Gå til innhold

Niese som stjeler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har nettopp fersket min niese i å stjele. Eg så henne ikkje i "gjerningsøyeblikket" men er veldig sikker i min sak.

Det er desverre ikkje første gang. Eg har glemt igjen noe sminke hos familien hennes, og spurt flere ganger om den har dukket opp. Eg hadde en dårlig følelse og sjekket sminkevesken hennes, og der var den! Det var en dyr fountation fra eitt merke eg vet hun ikkje bruker.

Har sett hun bruker noen av mine acc. når hun har vert på besøk, og tenkt at det var greitt. Men hun tok det med hjem og latet som ingenting!

Og nå nylig denne siste episoden;
Hun har tatt med seg noen pynteting fra bestemoren sin. Og dekorert rommet sitt!
Eg sa at det var akkurat samme som bestemoren hadde, og då sier hun at hun fant det på gjesterommet hjemme hos seg selv, langt inni eitt kott!

Og nei, bestemoren finn ikkje igjen tingene sine....

Søsteren min har konfrontert henne, men hun bare nekter!
Ho står på sitt...

Veldig frustrerende situasjon då eg er SKRÅSIKKER i min sak!

Vi har alltid hatt eitt kjempefint forhold og eg er kjempeglad i henne! :-(
Så heile greia er igrunn veldig trist...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trist, skjønner deg godt.

Om det ikke hjelper å snakke med henne, å hun er over typ 14 år, så ville jeg begynt å stjele ting tilbake, bare for å være kjipt.

Eller, nei. Ville nok ikke fungert det heller. Men ta tak i ting nå, før det er butikker hun stjeler fra. Lær henne respekt for andres eiendeler. En lang lang lang prat, og gjerne der hun må be om unnskyldning å levere tilbake tjuvgodset.

Vet egentlig ikke helt, dette var bare min første reaksjon. Men lykke til :)

Skrevet

Takk for svar.
Hun er 15 år. Og ja, eg har vurdert å stjele ting tilbake.. iallefall når eg sto med den foundationen min i handa.
Har spurt ho mange ganger etter det om "den er kommet til rette"? Nei, den har hun ikke sett.. så fikk eg henne med inn på et parfymeri som solgte den bare for å sjekke prisen siden eg måtte kjøpe meg en ny. 549 kr, og ho reagerte ikke engang!

Søsteren min hadde en lang prat med henne og som sagt, hun nekter for alt!

Er jo ganske naivt då, og faktisk pynte med tinga som ho har hatt og gå med acc. som er mine?

Nesten som om ho vil bli tatt?

Skrevet

Nesten ja...

Din søster burde i alle fall ta dette ganske alvorlig. I en alder av 15 så kan sette få store konsekvenser om det fortsetter.

enten så er det jo for spenningen sin skyld, eller så har hun bare null respekt for andres penger.

Det med bestemoren din er verst synes jeg, fordi du kan jo kjøpe ny foundation, men arvegods fra 1730 tallet er ikke like lett å kjøpe ny.

I mitt hode så er respekt for penger alt. Kanskje hun burde begynne å jobbe mer, sånn at hun får innsikt på hvor mange timer man må stå å selge is for å kjøpe en mascara..

Legg en felle å ta henne på fersken, eventuelt merk noe du vet hun kommer til å ta, sånn at hun ikke har noe unnskyldning. Det er bedre at hun får kjenne på skammen fra noen få familiemedlemmer, en en overivrig securitasvakt på et kjøpesenter..

Men du? 600kr for en foundation var mye altså. Har du prøvd clinics sine? Fungerer fantastisk for meg å koster rundt 250kr.

Skrevet

Hva er acc?

Søsteren din burde ta dette mer på alvor!

Anonymous poster hash: e4853...e21
Skrevet

Hva er acc?

Søsteren din burde ta dette mer på alvor!

Anonymous poster hash: e4853...e21

Jeg tolker det som accessoirer :)

• Liker 1
Skrevet

En tidligere venninne av meg som var slik, og etterhvert begynte hun å stjele i stor grad fra butikker (mest for moro skyld virket det som). Hun var ikke spesielt smart da, så ble tatt. Forhåpentligvis skjer det samme med hun niesen din og hun får litt vett i hodet.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ville ikkje spurt henne eller på annan måte lagt opp til ein respons frå henne. Eg ville sagt at denne er min, den tek eg med meg heim. Og desse tinga er også mine, eg tek med meg dei og. Det å stele kan få deg i ganske ettertrykkeleg trøbbel, så mitt råd er at du let vere å gjere det. Eg er veldig glad i deg, og det er difor eg seier dette til deg. Eg vil ganske enkelt ikkje at du skal kome i trøbbel. Du må lære forskjell for mitt og ditt, og no lærer eg deg det. Hald deg unna mine og andres ting i framtida, då vil du få eit mykje enklare liv.

Skrevet

Eg har nettopp fersket min niese i å stjele. Eg så henne ikkje i "gjerningsøyeblikket" men er veldig sikker i min sak.

Det er desverre ikkje første gang. Eg har glemt igjen noe sminke hos familien hennes, og spurt flere ganger om den har dukket opp. Eg hadde en dårlig følelse og sjekket sminkevesken hennes, og der var den! Det var en dyr fountation fra eitt merke eg vet hun ikkje bruker.

Har sett hun bruker noen av mine acc. når hun har vert på besøk, og tenkt at det var greitt. Men hun tok det med hjem og latet som ingenting!

Og nå nylig denne siste episoden;

Hun har tatt med seg noen pynteting fra bestemoren sin. Og dekorert rommet sitt!

Eg sa at det var akkurat samme som bestemoren hadde, og då sier hun at hun fant det på gjesterommet hjemme hos seg selv, langt inni eitt kott!

Og nei, bestemoren finn ikkje igjen tingene sine....

Søsteren min har konfrontert henne, men hun bare nekter!

Ho står på sitt...

Veldig frustrerende situasjon då eg er SKRÅSIKKER i min sak!

Vi har alltid hatt eitt kjempefint forhold og eg er kjempeglad i henne! :-(

Så heile greia er igrunn veldig trist...

Kan hun lide av kleptomani (ikke stygt ment. Dette er en sykdom). Kanskje du skulle snakket med din søster/bror på tomannshånd og høre med dem hva de tenker om saken. Kanskje hun trenger hjelp for lidelsen sin, hvis det er kleptomani hun lider av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...