Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer til å be om Cerazette hos legen i morgen, 6 uker etter fødsel, siden jeg ble anbefalt det av jordmor. Noen som har positive eller negative erfaringer med denne prevensjonsformen?

Er det eneste mulighet kanskje (bortsett fra kondom, spiral, sterilisering osv.)?Planlegger neste barn om et par år.

Anonymous poster hash: ef6a8...c58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man ammer er det vel ikke så mange andre alternativer når det kommer til p.piller.

Jeg begynte selv på Cerazette etter fødsel. I motsetning til andre p-piller jeg har gått så merket jeg ikke så mange bivirkninger. Jeg mistet mens, som forsåvidt ikke gjorde meg noe. Jeg gikk litt opp i vekt(5-7 kg) og jeg hadde ikke særlig sexlyst.(men det kan skyldes andre ting også)

Anonymous poster hash: 329e2...e5e
Skrevet

For meg funket Cerazette veldig greit til å begynne med, jeg mistet mensen helt og merket ikke så veldig ille bivirkninger. Men gradvis merket jeg at sexlysten forsvant omtrent helt og psyken min ble helt merkelig. Jeg følte meg likegyldig til alt og alle, smådeprimert, ble lett stresset og fikk perioder der jeg gråt for ingen ting. Etter to år har jeg sluttet på Cerazette. Jeg merker allerede etter noen få uker at psyken har blitt bedre men jeg gruer meg litt til å få tilbake mensen. Det har vært helt nydelig å være uten mens i to år.

Anonymous poster hash: ed27b...f03
Skrevet

Jeg likte ikke cerazette. Hadde små blødninger hele tiden med kun 1 ukes pauser. De sier at det kan skje de første 3 mndene, men etter 4 mnder kasta jeg inn håndkle å slutta. Men det er selvsagt forskjellig fra person til person, noen mister jo mensen helt (hadde vært deilig..) :)

Skrevet

Jeg går på cerazette og trives med det. Første mnd blødde jeg hver dag, men så ga mensen seg helt. Dukket opp et par uker i høst men har vært borte igjen i 2 mnd nå. Sies at blødningene blir færre og kortere for hver gang. Har heller ingen andre bivirkninger, og sexlysten er på topp! :)

Skrevet

Oi, håper det går greit. Har vært deprimert før og har foreløpig ingen sexlyst etter fødselen. Har hverken lyst på ny depresjon, langvarig blødning eller dødt sexliv...!

Dere som har slutta på Cerazette, hvordan løser dere det mtp. prevensjon?

Skrevet

Oi, håper det går greit. Har vært deprimert før og har foreløpig ingen sexlyst etter fødselen. Har hverken lyst på ny depresjon, langvarig blødning eller dødt sexliv...!

Dere som har slutta på Cerazette, hvordan løser dere det mtp. prevensjon?

Jeg gikk fra Cerazette til Loette så fort jeg sluttet å amme. Holdt ut å bruke Cerazette til da. Om jeg hadde merket det på psyken(som jeg gjør på mange andre merker) hadde jeg slutta før. Da hadde det nok blitt kondom som prevensjon.

Har så langt ingen bivirkninger på Loette.

Anonymous poster hash: 329e2...e5e

Skrevet

Konstant småblødninger i tre måneder, depresjon og null matlyst og mye kvalme. NULL sexlyst. Gikk ned 10kg på en måned, og det var 10kg jeg ikke hadde til overs for å si det sånn... Sluttet på den ja :Nikke:

Conludag en periode, mildere bivirkninger, men noe av det samme i svakere grad. Slutta på den og, gitt. Kan ikke bruke andre hormonpreparater heller, så da ble det kondom, men....det er jo ikke noe stas så....ble gravid vi da ;-) Kobberspiral etter fødsel.

Anonymous poster hash: b4adf...c34

Skrevet

Jeg bytter til Conludag nå. Ammer enda, så får ikke begynne på "vanlige" ppiller enda.

Cerazette funka sånn passe greit på meg helt til august. Hadde mensen med 3-7 ukers mellomrom, men null sexlyst. I august begynte de å tulle det til for meg, blødde i 8 dager, 4 dager pause for så å blø i 10 dager! Så hadde jeg en mnd uten blødninger, og nå har jeg blødd i 14 dager i strekk, så da ville legen ha meg over på noe annet...

Skrevet

Har gått på Cerazette i noen måneder og har hatt enorme humørsvingninger og blør med en eller to ukes mellomrom. Er ikke holdbart, så slutter nå. Blir et halvt år med kondom før vi blir prøvere igjen i april :)

Skrevet

Jeg fikk skikkelige humørsvingninger og blødninger som aldri tok slutt, så jeg slutta med de. Nå venter jeg barn nr.2 og etter dette skal jeg nok sette inn spiral og håpe at det blir bedre. Vil ikke teste Cerazette en gang til.

Skrevet

Jeg tar cerazette (uten å ha barn) og merker ikke så mye til bivirkninger. Får litt kviser periodevis. Også har jeg ikke hatt mensen på 2 år. Lurer på å slutte med de nå, for jeg tror kanskje at en veldig tørste kan være bivirkning. Det har jeg bare hatt det siste året da.

Anonymous poster hash: 393d0...5a3
Skrevet

Legen min sa at for ca 75% av brukerne fungerer Cerazette utmerket og mensen forsvinner nesten helt etter en innkjøringsperiode, mens andre vil oppleve mye småblødninger og andre bivirkninger. Bare å prøve hvilken gruppe du tilhørte mente hun. Heldigvis tilhører jeg den første, uten problemer med psyken eller sexlysten, men har fått litt kviser da. Trives veldig godt med denne typen prevensjon :-)

Anonymous poster hash: 1d6e7...8d5
Skrevet

Jeg hadde mye uregelmessige blødninger og ble i tillegg gravid når jeg gikk på de.

Skrevet

Huff, dette hørtes ikke bra ut. Jeg har tenkt på sterilisering etter 3 ganske tette barn, så kanskje jeg heller skulle tempe frem til vi det ikke er så nøye med prevensjon igjen, og håpe at vi snart er klare igjen. ;)

TS

Skrevet

Jeg turte aldri å prøve Cerazette etter å ha lest gjennom pakningsvedlegget og funnet ut at over 1 av 10 får akne og blødningsforstyrrelser av disse. Da valgte vi heller å bruke kondom inntil jeg kunne begynne på Yasmin igjen.

Skrevet

Er veldig fornøyd med Cerazette :) Hadde småblødninger i starten, lite sexlyst.. Men det er slutt på det nå og lysten er i orden igjen :) Har ikke gått noe opp i vekt heller som jeg har merket. Og jeg har ikke mensen i det hele tatt heller - VELDIG deilig :)

Skrevet

Jeg tar cerazette (uten å ha barn) og merker ikke så mye til bivirkninger. Får litt kviser periodevis. Også har jeg ikke hatt mensen på 2 år. Lurer på å slutte med de nå, for jeg tror kanskje at en veldig tørste kan være bivirkning. Det har jeg bare hatt det siste året da.

Anonymous poster hash: 393d0...5a3

Lettere å teste fastende blodsukker^^

Skrevet

Har brukt cerazette i to lange perioder over de siste 6 årene, synes de er veldig bra for meg.

Ingen humrøsvingninger (så deilig!) og ingen mens. Ingen dritvonde bryster før mens... Svetter mindre. Gruer meg helt ærlig til å slutte neste år, men da skal vi prøve på vårt første barn, så da må jeg jo ;) Dessverre, hehe.

Anonymous poster hash: 5965c...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...