AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Har tatt 3 tester og alle er positive. Tok en senest igår Clearblue og den viser Gravid 3+ jeg har hatt menskrampe lignende smerter som ikke er like sterke som menskramper og varer kun i sekunder før det gir seg. Det som bekymrer meg nå er at urinen har blitt ekstremt gul i fargen! Merket dette idag morges. Brystene mine har blitt mindre ømme enn de var, og ubehaget i korsryggen er også borte. På en annen side er jeg trøttere enn vanlig og mere sulten enn jeg var før jeg fant ut at jeg var gravid. Har også )beklager detalj) mye utflod, kjennes som det renner ut av meg! Ville jeg merket en SA abort? Og hva er en MA? Er det om fosteret slutter og utvikle seg og dør på et tidelig stadium? Når får jeg vite at det er liv? Bekymrer meg så! Men det er vell normalt.Anonymous poster hash: ca97c...af9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Gratulerer med svangerskapet. Kanskje på tide å bestille en time hos lege, og få snakket litt om det du lurer på hos fagfolk (legen)? Siden du har tatt tre tester og alle er positive, så er du jo gravid. Ergo er det jo liv der nå. Av det jeg har lest her inne om SA så er jeg ganske sikker på at du hadde merket en SA. Noen får vel feber av dette? Eller i det minste sterke smerter? Men som sagt, oppsøk fagfolk så får du riktig informasjon. Anonymous poster hash: e8b3c...f52 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Er det ikke litt tidelig å ringe når man er 3+? Utifra terminkalkulator som jeg jo måtte inn å se på er jeg 3+6 idag. Idag er dagen mensen skulle ha kommet om jeg ikke var gravid. (veldig glad den holder seg unna!!) så det er jo veldig tidelig, men det er kanskje nå man skal ringe?Anonymous poster hash: ca97c...af9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Takk for gratulasjonen Anonymous poster hash: ca97c...af9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Nå er du gravid, og sannsynligheten for at det går bra er stor Skulle du miste, er det ingenting å gjøre med det, heller ikke for legen. Det er nok helt normalt å bekymre seg, men saken er at det går som det går. De fleste leger tar ikke inn gravide før i uke 10-12. Fram til det skal du bare spise sunt, ta folat og passe på deg selv. Og prøve å legge bekymringene på hylla, for det er ikke noe du kan gjøre fra eller til. Gratulerer så mye, og lykke til! Anonymous poster hash: 569ce...a26 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Høres ut som du har helt normale symptomer i tidlig graviditet. I og med at du er bekymret har jeg egentlig ikke så lyst å forklare SA/MA for deg, for det gjør antageligvis ikke bekymringene dine mindre. Men jeg tar en sjanse: SA starter som oftest med blødning, og i de aller fleste ordner kroppen selv. At man spontanaborterer betyr som oftest at fosteret ikke var levedyktig, det er i de aller fleste tilfeller ikke noe du selv forårsaker. MA betyr at fosteret dør uten at kroppen støter det ut, MA oppdages som oftest på ultralyd. MA er mer sjelden enn SA. Men prøv å legge bekymringene til side, hvorfor ødelegge noe så fint som en graviditet med bekymringer. Og om du bekymrer deg aldri så mye, det kan like fullt gå galt. Vær heller glad for at du er blitt gravid, er nok av de som ikke få oppleve det. Anonymous poster hash: 3e4d3...4d0 2
blomst12 Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Når man er 3+ på clear blue digital betyr det at det er 5 uker eller mer siden bekfruktning, så vil tro du er lenger på vei enn 3+6? Edit: 5 uker på vei og 3 uker siden befruktning mente jeg Endret 28. oktober 2013 av blomst12 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Er det ikke litt tidelig å ringe når man er 3+? Utifra terminkalkulator som jeg jo måtte inn å se på er jeg 3+6 idag. Idag er dagen mensen skulle ha kommet om jeg ikke var gravid. (veldig glad den holder seg unna!!) så det er jo veldig tidelig, men det er kanskje nå man skal ringe?Anonymous poster hash: ca97c...af9 Litt tidlig å kontakte lege ja, Som oftest vil de ikke ha gravide inn til første kontroll før i uke 10-12. Men man kan jo bestille time til man er rundt 10-12 uker, det går jo an. Anonymous poster hash: 3e4d3...4d0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Lenger på vei? Men det er jo denne måneden vi hadde ubeskyttet sex. Så 3+ betyr at man er over 5 uker?Anonymous poster hash: ca97c...af9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Fikk kjempe sterk positiv på strek test for noen dager siden. Har jeg veldig høy hcg produksjon at den slår ut sterkere?Anonymous poster hash: ca97c...af9
blomst12 Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 http://www.clearblue.com/no/ny-digital-graviditetstest-med-ukeindikator.php Hvis du leser i tabellen nederst der så står det kanskje du hadde el på et tidligere tidspunkt, eller kanskje som du sier at du produserer mye hcg. Tvillinger??
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #12 Skrevet 28. oktober 2013 Er det umulig at du ble befruktet en uke eller to tidligere? Det kan være at eggløsningen ikke var da du trodde...? Hvis CB viser 3+ og du hadde sterk positiv for flere dager siden, så vil jeg tro du er mer enn 3+6 på vei nå. Uansett, da jeg var gravid for første gang fikk jeg legetime i uke 7. Jeg syntes det var greit med en time for å prate med legen og stille de spørsmålene jeg lurte på. Sa til helsesekretæren at det var tidlig graviditet, og hun sa jeg kunne bestemme selv når jeg ville komme. Men vet dette varierer veldig fra kommune til kommune. Denne gangen venter jeg til uke 12 med første legetime. Lykke til! Anonymous poster hash: bdd9e...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #13 Skrevet 28. oktober 2013 Det er 3 par med tvillinger på MIN fars side av familien, det ene paret er barnebarna til min fars kusine, det andre paret er barna til min fars fetter og det 3 paret er barna til min farmors søster. Er det arvelig da??Anonymous poster hash: ca97c...af9
Stinelin Skrevet 28. oktober 2013 #14 Skrevet 28. oktober 2013 Gratulerer!! Ikke bekymre deg, spis folat og smør deg med tålmodighet.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 Takk folat spiser jeg ja Anonymous poster hash: ca97c...af9
solch Skrevet 28. oktober 2013 #16 Skrevet 28. oktober 2013 Hei. Og gratulerer. Hadde det selv slik i første trimester. Hver lille magekrampe og alt bekymret meg egentlig. Men alt du beskriver her er helt normalt. Ja, utfloden renner. Vet ikke hvor mange ganger jeg har løpt innom do fordi det kjennes ut som rennende blod. Så lenge du ikke får sterke magesmerter og blødninger er det ingenting å bekymre seg over:)
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #17 Skrevet 28. oktober 2013 Tvillinger er kun arvelig på morssiden. Anonymous poster hash: 8ff03...123 2
Gjest Vevila Skrevet 28. oktober 2013 #18 Skrevet 28. oktober 2013 Det kan være arvelig ja. Mye mulig du har tvillinger. Gratulerer
Gjest Vevila Skrevet 28. oktober 2013 #19 Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Tvillinger er kun arvelig på morssiden. Anonymous poster hash: 8ff03...123 Ja, på den måten at det er kvinnen som arver muligheten til å slippe mer enn 1 egg i en syklus. Nå er det snakk om hennes far og ikke det kommende barnet. Men mulig det bare går an å arve fra kvinne til kvinne? Noe usikker på det Endret 28. oktober 2013 av Vevila
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #20 Skrevet 28. oktober 2013 Ringte forresten legekontoret idag. Kontordama spurte bare hvilken form jeg var i og jeg sa den var bra og at jeg hadde fått 3 positive tester. Spurte ikke hvor langt på vei jeg trodde jeg var, bare ba meg komme om 4 uker med en urinprøve. Er det for å bekrefte graviditeten der også? Og hva annet gjør de? Forsto det som at jeg kun skulle ta ny graviditetdtest. Glemte jo såklart å spørre. Det er vell sånn at jeg kommer inn til legen og får tatt blodprøver. Har en del spm jeg ønsker å spørre legen min om da jeg har hatt endel vitamin mangler ol.Anonymous poster hash: ca97c...af9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå