Gå til innhold

Date en ONS - dårlig idé, ikke sant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en kveld på byen der jeg fikk litt for mye å drikke hadde jeg en ONS med en som jeg møtte på forspiel den kvelden. Kort fortalt husker jeg ikke en dritt annet enn at vi snakket sammen og han spanderte drikke på meg. Så er det svart. Neste morgen da jeg våknet var jeg sinnsykt skuffa og frustrert. Ikke pga mannen som lå ved siden av meg i senga, men pga meg selv. For at jeg kunne drikke såpass mye at jeg mistet kontrollen, og at jeg attpåtil hadde ONS selv om jeg har lovet meg selv at det skal jeg aldri gjøre igjen.

Nå la denne mannen meg til på facebook etterpå, og jeg aksepterte under litt tvil. Vi har snakket litt sammen på chat om helt dagligdagse ting, men nå har han på en veldig diskret måte invitert meg med på date. Jeg er litt usikker på intensjonene hans, om det er sex han vil ha, eller om han tror jeg og han kan bli noe mer, eller om det er rent vennskapelig (tviler litt på den da).

Jeg har vel egentlig litt sånn halvveis sagt ja, men samtidig kjenner jeg (magefølelse) at jeg og han ikke er riktig for hverandre verken på den ene eller andre måten. Største grunnen til dette er vel at jeg ikke ønsker et forhold som startet med en ONS, og et rent seksuelt forhold er jeg ikke interessert i.

I tillegg er det andre ting, som at en venninne av ham hevder at han er veldig desperat, og prøver seg på henne hele tiden. Det gjør ham jo ikke akkurat attraktiv i mine øyne.

Dilemmaet mitt er vel egentlig om jeg skal la være å dra på date med ham, eller om jeg skal gi det en sjanse. Jeg er bare litt redd for at han kommer til å prøve seg på noe (holde hender, kysse meg, osv). Siden jeg er usikker så er jeg jo ikke klar for dette, men han har jo gått "all the way" med meg før så kan hende han ikke skjønner noe hvis jeg ikke vil og trekker meg unna.

Kanskje jeg bare gjør det verre for ham hvis jeg blir med på date og så avviser, enn hvis jeg ikke gir det en sjanse.

Noen som har noen innspill i saken? :P

Anonymous poster hash: aa8ad...380
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som om du forestiller deg at dere ikke vil kunne klare å lese hverandre i det hele tatt når dere møtes?

Hvordan er din erfaring blant menn generelt, TS?

Opplever du at de er litt... innpåsliten og ikke helt forstår kroppspråket ditt?

Jeg synes forøvrig at du burde gi det en sjanse og bare se det an.

Kanskje han ikke har forventninger i nærheten engang av hva du selv tror han forventer?

Anonymous poster hash: 183d3...c5e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lært meg en ting; slutt å bry deg om hva andre sier om han. Møt han, bli kjent med han, og se selv hvordan du synes han er. Har tidligere droppet å gå ut med så mange pga. venner og bekjente som sier ditten og datten om hvordan den og den er, og jeg turte aldri å finne ut svaret selv. Kan love det at f.eks. folk nok også har en eller annen mening om hvordan du er som person, men hva vet vel de uten å gidde å bli kjent med deg?

Så ikke dropp fyren kun fordi venninnen din sier han også har prøvd seg på henne. Kanskje hun er på bærtur.

Anonymous poster hash: ac4c5...587
  • Liker 2
Skrevet

1. Jeg synes det er dumt å ha som prinsipp at man ikke vil starte et forhold etter ONS. Greit at det ofte ikke har noe for seg, men av og til kan det hende det var en grunn til at man ble såpass tiltrukket av hverandre. Men det er jo viktig at det ikke bare "blir sånn" fordi man utvikler følelser etter å ha hatt sex en stund...

2. Du må jo være tydelig på dine egne grenser og hva du vil/ikke vil, uansett hva han eventuelt gjør. Det at dere har hatt sex før er jo ikke noe frikort til noe som helst. Om du har god grunn til å tro at han er en for pågående og ubehagelig type ville jeg takket nei til date (fordi jeg ikke hadde trodd det kom til å bli ok, ikke fordi jeg ikke hadde klart å avvise). Hvis ikke ville jeg kunnet gi det en sjanse.

3. Hva vil du selv? Vær litt forsiktig med å høre for mye på andre. Men hvis magefølelsen/ditt inntrykk av ham stemmer med det andre sier vet du vel egentlig hvor du står.

Anonymous poster hash: ffd6f...193
  • Liker 1
Skrevet

Ts her. Mitt inntrykk er vel at han er litt pågående, han ville blant annet ikke at jeg skulle dra den morgenen, og nå har han også kommet med en del seksuelle hint på facebook. Som at jeg må bli med ham hjem etter daten vår og sånt. Jeg ble egentlig litt irritert da, og sa fra om at jeg ikke ønsket det. Da hevdet han at det bare var en spøk, og det kan jo hende, ikke vet jeg. Eller så prøvde han å ro seg inn igjen.

Men joda, jeg blir nok med på date hvis han fortsatt ønsker å ha meg med, nå vet han jo hvor jeg står også.

Jeg har hatt en del negative erfaringer med menn, der jeg har opplevd mange som kun er ute etter en ting, og ellers ikke bryr seg. Det er veldig sjelden jeg har møtt en mann som er genuint interessert i meg og ikke bare kroppen min. Jeg vet jo at sånne menn finnes, men det føles av og til som om jeg er en magnet på drittsekker. Jeg utstråler nok litt usikkerhet tror jeg, samtidig som jeg ser ok ut og har en bra kropp, så mange tror vel det er fritt fram.

Skrevet

Pågående fordi han ikke ville at du skulle gå? Høres mye bedre ut enn ONS der de ikke kan få deg ut igjen fort nok.

Jeg ser ikke problemet med å gå på en date med han, kanskje han er veldig usikker på seg selv og derfor vikrer pågående? Og hva har du å tape? Du må nemlig ikke ha sex med han etter daten selvom han vil. Jeg er litt av den oppfattninga at det er bedre å gi de en sjanse enn og ikke prøve i det hele tatt. Hvem vet, kanskje han egentlig er drømmemannen ;) Er han ikke det behøver dere ikke møtes igjen.

Skrevet

Jeg hadde et ONS som deg, våknet opp neste morgen og husket ingenting. Jeg tenkte at han får jeg aldri se igjen. Han tok kontakt, vi startet å date. Endte opp med å gifte meg med han og få 2 barn. Var sammen i 10 år før vi skilte oss.

Skrevet

Skulle ønske det var mitt ons som inviterte meg på date.. møttes et par ganger og jeg ser jo sterk jeg kan få litt følelser for han.....typisk det...

Anonymous poster hash: 2e627...7c7

Skrevet

Jeg driver og dater en ons jeg møtte for en måneds tid siden.. Veldig koselig, så gi det en sjanse :)

Anonymous poster hash: 71975...2af
Skrevet

Så klart kan det fungere. Men som du sier her er han veldig pågående, kommer med seksuelle hint og nevner at du må bli med ham hjem etter daten? Om du så finner ut at dette er en fyr du genuint er interessert i, er det fortsatt en litt vanskelig oppgave å styre det hele i riktig retning ser det ut til.

Jeg ville droppet det, startet på ny frisk og møtt en fyr du har god kjemi med og ikke er i tvil om.

Skrevet

TS her. Han har ikke snakket til meg siden da jeg sa fra om at jeg ikke ville bli med ham hjem. Så jeg regner med at han kanskje har mistet interessen pga det, og det sier jo litt om hvilke forventninger han hadde. Bare sex, sånn som de fleste andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...