AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 En klassisk problemstilling for de av oss som har profil på match, sukker etc: Hva er en god melding når man kontakter noen for første gang? Utfordringen her er naturligvis at folk er forskjellige, og dermed responderer forskjellig, men jeg regner med at det er noe mange kan anse som positivt/negativt. Jeg har f.eks. sett mange jenter nevne at de ikke liker uinspirerte/generelle meldinger, og konsekvent ikke svarer på slike. Jeg prøver naturligvis å unngå dette og satser heller på noe i profilen som vakte interesse hos meg, eller som vi har felles. Som gutt er erfaringen min at det stort sett har blitt god kommunikasjon når jenta har tatt initiativ. Da har det gjerne vært veldig enkle/generelle åpningsmeldinger, men jeg har uansett sett på dette som hyggelig. Mulig vi gutter er enklere sånn siden vi generelt får færre meldinger Anonymous poster hash: 03234...a21
havoc Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 "Har du noen turer eller annet stort planlagt?" "Hva er det morsomste du har gjort i år?" Få folk til å prate om seg selv. De fleste liker å oppleve nye ting og hvis de for eksempel skriver at de har lyst å reise til tibet, så har dere plutselig masse å snakke om. Hvis du selv synes svaret er kjedelig så gir det deg en indikasjon på at dere ikke er en match. Sørg for at profilen din er litt mer interessant en gjennomsnittet også. Prøv å ikke skriv for generelt om interesser. Et eksempel er å skrive _hva_ du liker med å reise, i stedet for å bare skrive at du liker å reise. Fortell hva som gjør det spesielt for deg. Du vet hva du legger bak interessene din når du skriver en liste: trening, reise, topptur, seile, golf, og så videre. Men det vet ikke personen som leser det. Hvis du heller skriver at det er digg å sitte godsliten på toppen og spise appelsin mens du tenker på hva slags triks du skal gjøre på turen ned, i stedet for å bare skrive at du liker toppturer så gir du større innsikt i hvem du er. PS, jeg har ikke prøvd nettdating selv så er godt mulig at det jeg skriver bare er svada!
Nettinettet Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Hadde jeg fått noen slike spørsmål hadde jeg bare blitt sliten ved tanken. Det som skjer med nettdating er at man får mange spørsmål og må fortelle om seg selv så mange ganger at man blir litt lei. Det beste er derfor ( i mine øyne ) at man heller bare sier noe hyggelig man så på profilen, at man forteller at man kunne tenkt seg å blitt bedre kjent og høre om personen var interessert i å treffes for en kaffekopp. Da viser man hva man vil og tar initiativ til en date med en gang. Enkelt og greit.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Hvis du får noen tanker rundt det personen har skrevet i profilen sin, eller bildene hans/hennes, er det greit å skrive noe om det... det er i hvert fall min erfaring. Jeg har satt pris på meldinger hvor det enten virker som han som skriver har noe av samme humoren som meg eller viser at han har kjent seg igjen eller reflektert litt rundt noe av det jeg har skrevet. Noen skriver langt, andre skriver kort, begge deler kan funke. Jeg er veldig lite opptatt av utseendet når jeg avgjør om jeg vil snakke mer med en person basert på første melding, men det er mange forskjellige tilnærminger som har funket. Så lenge han virker hyggelig og oppegående nok, og innbyr til en samtale, har jeg pleid å svare. Det jeg IKKE liker er helt upersonlige, superkorte meldinger, spesielt om de antyder at de kun er interessert i sex også... Nå går det forsåvidt også an å forfatte ganske sikre "fellesmeldinger" (mer eller mindre); type: "jeg kjenner meg igjen i mye i profilen din selv om noen ting også er forskjellig. Ta en kikk på min profil og send gjerne en melding om du tror vi kan ha noe å snakke om." Man trenger jo ikke finne opp kruttet hver gang - men det er absolutt mer positivt med noe personlig som treffer deg. eller lange kleine meldinger med kjærlighetssanger og klemmer (ja, noen sender slike som førstemeldinger. Nå er jeg ikke så glad i det selv i et forhold, men greit nok. Før du i det hele tatt har pratet med vedkommende er det no go). Anonymous poster hash: ddbcd...7e8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Disse rådene om å merke seg noe i profilen til jenter er ganske morsomme ettersom det for meg virker som om veldig mange jenter egentlig skriver særdeles lite i profilene sine. Anonymous poster hash: efd6f...54c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Disse rådene om å merke seg noe i profilen til jenter er ganske morsomme ettersom det for meg virker som om veldig mange jenter egentlig skriver særdeles lite i profilene sine. Anonymous poster hash: efd6f...54c Det er jo sant, og det gjelder begge veier - ikke alle menn skriver noe særlig heller, og i hvert fall ikke noe som skiller seg ut og går an å ta tak i. Men hvorfor skal man skrive til en person som ikke framstår som interessant i det hele tatt pga manglende profilinnhold..? Da må man vel i tilfelle spørre om noe man lurer på, noe som gjør at man kan bli bedre kjent/finne ut om vedkommende har personlighet/interesser/et eller annet. Anonymous poster hash: ddbcd...7e8
Nettinettet Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Disse rådene om å merke seg noe i profilen til jenter er ganske morsomme ettersom det for meg virker som om veldig mange jenter egentlig skriver særdeles lite i profilene sine. Anonymous poster hash: efd6f...54c Da går det jo ann å kommentere hvor lite hun har skrevet og høre om hun skriver lite fordi hun ikke vil dele om seg selv. F.eks.
Gjest .-L-. Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Det som får meg til å skrive med folk, er om de er artige å snakke med. Et godt tips er i grunn å holde seg unna negative kommentarer av all slags. Sykt demotiverende å høre på folk klage om et eller annet. Ellers er jeg veldig glad i å tulle, men jeg venter litt med det før jeg har vist at jeg ellers er ganske normal Begynner man med tull fra første setning kan man lett bli oppfattet som rar. Når jeg føler at en viss trygghet er etablert så kan jeg finne på å spørre om noe helt random. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 Takk for tilbakemeldinger Som noen nevner er det store forskjeller med tanke på profilinnhold. Liker best der det ihvertfall er litt profiltekst så man kan danne seg et bedre bilde av personen. Har også en følelse av at de som har tatt seg tiden med en profiltekst i snitt (store variasjoner naturligvis) er litt mer seriøse, og at sjansen for at de tar seg tid til å svare på en hyggelig melding er større. Anonymous poster hash: 03234...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå