AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg er en gutt på 18 år som det siste halve året har drevet med salg av forskjellige narkotiske stoffer for å tjene penger til forskjellige ting (klær, bil-sertifikat og småting) Familien min har nå funnet ut av dette og mine foreldre er helt knust. Mine småsøsken vet heldigvis ingenting, men jeg frykter at de etterhvert kommer til å få vite om mine dumme valg og at dette kommer til å endre deres syn på meg (Jeg er så snill og omsorgsfull som mulig når det kommer til dem, men jeg er redd for at de skal trekke seg unna og se på meg som en annen person hvis de finner det ut.) Min mor er sykemeldt og ekstremt bekymret. Min far later ikke til å være veldig påvirket, men i følge min mor er han ganske nedbrutt selv om han ikke viser tegn til det. Hvordan skal jeg vinne tilbake deres tillit, eller i det minste få dem til å skjønne at dette er noe jeg innser at har vært korttenkt og lite smart og angrer på? Anonymous poster hash: c408c...9cb Anonymous poster hash: c408c...9cb 2
Fri ulv Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg antar at å si du har sluttet med det (og faktisk slutte) er en start Du bør kanskje slutte å bruke de også, hvis du brukte det da. Foreldrene dine vil helt sikkert også være ekstra skeptiske til hardfylla, så ta det rolig tiden som kommer. 3
Rexar Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Det er vanskelig situasjon TS :/ Hvis du bor hjemme er det kanskje lurt å tilbringe en del tid med dem hjemme slik at de bekymrer seg over at du farer rundt ute hele tiden uten at de vet hva du driver med. Selv hadde jeg blitt helt ute av meg hvis min sønn hadde begynt med slike ting, mest fordi det miljøet er ganske tøft og utilgivende. Alle gjør feil, håper alt ordner seg!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #4 Skrevet 28. oktober 2013 En nær venn av meg har gått igjennom dette, bare at han ble kasta i fengsel i samme slengen. Her fikk hele familien vite det, siden han måtte sone. Det han gjorde for å vinne tilbake tilliten var å være ærlig om situasjonen og fortelle alt fra A til Å. Hvordan ting ble som det ble, og hvorfor. Er han i en dårlig periode så kan han nå ta kontakt med familien, de stiller opp og hjelper han på rett spor igjen. Anonymous poster hash: 3c4a6...923
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #5 Skrevet 29. oktober 2013 Si unnskyld! Bruk ord, bruk handling, og hvis at du er lei for at du skuffet dem. De sliter sikkert med å forstå at du ikke kom til dem når du hadde problemer, fremfor å selge dop. Anonymous poster hash: a03ae...658
Trapp Skrevet 29. oktober 2013 #6 Skrevet 29. oktober 2013 Er det snakk om soft eller hard drugs? Kanskje de vil se litt mildere på det dersom det bare er snakk om soft drugs. Personlig mener jeg du ikke har noe å skamme deg over, så lenge du ikke har solgt til folk som ikke er myndige. Det finnes et marked for salg av narkotika fordi folk ønsker å kjøpe narkotika, og folk må nesten ta ansvar selv for hva de kjøper og hva de velger å putte i kroppene sine. Personlig er jeg takknemlig for at noen gidder å ta risikoen ved å deale soft drugs, noe som ikke akkurat er en lukrativ business. Når det gjelder hardere saker er jeg litt what ever angående hele greia. Skal ihvertfall ikke peke fingre mot andres narkotika-preferanser. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #7 Skrevet 29. oktober 2013 Er det snakk om soft eller hard drugs? Kanskje de vil se litt mildere på det dersom det bare er snakk om soft drugs. Personlig mener jeg du ikke har noe å skamme deg over, så lenge du ikke har solgt til folk som ikke er myndige. Det finnes et marked for salg av narkotika fordi folk ønsker å kjøpe narkotika, og folk må nesten ta ansvar selv for hva de kjøper og hva de velger å putte i kroppene sine. Personlig er jeg takknemlig for at noen gidder å ta risikoen ved å deale soft drugs, noe som ikke akkurat er en lukrativ business. Når det gjelder hardere saker er jeg litt what ever angående hele greia. Skal ihvertfall ikke peke fingre mot andres narkotika-preferanser. Jeg er helt enig, langere med etikk er faktisk hverdagshelter. Anonymous poster hash: c2537...0b6 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #8 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er helt enig, langere med etikk er faktisk hverdagshelter. Anonymous poster hash: c2537...0b6 ja, benytter seg av en industri som utnytter fattige åkerarbeidere i den 3. verden. litt av noen helter.Anonymous poster hash: f2e83...1db 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #9 Skrevet 29. oktober 2013 ja, benytter seg av en industri som utnytter fattige åkerarbeidere i den 3. verden. litt av noen helter. Feil og om disse ble "utnyttet" hadde de vært sjeleglad for at de har råd til livets opphold. Sosialdumping forekommer med kornbønder, men de som dyrker rusmiddelråvarer blir faktisk lukrativt betalt i forhold. Klesindustrien er faktisk værre, men du går vell med klær, gjør du ikke? Anonymous poster hash: c2537...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #10 Skrevet 29. oktober 2013 Feil og om disse ble "utnyttet" hadde de vært sjeleglad for at de har råd til livets opphold. Sosialdumping forekommer med kornbønder, men de som dyrker rusmiddelråvarer blir faktisk lukrativt betalt i forhold. Klesindustrien er faktisk værre, men du går vell med klær, gjør du ikke?Anonymous poster hash: c2537...0b6 slutt og lyv for deg selv. den jorda de dyrke nark på kunne blitt brukt til å dyrke korn til folket i den 3. verden. en ting er når junkies lyver for seg selv for å slippe å skjemmes, men det er bare lavmål å spre svada som skader andre mennesker indirekte.Anonymous poster hash: f2e83...1db 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #11 Skrevet 29. oktober 2013 slutt og lyv for deg selv. den jorda de dyrke nark på kunne blitt brukt til å dyrke korn til folket i den 3. verden. en ting er når junkies lyver for seg selv for å slippe å skjemmes, men det er bare lavmål å spre svada som skader andre mennesker indirekte. Jeg skulle ønske jeg løy, men saken er at korn har de nok av, det bruker de til å fore dyr så de kan eksportere biff til andre rikere land. De får så mye mer igjen av å dyrke råvarer til rusprodukter og selge det og kjøpe mat med pengene de har tjent, enn det de får av å dyrke mat til seg selv fordi de fleste fattige bønder har ikke svære jorder som andre bønder har. Anonymous poster hash: c2537...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2013 #12 Skrevet 29. oktober 2013 Ikke regn med at de stoler på deg på noen år. Vis i handling, ikke bare i ord, at du har tatt innover deg det du har gjort. Det vil si kutte kontakt med venner i miljøet, ikke dra på fylla, følge til punkt og prikke hver eneste avtale du gjør med familien, ha en jobb og/eller studier du tar seriøst og gjør ditt beste i. Fortell småsøsknene dine hvor lett det var å havne oppi dopsalget og hvor usannsynlig dumt det var. FOrsikre foreldrene dine om at du er villig til å arbeide for å gjenopprette tilliten. Anonymous poster hash: d9ad5...ba5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå