skulle ta livet sitt, og at når han ikke hadde meg lenger hadde han ikke noe å leve for.

Han sendte melding og skrev hade..

Jeg ringte han da fem-seks ganger uten å få svar, og var på vei til å ringe ambulanse før han ringte opp igjen og fortalte at kompisen hans som han bor med hadde stoppet han.

Selv om jeg ikke tror han faktisk hadde tenkt til å gjøre det, skremmer det meg som faen at han i det hele tatt går så langt som å komme med sånne trusler, og jeg er redd for at han skal ta meg på ordet hvis jeg sier at han ikke kommer til å gjøre det. Har vært helt ærlig og sagt til han at følelsene mine ikke er der lenger og hvorfor det har blitt sånn, men han vil at jeg skal være sammen med han uansett. Skjønner ikke hvordan han vil være sammen med meg når han vet jeg ikke har følelsene der.

Hvordan skal jeg komme meg ut av det her?? Vil ikke ha et liv på samvittigheta, og vil heller ikke bli uvenn med han..

j 23 med eks på 30...

Anonymous poster hash: 82956...062
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si fra til foreldrene hans og kutt kontakten. Høyst sannsynlig bruker han selvmordstruslene som en hersketeknikk, men du har ikke noe ansvar for hans liv uansett om truslene er reelle eller ikke.

Anonymous poster hash: d8dcb...1c8
  • Liker 2
Skrevet

Du må varsle noen i helsetjenesten. Feks fastlegen hans. Man skal alltid ta selvmordstrusler på alvor.

Anonymous poster hash: 03c3f...055
  • Liker 1
Skrevet

Tviler på at han faktisk gjennomfører det. De som sier det, gjør det som oftest ikke. Det er når de blir stille at de faktisk gjennomfører det.

Jeg opplevde det selv. En som truet med selvmord. Han viste til og med hvordan han ville holde geværet. Så nevnte han det ikke mer i lang tid.

Plutselig hadde han gjort det og jeg slet med disse tankene. Plaget meg i åresvis. Når det passerte 20 år, så sluttet jeg å tenke på det hver dag, da ble det bare sånn av og til, så 20 år var visst en magisk grense..

Anonymous poster hash: 98016...795
  • Liker 2
Skrevet

Neste gang han truer med det så send en bekymringsmelding til politiet. Om han er useriøs så skremmer det han til å ikke true med det igjen siden det er kjipt å få politi på døren når man kun utøver hersketeknikk og er han seriøs så får du ikke ett liv på samvittigheten. Win, win.

Anonymous poster hash: 9567b...45e
  • Liker 3
Skrevet

Du er en ung jente i på 23 år med hele livet foran deg, også ble du sammen med en mann som tiltrekkes av unge jenter, han burde finne seg en på sin egen alder, også opptrer han seg som en teit, liten tenåring.

Si til ham at han ikke kan holde på slik, at å true med selvmord er helt latterlig og at han bør komme seg videre, i stedet for å opptre så latterlig.

Anonymous poster hash: 65d81...fb4
  • Liker 2
Skrevet

Neste gang han truer med det så send en bekymringsmelding til politiet. Om han er useriøs så skremmer det han til å ikke true med det igjen siden det er kjipt å få politi på døren når man kun utøver hersketeknikk og er han seriøs så får du ikke ett liv på samvittigheten. Win, win.

Støtter dette forslaget.

Anonymous poster hash: 65d81...fb4

Skrevet

Ja, si at du ringer politiet og deretter kutter du all kontakt. Slike typer driver bare med et spill. Og om han skulle gjennomføre det, det er ikke din feil at han velger å se på livet sitt slik.

Anonymous poster hash: ecb46...39a
  • Liker 1
Skrevet

Tviler på at han faktisk gjennomfører det. De som sier det, gjør det som oftest ikke. Det er når de blir stille at de faktisk gjennomfører det.

Om noen truer med selvmord, og dette ikke blir tatt på alvor, kan det trigge slik at personen gjennomfører likevel. Man skal ALLTID ta selvmordstrusler på alvor. Alltid.

Enig, bortsett fra at det ikke er politiet man kontakter, det er helsevesenet.

Anonymous poster hash: 03c3f...055

Skrevet

Det er så patetisk med folk som truer med selvmord dersom du gjør det sluttmed/forlater dem.

Eksen min gjorde det for 4 år siden da jeg slo opp med ham, han lever enda....

Stort sett bare tomme trusler, for å manipulere deg til å være med ham.

Anonymous poster hash: 19572...2f8
  • Liker 2
Skrevet

Selv om jeg vet at han bare sier det for å få meg tilbake, er det fælt når han sier det. Er jo glad i han, men blir så psykisk sliten av å ha kontakt med han i det hele tatt når han er sånn.

TS

Anonymous poster hash: 82956...062
  • Liker 1
Skrevet

Hvordan skal jeg komme meg ut av det her?? Vil ikke ha et liv på samvittigheta, og vil heller ikke bli uvenn med han..

Først ringer du foreldrene hans og informerer dem om at han truer med å ta sitt eget liv. Deretter kutter du ut all kontakt med ham.

• Liker 2
Skrevet

Jeg opplevde noe lignende for et halvt år siden.

Tok kontakt med broren hans og forklarte situasjonen. Syns det er lurt å si ifra, bare sånn i tilfelle.

Anonymous poster hash: 34959...859
  • Liker 1
Skrevet

Det verste du kan gjøre er å si "javel, gjør det da" eller lignende. Noen ønsker selvsagt ikke å dø, men kan bli "presset" til å gjøre det for å beholde ansikt. Vis han omsorg, men vær bestemt på at du ikke vil bli sammen med han.

Anonymous poster hash: 70b2e...0da
Skrevet

Kan hende han truer med det for å psyke deg ned. Jeg ville tatt kontakt med familie/venner og forklart situasjonen. Eventuelt ringt politiet neste gang han truer med det. Så ville jeg sagt i fra til han hva jeg har gjort og at jeg håper at han får hjelp, for det trenger han tydeligvis. Og så ville jeg gjort det klart for han at å bli sammen igjen kommer ikke til å skje. Og så hadde det blitt stille fra min side, med mindre jeg hadde bedt om oppdateringer om han fra familie/venner.

Skrevet

Er vel ikke helt det samme, men jeg har en i familien som jeg ikke har så mye kontakt med, men som ringte meg innimellom på fylla når han ikke hadde det bra. En kveld ringte han og sa hade, da skulle han ta livet sitt. Jeg ringte og ringte, men han tok ikke tlf. Endte til slutt med at jeg ringte politiet i byen han bodde i (vi bodde ikke i samme by) og fortalte hva som hadde skjedd. De tok det på alvor og kjørte ut til han. Det endte bra og var nok bare fylla som hadde skylda denne gang også, men føltes godt å "gi det til noen andre" som kunne håndtere det. Så jeg ville nok ringt politiet eller helsevesenet neste gang. Som noen sa lenger oppe, hvis han ikke mener det, så truer han nok ikke flere ganger om han får de på døra :)

Skrevet

Om noen truer med selvmord, og dette ikke blir tatt på alvor, kan det trigge slik at personen gjennomfører likevel. Man skal ALLTID ta selvmordstrusler på alvor. Alltid. Enig, bortsett fra at det ikke er politiet man kontakter, det er helsevesenet. Anonymous poster hash: 03c3f...055

Politiet kontakter selv helsevesenet. Politiet er eien å gå. Da får man tatt det på alvor, men motvirket tomme trusler.

Anonymous poster hash: 8152a...57c

Skrevet

Tråden er ryddet for hets og svar til dette.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...