Gå til innhold

Mme til baby på 8 uker

Anbefalte innlegg

Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

Hei! Jeg har hørt at man ikke skal gi over 1L MME på en dag. Men nå begynner jeg å lure litt her, hehe.

Min sønn på 8 uker har en god appetitt og har nå begynt å drikke 180 ml pr måltid. Er som regel bittelitt igjen, men det er ikke mye.

Han pleier å gå ca 3- 3 og en halv time mellom måltidene på dagtid.

En vanlig dag kan være sånn:

Første måltid klokken 07:30, deretter klokken 10:40, 15:00, 19-20:00 og et nattmåltid mellom 01-04:00.

Når han spiser såpass mye.. Er det for mye MME på en dag?

Spiser han for mye egentlig? Ser jo på pakningen at det egentlig er mengden for babyer på 3-4 mnd eller noe??

Han får forresten hipp1, om det spiller noen rolle.

Hvor mye spiser deres barn?

Og hva i alle dager gjør jeg når han vil ha mer enn 180ml?! :fnise: :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, er det en grense på 1L? Det har ikke jeg fått med meg. Spurte HS om vi skulle begrense maten siden mini får MME, men hun sa at vi skulle bare gi så lenge hun ville ha, så har ikke tnkt noe over det. Hun er 10 uker nå, får 170ml(150ml +pulver) til hvert måltid, og spiser ca 7-8 ganger i døgnet, Et par ganger spiser hun under halvparten av det vi blander, ellers står det som regel igjen mellom 20-50ml hvert måltid.

Gjest Adeline*Jouvin
Skrevet

Ok! Ja men hva stresser jeg med da? Hehe. Får bare la han spise det han vil da. Kan jo ikke akkurat ikke gi han mat heller:p

Skrevet

Har også hørt man ikke skal gi mer enn 1-1,2 liter per dag, men man kan jo ikke nekte de mat heller:s

Skrevet

180 ml på en 8 uker gammel baby? Det var ikke lite :P Som flere har sagt, er barnet sulten, så er det sulten! Men snakk med HS ang grensen på 1 liter (Ja, det er en grense) :)

Anonymous poster hash: 4b3a2...614

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...