Gå til innhold

Jenter interessert i astronomi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kjekk ung gutt som problemer med å finne meg en kjæreste.

Det som er er at jeg er veldig kresen når det gjelder jenter. En av tingene jeg krever er at hun er interessert i universet og å diskutere de "store" emnene i livet generelt.

Men finnes det jenter mellom 18-22 år som er interessert i dette i det hele tatt? Jeg har hvertfall store problemer med å finne dere :)

Må jeg bare droppe disse forestillingene om hvordan jenta skal være?

Anonymous poster hash: a228d...26e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ha en utpreget interesse for universet (regner med vi snakker kometer, stjerner, sorte hull osv) er et ganske spesifikt krav. Det finnes selvsagt mange jenter som er fascinert av universet, men om de bor der du bor, eller dere passe sammen på andre måter er en annen sak.

Jeg ville droppet så spesifikke krav, og heller fulgt følelsene mine.

Anonymous poster hash: 61719...6c2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha en utpreget interesse for universet (regner med vi snakker kometer, stjerner, sorte hull osv) er et ganske spesifikt krav. Det finnes selvsagt mange jenter som er fascinert av universet, men om de bor der du bor, eller dere passe sammen på andre måter er en annen sak.

Jeg ville droppet så spesifikke krav, og heller fulgt følelsene mine.

Anonymous poster hash: 61719...6c2

Jeg krever ikke at hun skal være ekstremt kunnskapsrik ang. disse tingene, bare en generell interesse for hvordan universet fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fascinert av universet siden jeg var ganske så ung. Kan ikke kjempemye om astronomi, men synes helt klart det er et interessant felt. Dog holder jeg meg til teoriene og skipper den spesifikke fysikken som går litt over mitt hode for det meste. Jeg vet hva et higgs boson er, jeg vet i grove trekk hvordan stjerner, galakser, planter og metorer dannes osv osv. Men de matematiske formlene styrer jeg fint unna.

Ikke at jeg passer deg, jeg er hverken singel eller ung nok, men for en del år siden var jeg jo begge deler. Så jeg vet de finnes. Må innrømme at jeg møtte svært få av mitt eget kjønn som delte min interesse på den tiden. Samtidig kjenner jeg idag en som driver med nordlysforskning som er på min alder, så det var åpenbart fler enn meg også når vi var 18.

Har en følelse av at kunnskap og interesse for astronomi er større nå enn for 10-15 år siden. Vil tippe det til dels er pga Knut Jørgen Røed Ødegård som har vært en del i media og er veldig entusiastisk. Erik Newt har også figurert i media noen ganger, men har kanskje ikke den samme smittsomme entusiasmen (selv om jeg personlig synes Røed Ødegård er litt vel voldsom). I tillegg har jo Mars fått en del besøk de siste åra, noe som også virker til å fenge et større publikum. LHC har også gjort noen spennende forsøk som jeg har sett har havnet i store landsdekkende media, som da de "laget et svart hull" eller nå sist når Higg's boson, kjent som "the God particle" ble bevist.

Du får ha lykke til med å finne en som deler din interesse på et spennende felt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det du :)

Nei er ikke no ekspert på fysikken rundt det jeg heller, er vel bare interesse lik din jeg er interessert i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller dårlig ut der her, men kan vel kanskje få de til å bli interessert ved å introdusere de til Cosmos av Carl Sagan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært fascinert av astronomi. Jeg er ikke en ekspert, men har teleskop og følger med på det meste som skjer på himmelen.

Jeg har vært interessert i dette siden jeg var 19. Jeg har en kamerat som som også er nerd på det området. Jeg møtte han på sukker og syns det var helt fantastisk at han hadde samme interesse, vi begynte å date, men vi passet ikke sammen på andre områder.

Han er nå en god venn. Vi kan sitte å spise middag sammen og skravle om svarte hull, kometer, stjerneskuddsverm, opprinnelsen osv. Vi var på astronomi seminar sammen, jeg fikk en meteoritt i gave av han.

Men utenom dette, nei vi kunne ikke fungert i noe forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

eg strauk på alderskravet

Haha, samme her :P

Jeg har vært interessert i astronomi siden jeg fikk min første bok om solsystemet som 7-8-åring. Kan ikke så fryktelig mye om det, men det er utrolig fascinerende.

Tror det er mange som synes det, når man først begynner å snakke om det. Det er heller ikke vanskelig å finne kvinner som er interessert i å snakke om vitenskapelige/filosofiske tema, men generelt forventes det at man er overflatisk når man blir kjent med nye mennesker, så ikke alltid lett å vite på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar master i fysikk, men er nok heller ikke så interessert i astronomi, men flere på kullet mitt som er, men det blir ganske for avansert å skulle snakke naturens hemmeligheter med noen av dem.

Anonymous poster hash: 5b69a...09d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cosmos blir nyinnspilt nå. Neil deGrasse Tyson tar over for Sagan.

Tyson er grei han, med gir meg ikke like mye feels som Carl :)

Han har ikke den samme, tja hva skal jeg kalle den.. Filosofiske innfallsvinkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp den autistiske sjekklista for hvordan kjæresten skal være. Slik er noe stort tull, enten det er jenter som lister opp krav til inntekt og penisstørrelse, eller folk generelt lister opp spesifikke sære interesser og annet som "må" være på plass.

In the end, er det ikke slikt som avgjør hvem man blir lykkelig sammen med uansett. Det er ikke slik kjærlighet fungerer. Å ha en masse meningsløse krav, gjør det mye vanskeligere å finne ekte kjærlighet.

Anonymous poster hash: 04b97...dd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt trist på menneskehetens vegne når dette blir regnet som er sær interesse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært interessert i universet. Syntes det er noe av det mest spennende som finnes. Passer faktisk inn i kriteriene dine bortsett fra at jeg ikke er singel :-p

Anonymous poster hash: 10a3f...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...