mill@ Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Her jeg bor er alle barnehagene åpne fra 6.30 - 16.30 det vil si 10 timer hver dag. Jeg har søkt lillegutt inn 2 dager fra januar det er jo egentlig mindre enn halv plass, men siden de regner hvor lenge barnehagen er åpen hver dag så blir det da 20 timer i uka og på NAV står det at det ikke må bli mer enn 19 timer per uke for at man skal få halv kontantstøtte. Mens 2 dager er jo det minste man kan ha barnehageplass? (Hvertfall her vi bor) vil det da si at vi ikke får halv kontantstøtte likevel??
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Hvis du er over grensa på 19 timer så ja. Ingen kontantstøtte. Anonymous poster hash: a72cd...bce
gjärd Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Det der er skikkelig JUKS OG BEDRAG fra NAV!!! 40% er vel det minste man kan ha av plass (i min kommune er minste plassen 50%) Så det er jo ingen som får halv kontantstøtte etter bhg start...
mill@ Skrevet 28. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2013 Det der er skikkelig JUKS OG BEDRAG fra NAV!!! 40% er vel det minste man kan ha av plass (i min kommune er minste plassen 50%) Så det er jo ingen som får halv kontantstøtte etter bhg start... Nettopp, det er juks og bedrag fra NAV! for det går faktisk ikke ann å ha mindre enn 19-timers plass og da er det jo ikke noe som er halv kontantstøtte da!!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Må bare påpeke at det er ikke nav som bestemmer lovverket - det er stortinget.. Om dere skal være sure så vær nå sur på rett organ i det minste... Nav får mye kjeft ellers men synes det er urettferdig når de får kjeft for noe de ikke kan noe for!!! Anonymous poster hash: 710dd...2ae 2
mammamy Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Her går det ann å komme under 19 timer, bhg er åpen 9 timer om dagen og 2 dager gir da 18 timer.
glassmanet Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Helt off topic - men kanskje du kan vurdere å jobbe mer og ha større barnehageplass. I allefall hvis barnet skal starte i bhg for første gang. Greit å ha minst 60% for å gjøre det som er best for barnet. Blir så overveldende og vanskelig å bli trygg i bhg om h*n er der bare to ganger i uken. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå