Gå til innhold

Sjiraff i facebook-profilen, oppgave og hacking og sånt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med dette?

Det jeg umiddelbart ser, er at en blogger har føket opp aldeles til topps på blogglista, med mye over 200 000 treff i går. Men blir man hacket ved å legge en sjiraff som profilbilde, eller er det bare tull? Og hva er svaret på oppgaven da? Ser ut som "alle" har svart feil, så mange sjiraffer som finnes på fb i disse dager ;-)

Anonymous poster hash: 0982d...ebe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det om "hackingen" er bare vrøvl og beskrivelsen hans er så bisarr at jeg måtte le høyt.

Det første man åpner er øynene. Jeg har begynt å lure på om halve vennelisten min gikk helt glipp av gåter i barndommen, for jeg hørte flere varianter av denne da jeg var liten.

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke fatte at noen går på dette...

Kan ikke? Det kan jeg. Har sett såå mange naive folk på nett at ingenting overrasker meg lenger. >_<

Skrevet

Kan ikke? Det kan jeg. Har sett såå mange naive folk på nett at ingenting overrasker meg lenger. >_<

Undervis dem, pek dem til bloggen til Tjomlid, eller forklar noen enkle prisipper om hvordan datavirus fungerer (som for eksempel at de ikke kan infisere en pc via bilder). Det er haugevis av oppegående folk som tror de utroligste ting, om tekniske ting de ikke har greie på, eller giddet sette seg inn i. Gir du dem en rasjonell forklaring, så vil de ikke dele samme skiten neste gang, og problemene svinner etterhvert hen.

Vinn - vinn.

• Liker 1
Gjest Fjotten
Skrevet

Giraff greiene er egentlig litt komiske. Folk har liksom ikke noe problem med å vise absolutt alle at de er komplett idioter som gidder å bry seg om slike barnslige greier. Det er nesten skremmende.

At folk tror på det hacking greiene er bare patetisk, egentlig. Skal du drive med data burde du kanskje få deg litt kunnskap om slikt.

• Liker 3
Skrevet

Men det var jo en her i den andre tråden som mente at hans webprogrammeringskunnskaper i f.eks. java og C++ gjorde at han forstod at dette var sant, jo! MÅ jo tro på det da, vel? Selv om jeg med mine vekttall i Java, Javascript, Python og Perl ikke forstår det. Tror jeg får levere tilbake vitnemålet til universitetet.

• Liker 1
Skrevet

Her har man tre lag med tullinger:

Tullinger: De som ikke klarte den særs enkle gåten, men i hvert fall droppet sjiraffbildet.

Større tullinger: De som ikke klarte gåten og faktisk tok en sjiraff som profilbilde.

Største tullinger: De som ikke klarte gåten, tok en sjiraff som profilbilde og i tillegg gikk på en så usannsynlig teori, attpåtil lagt ut av en realityfyr hvis hjemmeside kan gjøre noen og enhver sjøsyk.

Anonymous poster hash: fadfd...52d
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...