AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg har møtt en veldig bra mann som jeg virkelig er forelsket i, eneste minuset er eksen hans, hun blir nemelig nevnt altfor ofte. Han har barn med henne, så uansett om han vil eller ikke må han ha et samarbeid med henne. Problemet er at han snakker stygt om henne hele tiden, både om samarbeidet idag og fortiden deres. Jeg føler meg mer som en terapaut enn kjæreste når hun blir nevnt. Og jeg skjønner at han bærer mye nag mot henne og at hun ikke oppførte seg spesielt bra mot han.. Men nå er han sammen med meg, og jeg har fått nok. Jeg tok det opp med han tidligere idag og sa jeg synes hun blir nevnt veldig ofte og at deres fortid ikke burde være tema. Jeg satte også spørsmåltegn ved hvorfor han tenker så mye på henne og om det ikke er på tide å slippe taket på dette sinnet og heller fokusere kun på samarbeid om barnet og ikke deres fortid. Han ble kjempe sint og mente at jeg anklaget han, at jeg måtte skjønne at det var meg han elsket og ville dele livet sitt med. Og jeg sa at jeg ikke tvilte på det, men han måtte skjønne selv at det ikke kom noe godt ut av å snakke negativt om eksen hele tiden, altså vi ble jo ikke i "god-humør" av det. Endte med at han ble lei seg, men selv føler jeg ikke at det var urimelig å sette ned foten. Helt ærlig så ønsker jeg ikke å mislike eksen hans, hun kommer til å være en del av livet vårt uansett og er mor til hans barn. Så hva betyr alt dette eks pratet. Ønske om sympati? Frustrasjon som må ut? Frykt for at jeg skal behandle han like dårlig? Eller rett og slett fortsatt følelser? Vi hadde begge nylig gått ut av våre forhold da vi møttes, så ingen av oss var helt "klar" for noe nytt. Men nå begynner det å bli en liten stund siden, og min eks er sjelden i mitt hodet og enda sjeldnere et samtale emne Andre tips som hjelper han med å forstå at jeg ikke anklager han, men heller ikke ønsker å høre så mye om eksen? Anonymous poster hash: c97d9...f22 Anonymous poster hash: c97d9...f22
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #2 Skrevet 28. oktober 2013 Dette er ofte et godt tegn på at han ikke er ferdig med henne, at han snakker stygt om henne. Anonymous poster hash: 58a4a...560 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #3 Skrevet 28. oktober 2013 Han har ikke kommet over henne, det er derfor han har behov for å rakke ned på henne overfor andre - deg inkludert. Anonymous poster hash: 0111e...c99 3
roberta Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg tror ikke det nødvendigvis er slik at han ikke er kommet over henne som gjør at han snakker mye sammen. Når man har barn er man nødt til å samarbeide i mange år, og det kan være forferdelig frustrerende dersom samarbeidet fungerer dårlig. Min kjære var forferdelig sint på sin eks i mange år etter at det ble slutt mellom dem - selv i dag har han ikke noe godt å si om henne og det er 15 år siden forholdet ble avsluttet. Jeg har derimot et helt greit forhold til henne og tar/tok gjerne hennes "parti" dersom han er altfor kritisk.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #5 Skrevet 28. oktober 2013 TS her. Merker at dette bekymrer meg også, altså at han ikke er ferdig med henne. Og det er forsåvidt ganske åpenbart at han ikke er det. Men jeg føler likevel ikke at han har noe ønske om å gå tilbake, for det mangler ikke på kjærlighet til meg. Uansett har hun fortsatt mye makt over han og dette plager meg veldig. Jeg har fortsatt mye jeg vil ta opp med han når det gjelder denne saken, men samtidig har jeg bedt han om ikke nevne deres fortid mer, så da må jeg gi han sjansen til å bevise først, før jeg selv drar opp tema. Dette krever litt av mine følelser uten tvil, for jeg føler han skaper negativitet og ubalanse i vårt forhold.. Men jeg håper jo at det vil ordne seg. Anonymous poster hash: c97d9...f22
Gjest Mocchhaa Skrevet 28. oktober 2013 #6 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg tror heller ikke det betyr at han ikke er kommet over henne. Fra mitt eget synspunkt når jeg har sakt noe styggt om en eks (gjør ikke dette til vanlig, bare når det har kommet opp i samtalen) så er det fordi jeg skammer meg over det forholdet. Synes det er rett og slett ekkelt, og skjønner ikke hva jeg tenkte på. Har også mye sinne pga ting han gjore, som selv idag 2 år etterpå gjør meg forbanna. Det er ikke fordi jeg savner han, det er rett og slett pga jeg ikke klarer å slutte å være sint på han. Det at han ble sint på deg kan være fordi det var nettopp det, han følte seg anklaget. Hadde noen anklaget meg for og ikke ha kommet over eksen min, så hadde jeg også blitt sint. Igjen, dette pga alt sinnet jeg har overfor han. Men det er jo ikke derrimot sakt at du må sitte å høre på alt det snakket. Man må vise hensyn, så det beste rådet jeg kan komme er å prøve å forklare han at du ikke anklager han, du vet at det er deg han vil ha, men du liker ikke at han snakker så mye om eksen sin. Sånn snakk har man kompiser til, ikke sin nye kjæreste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå