Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil begynne med å si at samboeren min er en fantastisk mann som jeg stoler 100% på. Vi har vært sammen i 5 år, bodd sammen i 3 år nå. Han er 28, jeg er 21. Vi har våre opp og nedturer og det har dessverre vært mye nedturer i det siste. Vi krangler om småting konstant.

Dermed den siste tiden har han blitt veldig glad i å gå ut og feste med en kompis av han som er singel og i mine øyne smålig pervers da han har en tendens til å glane på absolutt alle dame på en ekkel, seksuell måte. De to pleier da å gå ut på byen å feste hver helg.

Jeg skjønte ikke hvorfor en mann som pleide å ta seg en tur ut på byen før maks 5 ganger i året måtte nå gå ut å feste hver helg. Etter en stund kom jeg med et forslag om at kanskje vi kan gå ut sammen, ha det gøy ute på byen vi to? Det ville han ikke. Han sa han hadde det mye morsommere med kompisen hans. Han forklarte det med at siden vi krangler så mye vil han ha litt tid for seg selv på utestedene for å glemme meg litt. Det ble jeg veldig såret av å høre og vet ikke lenger hvor jeg har ham.

Som alle vet er utestedene fulle av vakre jenter som er åpne for ting osv. Er det derfor det er lettere å glemme meg der? Man får heller ikke snakket så mye osv når musikken er så høy, så jeg skjønner ikke hvorfor han syntes det er så mye morsommere å henge med kompisen istedet. Uff.. Nå blir jeg forferdelig sjalu og usikker.

Ville ha hjulpet med noen tanker og svar fra dere! Takk!

Anonymous poster hash: 93b5a...308

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest pausemusikk
Skrevet

Du får reise ut alene uten han, så kan han se hvor gøy det er… Kanskje han skjerper seg :)

• Liker 1
Skrevet

Smålig pervers? Hva menes egentlig med det? Er det perverst å se på damer? Hvor kommer småligheten inn? Det er jaggu mye rart her...

Anonymous poster hash: cfdf0...e77
  • Liker 3
Skrevet

Ts.

Jeg ordla med kanskje litt dumt. Med smålig pervers mente jeg at han ser på damer på en ekkel måte. Veldig seksuelt, intenst. Man kan på en måte ikke si at han SER på dem. Han glaner dem ned rett og slett.

Skrevet

Stakkars deg, syns det var virkelig kjipt sagt :-/ Foreslått å være med han og kompisen ut da, hvis du tar med deg en venninne?

Anonymous poster hash: 66cf9...134
Skrevet

Det trenger jo ikke å være at han er utro, men det kan høres sånn ut.

Jeg liker å dra på byen ned venninner i stedet for mannen min. Er ikke utro av den grunn..

Vanskelig å si! Snakk med han om det. Si hva du føler. Vil du være med ut eller vil du at han skal være mer hjemme?

Skrevet

shit, så tåpelig. Skjønner at man kan hygge seg på byen, og jeg unner kjæresten min litt endring av selskap av og til sånn at han ikke bare må slite med meg, men å ordlegge seg som at man trenger å dra ut på byen for å glemme partneren sin er virkelig ikke greit.

Da hadde jeg blitt dritforbanna. Skjønner at man kan bli litt lei av hverandre, men det finnes da grenser for hvor langt man trenger å dra det.

• Liker 3
Skrevet

så teit sagt... men jeg ville gått ut på byen uten han. inviter noen venner å når han kommer for å bli med så si at det er "jentekveld" eller noe sånt. han komemr til å skjønne at det var dumt å utestenge deg

Anonymous poster hash: 57ad1...141
Skrevet

Vel, jeg hadde ikke giddet å sitte hjemme og vente på ham. Finn på noe selv - gå ut og mal byen rød uten ham ;)

Skrevet

Poenget til TS er vel forandringen - fra å gå ut på byen 5 ganger i året, til å ha lyst til å dra ut hver helg. Hjelper ikke at TS skal ut hver gang han skal ut.Og det med en singel og pervers kompis, for å glemme henne siden de krangler.

Jeg kjenner han ikke, så jeg vet ikke om han er utro eller ikke. Men det er helt klart, at pga denne endringen, så er det noe galt. Han rømmer fra deg og problemene deres. Det er flere måter man gjør dette på. Han gjør dette ved å gå ut hver helg, fordi han glemmer deg. Og ja, han glemmer deg der fordi det er høy musikk, alkohol og mye som skjer.

Ser han endringen selv? Forstår han at du blir usikker når han får dette behovet for å feste så mye? Det kan tenke seg at han savner singellivet - å slippe å bekymre seg for noen andres følelser.

• Liker 2
Skrevet

Vel, jeg hadde ikke giddet å sitte hjemme og vente på ham. Finn på noe selv - gå ut og mal byen rød uten ham ;)

Hvis man er hjemme alene, betyr det at man sitter og venter da? Jeg klarer fint å ha det hyggelig hjemme alene, sitter ikke akkurat og venter på mannen min og ser på klokka.

Skrevet

Hvis man er hjemme alene, betyr det at man sitter og venter da? Jeg klarer fint å ha det hyggelig hjemme alene, sitter ikke akkurat og venter på mannen min og ser på klokka.

Nope, ikke nødvendigvis - men det kan fort oppleves sånn for ham ;) Han bør skjønne at han også må legge tid og arbeid i et forhold, så derfor syns jeg ts bør gi ham litt motstand. Han bør få et signal om at hun ikke er der for alltid - hvis han ikke skjerper seg og begynner å bli litt voksen.

• Liker 1
Skrevet

Ts.

Jeg har gått ut 3 ganger med venninnene mine i sommer. Da merket jeg at to av gangene jeg var ute kom han selv fra byen før meg i 2 tiden. (Han pleier som oftest når jeg er hjemme og han er ute å komme hjem rundt 4 tiden.) så det var litt spesielt. Den 3 gangen jeg var ute skulle han egentlig ikke ut da han var småsyk. Med en gang jeg sa at jeg skulle ut på byen begynte han å ringe en annen kompis og spørre om han ville komme bort og spille FIFA med han. Altså han ville absolutt ikke være hjemme alene.

Han har sagt at han har fortrengt lysten om å gå ut så mye alle disse årene pga at han visste at jeg ikke kommer til å like det. Men nå har det da kommet til et punkt der han trenger frihet til å gjøre det han har lyst til så lenge det er ting som ikke bryter "våre regler", altså være utro osv. Han sa at hvis han gjør det han har lyst til blir han mye mer lykkelig da han føler seg fri. Jeg har veldig lyst til å skjønne han og være glad for hans skyld men det er ikke så lett da jeg føler meg dårlig av at han trenger plutselig den friheten. Trodde han gjorde det han hadde lyst til fra før også...

Jeg er nok kanskje litt for sjalu av meg. Føles som om mange kvinner ikke ville ha brydd seg om det her. Skulle ønske jeg var mer sånn virkelig!

Skrevet

Nei, det er slett ikke greit å plutselig få en slik trang etter å fly på byen hver helg, med kompiser, og konsekvent uten ønske om å ha deg med.

Det er et kraftig tegn på at ting ikke lenger fungerer mellom dere, og han velger da altså å rømme fra det, heller enn å finne ut av det i samarbeid med deg. Når han attpåtil får seg til å si rett ut at han ikke ønsker å dra på byen med deg, og at han ser byen som et fristed hvor han kan glemme deg, vel da skjønner jeg meget godt at du blir både såret og lei deg...

Dette er intet annet enn innledningsfasen på et brudd, om det får fortsette, og det er nok dessverre bare et spørsmål om tid før han treffer på noen han kan gli rett over på, for å slippe bryet og mellomfasen det vil innebære å slå opp med deg først. Det er først og fremst en utrolig feig og lite voksen måte å oppføre seg på, pluss at det er vanskelig å snu om på denne aktiviteten når den først har fått feste.

La meg også si det slik; - dere (særlig du) var veldig unge når dere ble sammen, noe som ofte har lett for å utvikle seg i retning av at man vokser fra hverandre og treffer et punkt i livet der man begynner å se ting på helt forskjellig måte (derfor hyppig krangling og konflikter om alt fra bagateller til mer alvorlige ting, slik du/dere opplever det nå). Videre er det jo også slik at trangen etter spenning og action gjerne melder seg før eller senere, når man har ført et rolig og hjemmebasert liv i livsfasen der de fleste er ute og fester og morer seg. Dette hadde jo i og for seg vært helt greit, hadde det bare fungert slik at dere dro ut og festet sammen, og også såklart i lag med andre i deres aldersgruppe.

Det kjæresten din driver på med nå er imidlertid alt annet enn sunt, og med mindre han er villig til å gå i dybden med deg og snakke ut om problemene dere har/hadde forut for denne aktiviteten, vel, da tror jeg faktisk du må forvente at dere er på vei mot slutten av forholdet.

Jeg ser det er blitt foreslått at du heller får begynne å fly ut alene du også, for liksom å la ham se at du ikke akter å sitte der og synes synd i deg selv, ta igjen, gi ham motstand osv. Jeg tror ikke det alene vil løse dette, for det er de underliggende problemene deres som er utslagsgivende her, og de blir ikke borte av å drive med slike hevnaksjoner mot hverandre.

Jeg anbefaler deg heller å innta en litt streng tone og kreve dialog rundt dette, la ham rett og slett få vite at du ikke er en selvfølge i hans liv, og at han faktisk må være villig til å ta denne alvorspraten om han ønsker at det fortsatt skal være dere to. Er han ikke såpass seriøst interessert går du, rett og slett. Da får du nok fort frem hans egentlige ønsker, tanker og hvor høyt hans kjærlighet til deg ligger.

Skrevet

Ts her.

Du har nok veldig mye rett i det du skrev tsejG. Og jeg merker nok selv at ting går bare nedover med oss pga masse småting.

Har aldri hatt lyst til å være med noen andre enn han i løpet av forholdet vårt så det blir nok utrolig vondt og rart å være uten han. Kan seriøst ikke tenke meg det. Føles som om jeg vokste opp med denne mannen.

Han er veldig vanskelig å snakke med da han ikke bryr seg så mye om "følelser". Han er en veldig fakta bevvist person om jeg kan ordlegge meg slik. Han syntes at det er dumt å snakke om ting med mindre de er "viktig" for han. Han er en sånn person som er bare stille hvis han først er sur, lei seg osv. Kan være veldig vanskelig å leve med han til tider. Begynner jeg å ta opp ting og snakke med han, ber han meg om å slutte, og de gangene jeg fortsetter å snakke løper han enten ut døren eller tar på seg ørepropper og hører på musikk og ignorerer meg.

Jeg er ganske sikker på at han ikke har lyst på spenning og noen andre damer da han aldri på de 5 årene har gitt meg noe grunn til å lure ang det. Han er veldig flink til å si til meg hver eneste dag hvor bra jeg ser ut, at jeg er det vakreste i hele verden osv. Ofte sier han det på morgenen når jeg ser ut som et monster, ironisk nok.

Han er også veldig imot utroskap og ONS osv og er generelt veldig konservativ når det gjelder sånt. Kanskje litt overdrivelse til tider, men er blitt vant til det og trives med det egentlig. Han er veldig nøye med å forsikre meg om at han har en forpliktelse ovenfor meg og at han aldri skal såre meg ved å være utro, til og med hvis det kommer en dag der han ikke elsker meg mer. Veldig spesielt ja.

Oi, nå ble det langt! 😳

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...