AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Hei! Jeg bor på en liiiten plass der det er kamp om jobbene. Har vært heldig å få 50% stilling i et kjempebra firma! Problemet mitt er at jeg og samboeren min sliter veldig økonomisk og sjangsen for at jeg skal finne meg en ekstrajobb her er umulig.. Må evt. reise til nærmeste by (ca 2 timer å kjøre) men det er jeg ikke giret på! Så det jeg lurer på er om det er mulig å få noen slags støtte fra nav i og med jeg ikke får meg arbeid her? Er ikke mulig for meg å få 100% stilling der jeg jobber fast heller for tiden..Anonymous poster hash: 22a68...876
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Nei, får du ikke større stilling må du flytte for å få deg jobb. Anonymous poster hash: 75720...134 4
Silfen Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 50 % mener jeg er for mye til å få dagpenger, så nei, da blir det ingen støtte. Evt. sosialen dersom ting går i minus hver mnd.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Hva slags penger tenker du nav skal gi deg? Du står selv ansvarlig for å forsørge deg selv og om du ikke kan leve på 50% lønn så får du enten kutte kraftig ned på utgiftene eller flytte til et sted der du kan få større stillingsprosent.. Sosialstønad er ikke mye og er kun en nødløsning når alle andre løsninger er forsøkt - du kan ikke basere deg på å skulle "leve" på dette - det finnes heller ingen andre stønader som kunne vært aktuelt å få... Her må du nok bite i det sure eplet og ta ansvar for egen situasjon selv!! Anonymous poster hash: 92bac...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Du får fint klare deg selv . Er så lei av mennesker som utnytter NAV med engang de ikke orker å løfte på seg . Må du kjøre to timer så må du . Du får nok ikke støtte fra NAV grunnet ugyldig grunn . Min søster er Økonomisk rådgiver i NAV og ser også på disse søknadene . Å jeg er ganske sikker på at dette ikke hadde gått igjennom . NAV er ikke en kilde man kan utnytte . Faktisk mennesker som trenger denne støtten ..Anonymous poster hash: de3f7...be0 2
Gjest Blomst83 Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Du får fint klare deg selv . Er så lei av mennesker som utnytter NAV med engang de ikke orker å løfte på seg . Må du kjøre to timer så må du . Du får nok ikke støtte fra NAV grunnet ugyldig grunn . Min søster er Økonomisk rådgiver i NAV og ser også på disse søknadene . Å jeg er ganske sikker på at dette ikke hadde gått igjennom . NAV er ikke en kilde man kan utnytte . Faktisk mennesker som trenger denne støtten ..Anonymous poster hash: de3f7...be0 Signerer denne. NAV er der for å hjepe de som ikke kan,og ikke de som ikke vil/gidder/orker,eller som ts sier er særlig gira på litt lang reisevei til jobb.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 Hva gjør samboeren din? Anonymous poster hash: 1f6f1...8c1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 Jeg har også fått 50% stilling, og mister dermed dagpengene mine. Det jeg må gjøre, er å ta ekstravakte andre steder for å fylle opp sånn at jeg klarer meg. Må forholde meg til to arbeidsplasser, men uansett bedre enn å motta dagpenger. Finnes det ikke et sykehjem el butikk der du bor som trenger ekstrahjelp da? Anonymous poster hash: 64e5d...a7f 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 I de aller fleste tilfeller vil 50% jobb betale seg mer enn du får fra sosialen, så du har neppe krav på noe som helst. Dagpenger får man bare dersom man jobber under 50% og ellers kvalifiserer. Anonymous poster hash: 2f87e...942
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Jeg har fått beskjed om at jeg kan jobbe opp til 60% og få støtte (den reduseres selvfølgelig med prosenten), men kanskje det er annerledes med AAP? Anonymous poster hash: b1a93...3ba
Gjest Blomst83 Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Jeg har fått beskjed om at jeg kan jobbe opp til 60% og få støtte (den reduseres selvfølgelig med prosenten), men kanskje det er annerledes med AAP? Anonymous poster hash: b1a93...3ba Ja,for da handler det om noe annet. Da er det jo pga helsa di,og ikke fordi du ikke gidder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå