AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #1 Skrevet 28. oktober 2013 Heisann! Jeg er en 21 år gammel gutt som har vært i et forhold i snart et år. For et halvt år siden tok jeg en blodprøve som skulle sjekke meg for alle mulige kjønnsykdommer, inkludert Herpes Genitalis. Heldigvis testet jeg ikke positivt på noe. Nå har det seg derimot sånn at jeg plutselig har fått symptomer som indikerer veldig et herpesutbrudd. Sykdomsfølelse, svie ved vannlating og ikke minst utrolig vonde blemmer. Naturligvis dukker det opp en liten mistanke om at jeg har fått det fra kjæresten, og spørsmålet er da hvor hun har det fra. Så vidt jeg vet så kan herpes være latent en stund, men hun har også testet negativt på alle slike prøver tidligere, noe som selvfølgelig får meg til å lure. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 60467...338
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Man kan få herpes fra toalettseter også. Altså sier bare at det er en mulighet. Har du sittet på et offentlig toalettsete? Jeg tror ikke jeg ville beskyldt kjæresten for å være utro. For det første vet du ikke at det er herpes, og for det andre så kan du ha fått det på andre måter. Så hvis du tar det opp, så må du være forsiktig. Anonymous poster hash: aee00...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Man kan få herpes fra toalettseter også. Altså sier bare at det er en mulighet. Har du sittet på et offentlig toalettsete? Jeg tror ikke jeg ville beskyldt kjæresten for å være utro. For det første vet du ikke at det er herpes, og for det andre så kan du ha fått det på andre måter. Så hvis du tar det opp, så må du være forsiktig.Anonymous poster hash: aee00...0e4 Skal få sjekket det i morgen. Vet at jeg burde holde helt kjeft frem til jeg vet hva det er, men kan ikke la være å lure. Det stemmer litt for bra at hun har klagd på lignende symptomer litt før jeg fikk det, og at første utbrudd kommer 3-7 dager etter smitte, som også passer veldig godt inn i settingen med tanke på siste samleie vi hadde. Anonymous poster hash: 60467...338
Solstrålen. Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg tenker gå rett til legen med dette med en gang å få et klart svar på om dette er herpes. Hvis ja, så konfronterer du kjæresten din med dette. Dere har jo begge testet dere i løpet av forholdet. Med mindre du har hatt sex eller rotet med noen andre, så ser jeg ikke hvilken annen plass du kan ha fått det i fra.. PS. Hvis en av dere har munn herpes så har jeg hørt at dette kan smitte til kjønnsorgan ved munnsex, men jeg vet ikke om dette stemmer. PS nr 2. Jeg trodde en stund at jeg hadde en kjønnsykdom(noe jeg ikke hadde) og spurte legen om det kunne være herpes. Da sa legen min at første gang man har herpesutbrudd så er det så vondt at man ikke er i tvil om at det er herpes.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 Spør legen når du er der likevel!Anonymous poster hash: fb80f...6e4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Man kan få herpes fra toalettseter også. Altså sier bare at det er en mulighet. Har du sittet på et offentlig toalettsete? Jeg tror ikke jeg ville beskyldt kjæresten for å være utro. For det første vet du ikke at det er herpes, og for det andre så kan du ha fått det på andre måter. Så hvis du tar det opp, så må du være forsiktig. Anonymous poster hash: aee00...0e4 Nei, man kan ikke få herpes eller andre kjønnsykdommer fra et toalettsete, det er bare noe utro folk har funnet på. Herpes kan ligge latent i årevis, og er du helt sikker på at hun har blitt testet for det? Det er ikke vanlig å teste for med mindre man faktisk har utbrudd. Vet at det er fort gjort for unge jenter å gå til legen og spre beina for q-tipsen og levere en tisseprøve etterpå og tro at man har tatt en "full checkup", når det eneste man har blitt testet for er klamydia og evt celleforandringer ifb livmorhalskreft, og ellers har legen egentlig bare sett at det ikke er noen synlige utbrudd av noe. Man leverer ikke blodprøve hos fastlegen og får sjekket herpes med mindre man insisterer på at man vil gjøre akkurat det fordi man har grunn til å mistenke at man har det. Men nok unnskyldninger, kan for all del være hun har vært utro også, eller i det minste klint med en med munnherpes og klart å overføre det på deg. Du får høre med legen hva det er (symptomene høres veldig like ut som noe jeg noen ganger får utbrudd av - latexallergi. Men de kommer dagen etter samleie, ikke flere dager), og så får du starte med å fortelle henne det og ta det derfra. Anonymous poster hash: 635f8...8a8
Tidus Skrevet 28. oktober 2013 #7 Skrevet 28. oktober 2013 Nei, man kan ikke få herpes eller andre kjønnsykdommer fra et toalettsete, det er bare noe utro folk har funnet på. Herpes kan ligge latent i årevis, og er du helt sikker på at hun har blitt testet for det? Det er ikke vanlig å teste for med mindre man faktisk har utbrudd. Vet at det er fort gjort for unge jenter å gå til legen og spre beina for q-tipsen og levere en tisseprøve etterpå og tro at man har tatt en "full checkup", når det eneste man har blitt testet for er klamydia og evt celleforandringer ifb livmorhalskreft, og ellers har legen egentlig bare sett at det ikke er noen synlige utbrudd av noe. Man leverer ikke blodprøve hos fastlegen og får sjekket herpes med mindre man insisterer på at man vil gjøre akkurat det fordi man har grunn til å mistenke at man har det. Men nok unnskyldninger, kan for all del være hun har vært utro også, eller i det minste klint med en med munnherpes og klart å overføre det på deg. Du får høre med legen hva det er (symptomene høres veldig like ut som noe jeg noen ganger får utbrudd av - latexallergi. Men de kommer dagen etter samleie, ikke flere dager), og så får du starte med å fortelle henne det og ta det derfra. Anonymous poster hash: 635f8...8a8 Herpes kan smitte via en felles drikke-enhet. Kopp, flaske, etc. En person med synlig herpes, vil kunne smitte alle som drikker av den. Dette forekommer ofte på fester. Herpes kan så smitte fra munn til kjønnsorgan, men det smitter nesten utelukkende kun når man har synlige sår! Dermed er det lite sannsynlig, med mindre dere har oralsex i mørket?
Teeny Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Munnherpes er jo kjempe vanlig ca 70 % av befolkningen har det latent. Det kan smittes ved å dele vannflasker feks. Så kan man smitte hverandre med samme virus nedentil ved munnsex. En jeg kjenner fikk det uten at verken hun eller mann var utro. Hun bodde med en som hadde det og tror ikke de deler vannflasker heller.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #9 Skrevet 28. oktober 2013 Herpes genitalis er herpes 2. Dere er kanskje fremdeles negative i fht dette. Kanskje en av dere hadde herpes 1 på leppene, og overførte dette til den andres underliv ved oralsex. Deretter smittet det den andre ved sex. Mange blir smittet av dette som barn (av kunnskapsløse foreldre som sutter på smukken, slikker på skjea eller i barnehagen). Man kan ta blodprøve for å sjekke både herpes 1 og herpes 2. Trøsten er at herpes 1 som oftest er mindre aggressiv, og ofte får man bare ett utbrudd. Herpes 2, derimot er det vanligere å få gjentatte, store utbrudd av.Anonymous poster hash: 5d74c...15c
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #10 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg underskriver på at jeg skal love deg at du vet hva det er ved førsteutbrudd av herpes 2. Åh fy faen hvor vondt det er. alt gjør vondt, truser, tissing, dusjing, alt!! Men som nevnt over så er det sjeldent leger sjekker, de ser mest på utbrudd. Å om du nå har fått herpes, så kan jeg trøste deg med at jeg har hatt det i 15år,å har hatt utbrudd kun en gang. Lykke til Anonymous poster hash: b183a...2d8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #11 Skrevet 28. oktober 2013 PS nr 2. Jeg trodde en stund at jeg hadde en kjønnsykdom(noe jeg ikke hadde) og spurte legen om det kunne være herpes. Da sa legen min at første gang man har herpesutbrudd så er det så vondt at man ikke er i tvil om at det er herpes. Det stemmer ikke alltid. Jeg hadde et helvete i tre uker, med feber, kvalmende smerter ved vannlating og det hele. Samboeren min hadde en drøy uke med noen få blemmer som klødde og svei litt. Legen min sa at viruset kan ligge i flere år før det slår ut. Og uten synlige utbrudd eller spesifikk mistanke/forespørsel sjekker ikke legene etter herpes, så hvis din kjære bare har bedt om en generell sjekk, kan det jo være derfor.Anonymous poster hash: 6b3e0...a47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå