Gå til innhold

Barnehageplass og halv kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor er alle barnehagene åpne fra 6.30 - 16.30 det vil si 10 timer hver dag. Jeg har søkt lillegutt inn 2 dager fra januar det er jo egentlig mindre enn halv plass, men siden de regner hvor lenge barnehagen er åpen hver dag så blir det da 20 timer i uka og på NAV står det at det ikke må bli mer enn 19 timer per uke for at man skal få halv kontantstøtte. Mens 2 dager er jo det minste man kan ha barnehageplass? (Hvertfall her vi bor) vil det da si at vi ikke får halv kontantstøtte likevel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er over grensa på 19 timer så ja. Ingen kontantstøtte.

Anonymous poster hash: a72cd...bce

Skrevet

Det der er skikkelig JUKS OG BEDRAG fra NAV!!! 40% er vel det minste man kan ha av plass (i min kommune er minste plassen 50%)

Så det er jo ingen som får halv kontantstøtte etter bhg start...

Skrevet

Det der er skikkelig JUKS OG BEDRAG fra NAV!!! 40% er vel det minste man kan ha av plass (i min kommune er minste plassen 50%)

Så det er jo ingen som får halv kontantstøtte etter bhg start...

Nettopp, det er juks og bedrag fra NAV! for det går faktisk ikke ann å ha mindre enn 19-timers plass og da er det jo ikke noe som er halv kontantstøtte da!!

Skrevet

Må bare påpeke at det er ikke nav som bestemmer lovverket - det er stortinget.. Om dere skal være sure så vær nå sur på rett organ i det minste... Nav får mye kjeft ellers men synes det er urettferdig når de får kjeft for noe de ikke kan noe for!!!

Anonymous poster hash: 710dd...2ae
  • Liker 2
Skrevet

Her går det ann å komme under 19 timer, bhg er åpen 9 timer om dagen og 2 dager gir da 18 timer.

Skrevet

Helt off topic - men kanskje du kan vurdere å jobbe mer og ha større barnehageplass. I allefall hvis barnet skal starte i bhg for første gang. Greit å ha minst 60% for å gjøre det som er best for barnet. Blir så overveldende og vanskelig å bli trygg i bhg om h*n er der bare to ganger i uken.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...