Gå til innhold

Decoupage på kubbelys. Brannfarlig?

Anbefalte innlegg

Dere som har laget decoupage på kubbelys (type servietter smeltet inn i stearinen), hvordan brenner disse ned? Blir serviettene brannfarlige slik at det løsner flak som tar fyr, tar servietten fyr nedover lyset?

Skal lage noen i julegave, men kan ikke lage dersom lyset ikke brenner "rent" ned. Alle lys skal jo følges med på, selvfølgelig, men sånn generelt hvordan brenner disse?:)

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/783406-decoupage-p%C3%A5-kubbelys-brannfarlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tror at dersom du velger et ganske stort kubbelys så skal det ikke bli noe brannfare. Tenk på hvor mye av lyset som smelter i bruk. På noen kubbelys smelter alt mens det på andre kan bli en kant på en-to centimetre.

Anonymous poster hash: e8c30...6fc
  • Liker 1
Gjest Raindrops

Det er jo bare et ytterste laget av serivetten som legges på. Om dere drar fra en serviett fra hverandre, er det arket veeeeldig tynt.

Anonymous poster hash: de642...fea

This.

Jeg har laget svært mange slike lys, og brukt flere av dem. Aldri vært i nærheten av å bli brann av det. Når papiret er så tynt og smelter inn i talget når det blir laget, så blir servietten nærmest oppløst når talget smelter på ny.

Edit: Bare for å hive inn et forbehold så burde man selvsagt følge med lysene, slik man burde gjøre med alle levende lys. Uhell kan skje.

Endret av Raindrops
  • Liker 4

Dere som har laget decoupage på kubbelys (type servietter smeltet inn i stearinen), hvordan brenner disse ned? Blir serviettene brannfarlige slik at det løsner flak som tar fyr, tar servietten fyr nedover lyset?

Skal lage noen i julegave, men kan ikke lage dersom lyset ikke brenner "rent" ned. Alle lys skal jo følges med på, selvfølgelig, men sånn generelt hvordan brenner disse?:)

Slike tynne serviettlag som man bruker decoupage på er så tynne at om de tar fyr brenner det ikke mer enn i et par sek. Blir ingen storbrann av det :)

Anonymous poster hash: 89502...3e0

Edit: Bare for å hive inn et forbehold så burde man selvsagt følge med lysene, slik man burde gjøre med alle levende lys. Uhell kan skje.

Men DET sa jeg jo og i HI :)

Men takk for fine svar dere! Prøver meg på denne, men gir det nok ikke til gamle besteforeldre :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...