Gjest Pterodactylkake Skrevet 4. mai 2004 #1 Skrevet 4. mai 2004 Hvorfor ser folk rart på meg når jeg sier jeg har vært sammen med typen i snart et år og spør meg "vel elsker du han?" og jeg svarer nei. Jeg er bare frykelig masse glad i han men trenger litt mer tid på elske, og finne ut hva det er, etter jeg brant meg på det etter 1 måned med min første kjæreste (tror faktisk bare det var 3 uker..) Selv om jeg ikke elsker han, betyr ikke det at jeg har tenkt å gå fra an, men om du er virkelig glad i noen, har du tålmodigheten og tiden nok til å engang elske personen. Det er iallfall mitt syn på det.
Gjest care Skrevet 4. mai 2004 #2 Skrevet 4. mai 2004 Jeg synes det er et merkelig spørsmål fra andre og spørre om du "elsker han". Har de noe med det? Hvorfor spør de?
Suzy Skrevet 4. mai 2004 #3 Skrevet 4. mai 2004 Du er som alltid ei fornuftig dame, Kaka :-) Det er forskjell på hva vi leggert i det "å elske" og noen av oss er kanskje litt mer tilbakeholdne med å bruke det ordet. Lurt å kjenne på det og lurt å "spare" litt på erklæringene - tror jeg da. Det holder da lenge at du er kjempemasse glad i ham og vil være sammen med ham!
Gjest Madley Skrevet 4. mai 2004 #4 Skrevet 4. mai 2004 Da jeg møtte min kjæreste/samboer/forlovede så tok det meg fem minutter å innse at dette mennesket skulle jeg dele livet med. Men derifra og til det å elske tok det ganske lang tid. For det å elske et annet menneske er ikke det føle for eller det å like. Det ere den følelsen som sniker seg frem etterhvert. Sånn at du kan ikke leve uten den andre. For meg ialle fall...
Gjest Pterodactylkake Skrevet 4. mai 2004 #5 Skrevet 4. mai 2004 Nei jeg skjønner ikke hva de har med det. Men der jeg bor er det visst kappløp om hvem som kan si det fortest så snart de blir sammen med noen... Jeg skal ikke si jeg elsker han før jeg har ært meg helt å stole på han, gitt faen i alle de kvinnfolkene som svermer rundt, og ikke går rundt og tror hver dag "han vil dumpe meg". Nesten hver dag iallfall når han er grumpy... Nei, om vi elsker hverandre, er det ingen hast å si det
Gjest 1111 Skrevet 4. mai 2004 #6 Skrevet 4. mai 2004 Kan ikke skjønne hvorfor alle har så hastverk med å si at de elsker hverandre. jeg er også fryktelig glad i kjæresten min, men elsker..? Syns også ordene "jeg elsker deg" er såpass sterke ord at jeg vil spare på dem til jeg vet at det er riktig.
Gjest Hillary utlogget Skrevet 4. mai 2004 #7 Skrevet 4. mai 2004 Ja, nordmenn er ikke så lidenskapelige...Få er som Ari Behn! Jeg har respekt for å ikke ville bruke opp ord og begreper. Vi har kanskje ikke så mange ord her i Norge... Så lenge man vet at kjærligheten er der, så kan man kalle det hva man vil. Jeg hadde ikke hatt problemer med å si at jeg elsker min kjære, men vet at følelsen vokser... og fordi om jeg ikke har kjent han så lenge, så betyr ikke det at jeg føler at hvis jeg sier det nå, så har jeg ikke noe ord om ti år...Jeg tror kanskje ordet "elske" da har fått et annet innhold i vårt forhold...Dessuten så er jeg en liten ordkunstner... Jeg håper han vil forstå det også, ikke synes at mine ord og min væremåte er overfladisk. Tross alt slenger jeg det ikke rundt overalt. Jeg vet omnoen som var forlovet og ikke hadde brukt "jeg elsker deg". Det synes jeg er litt spesielt, men hver sin måte...
Gjest gjesta Skrevet 4. mai 2004 #8 Skrevet 4. mai 2004 For det første: Hvem er det som spør om sånt? Jeg husker at den første kjæresten min etter at jeg begynte på gymnas sa at han elsket meg allerede etter ei uke. Jeg sa det tilbake, og jeg mente det virkelig. Han har fortsatt en stor plass i hjertet mitt, men det oppdaget jeg ikke før han var død :cry: Jeg har vært sammen med kjæresten min i åtte måneder nå. Han sier ofte at han elsker meg, men jeg har måttet fortelle han at han må moderere bruken av den erklæringen litt, slik at det ikke blir brukt opp. Når det gjelder disse "magiske" ordene, så varierer jo bruken fra person til person. For noen så ligger det ikke sååå dype følelser bak, mens hos andre er det veldig dype følelser som ligger bak disse ordene. Jeg sier at jeg elsker kjæresten min fordi et føles naturlig for meg, jeg har såpass sterke følelser for ham og jeg vet at jeg mener det. Mange reagerer på at jeg sier at jeg elsker han, men de kan jo ikke vite hva jeg gjør og ikke gjør. Ta den tiden du elsker, og si det når du føler for det og ikke la deg presse av andre.
Gjest Pterodactylkake Skrevet 4. mai 2004 #9 Skrevet 4. mai 2004 skolefolk, "klassevenninner".... rare folk mao
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #10 Skrevet 4. mai 2004 skolefolk' date=' "klassevenninner".... rare folk mao[/quote'] synes det er du som er rar, jeg.. som er så lenge sammen med en du ikke elsker.. selv kjente jeg at jeg elsket min kjære etter at vi hadde vært sammen i ca 2 måneder.. og da sa jeg deg også! hadde jeg ikke begynt å elske ham innen et halvt års tid, så hadde jeg nok gjort det slutt.
Gjest care Skrevet 4. mai 2004 #11 Skrevet 4. mai 2004 Kjærligheten kommer i mange forskjellige esker og utvikler seg på forskjellige måter. Å elske noen må nok defineres vi man videre kan bestemme om man bør elske noen etter et halvt år. Hva betyr det å elske noen for deg?
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #12 Skrevet 4. mai 2004 Å elske noen må nok defineres vi man videre kan bestemme om man bør elske noen etter et halvt år. kè? Hva betyr det å elske noen for deg? at jeg føler at vi hører sammen.. at jeg føler noe langt utover "være glad i" vennskap..
Serenity Skrevet 4. mai 2004 #13 Skrevet 4. mai 2004 Litt merkelig det der fra siste gjest egentlig.. Jeg er utrolig glad i min lillesøster, jeg er utrolig glad i min beste venninne, jeg er utrolig glad i mine nevøer, jeg er utrolig glad i andre venninner og venner, jeg er også utrolig glad i min kjæreste.. Alle på hver sin måte.. Jeg elsker min kjære - men det tok laaaaaaang tid før jeg kunne si det, og vite at jeg mente det.. Jeg tror når man først elsker noen, går det ikke bare over - men å tro man elsker noen, er noe helt annet enn å elske..
Gjest Pterodactylkake Skrevet 4. mai 2004 #14 Skrevet 4. mai 2004 Får jeg lov å spør hvor gammel du er? Og hvilket hastverk du har? Og hva du legger i ordet elske? Tror ikke du har så mye erfaring, for 2 måneder er ekstremt lite, og selv om vi har vært sammen i 10 måneder og enda bare er veldig masse ekstremt glade i hverandre, ser jeg ikke poenget med å fortelle han noe som ikke er sant, eller noe jeg er usikker på. Jeg var veldig ivrig med å fortelle han det, men tenkte "elsker jeg han virkelig ennå?" Nei var svaret. Jeg kjenner meg selv så godt at jeg kan si det at jeg vil ikke komme med falske ord, spesielt ikke når det gjelder en så stor ting som å elske. Jeg har det fint som et "glad i" par, og føler det er mer modent på det stadiet, enn min kusine på 14 som "elsket" typen sin etter 2 mnd. Kanskje det er noe for deg, men ikke for meg.
Gjest gjesta Skrevet 4. mai 2004 #15 Skrevet 4. mai 2004 Tror ikke du har så mye erfaring, for 2 måneder er ekstremt lite, og selv om vi har vært sammen i 10 måneder og enda bare er veldig masse ekstremt glade i hverandre, ser jeg ikke poenget med å fortelle han noe som ikke er sant, eller noe jeg er usikker på. .... Jeg har det fint som et "glad i" par, og føler det er mer modent på det stadiet, enn min kusine på 14 som "elsket" typen sin etter 2 mnd. Kanskje det er noe for deg, men ikke for meg. Jeg synes at du er litt trangsynt og jeg da. At det er umodent å elske noen etter 2 måneder. Noen gjør faktisk det, mens det for andre går lengre tid før man føler at man elsker noen, og det er ikke noe galt at noen er "trege" mens andre er "raske". Det er bra at du venter med å si det før du mener det, men andre mener det faktisk etter 2-3 måneder. Er disse umodne og lik din kusine på fjorten? Du vil faktisk si her at svigermor er umoden, siden hun giftet seg med mannen sin kun et par måneder etter at de møttes. Og når man gifter seg så lover man å elske og ære den personen man gifter seg med til døden skiller dem ad. Jeg sier ikke at det er galt å vente med å si at man elsker noen før man vet man er rede. For det bør man ikke. Men man skal ikke dømme noen som faktisk elsker noen etter 2 måneder sammen. Du må vite at jeg respekterer deg som venter med å si det før du er sikker, men du bør også respektere de som er sikre før det har gått 10 måneder.
Gjest rio Skrevet 4. mai 2004 #16 Skrevet 4. mai 2004 dette her dreier seg om veldig subjektive følelser, så og drive å kjefte på hverandre fordi man elsker på forskjellige måter og tidspunkt er litt sprøtt jenter! har man nettopp truffet noen, og blir sammen, så tar det naturligvis litt tid og bli kjent, og da er det ofte litt vanskelig å forstå at man kan elske noen etter kort tid i forholdet.. det er logisk tankegang, men som kjent er ikke følelser logiske min situasjon er at jeg var god venn med kjærstn min i mange år før vi ble sammen.. vi hadde allerede et spesielt bånd, og det ser jeg på som en stor fordel i dag.. vi slapp å gå gjennom prosessen med å bli kjent psykisk.. var litt annerledes med den fysiske delen, tok noen mnd før vi hadde sex.. det ble liksom en stor greie, siden vi hadde vært venner så lenge ble det på en måte litt rart.. men pga at situasjonen vår var som den var var det ingen problem for meg å vite at jeg elsket han etter få måneder.. dagens tips: bli sammen med bestevennen din 8)
Gjest gjesta Skrevet 4. mai 2004 #17 Skrevet 4. mai 2004 dagens tips: bli sammen med bestevennen din 8) :enig_animasjon:
Gjest Poirot Skrevet 4. mai 2004 #18 Skrevet 4. mai 2004 Jeg tenker som deg, Kake. Dette er ord jeg sparer til det virkelig gjelder.
Gjest Poirot Skrevet 4. mai 2004 #19 Skrevet 4. mai 2004 dagens tips: bli sammen med bestevennen din 8) Oh yes!!
Gjest Pterodactylkake Skrevet 8. mai 2004 #20 Skrevet 8. mai 2004 Jeg beklager jeg blir bare litt deffensiv da folk kommer her og fortelle rmeg hva jeg skal føle! FY OG FAEN! Da blir jeg arg og olm og må ta igjen like barnslig, curse me
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå