Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste reagerer jeg automatisk med å dytte bort kjæresten min når han kommer og vil ha et kyss, en klem, eller når han kommer med seksuelle tilnærmelser. Det overrasker meg veldig. Jeg har aldri opplevd dette før. Jeg er vanligvis den som koser og kysser mye selv.

Derfor spørsmålet. Kan kroppen vår avsløre når en kjæreste/partner lyver?

Jeg vet ikke hvorfor jeg forbinder dette med løgner men det er den første tanken jeg får, at det er noen løgner jeg ikke har oppdaget. Det hele føles sært og surrealistisk fordi han er den kjekkeste gutten jeg vet om. Vi har vært sammen i 3 år.

Anonymous poster hash: 52123...4c7
Videoannonse
Annonse
Gjest Summers
Skrevet (endret)

SÅ greia er at du tror du har løyet til kjæresten din siden du avviser når du normalt er kosete, men du er ikke sikker på hva du har løyet om?

Spenstig.

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

Nei, du misforstår. Jeg får tanker om at HAN har løyet.

Skrevet

Hos meg går det mer i magefølelse. Den har aldri tatt feil. Jeg kan kjenne det og føle det på kroppen, men at kroppen min dytter han bort av seg selv skjer ikke. Den har jeg kontroll på :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt uvant med slike reaksjoner. Men får du ikke lyst til å skyve han bort fra deg??

Skrevet

En god løgner får alle til å tro at h*n er en dårlig løgner.

Du kan få en følelse av at noe ikke stemmer for så å ta det videre verbalt, men jeg har aldri opplevd at en fysisk reaksjon har vært nok for å avsløre noe som helst.

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger kan jeg få det for meg at mannen min skjuler/lyver om noe for meg. Min reaksjon da er å "dytte" han vekk. Jeg vil plutselig ikke sitte så tett ved siden av han, eller kysse han. Dette begynner helt plutselig, og slutter omtrent med en gang. Mannen min har aldri holdt noe skjult for meg (som jeg burde fått vite).

Denne "paranoide" følelsen kommer av at eksen min var en forbanna løgner. Han levde ett liv med meg; rolig og snill familiemann. Men så fort han var utenfor huset, ble han en ekte partygangster (han mente selv at han var kjempekul). Han hekket på alt han fant av damer, brukte masse penger og lekte skikkelig kjekkas. Til meg sa han ingenting; latet som ikke noe.

Anonymous poster hash: 82959...8b2
Skrevet

Kanskje du ikke vil kose da?

Anonymous poster hash: 1b0da...ca7

Skrevet

Du bør jo ikke holde han for mistanker uten grunn da.

Men generelt så er det mulig å indikere løgn ved kroppspråk. Overdrivelser, flakkende blikk, skjelving (spesielt hender), at man tar seg mye i ansiktet osv. kan være en indikasjon på løgn. Men så er det også fullt mulig å trene seg til å utvise mindre av dette igjen ved å være bevisst på kroppsspråket. Gode svindlere har blant annet trent seg til å bruke kroppsspråk bevisst i mange sammenhenger.

Anonymous poster hash: cac05...640
Skrevet

Du bør jo ikke holde han for mistanker uten grunn da.

Men generelt så er det mulig å indikere løgn ved kroppspråk. Overdrivelser, flakkende blikk, skjelving (spesielt hender), at man tar seg mye i ansiktet osv. kan være en indikasjon på løgn. Men så er det også fullt mulig å trene seg til å utvise mindre av dette igjen ved å være bevisst på kroppsspråket. Gode svindlere har blant annet trent seg til å bruke kroppsspråk bevisst i mange sammenhenger.

Anonymous poster hash: cac05...640

Jeg gjør jo ikke det. Jeg har ikke sagt noe om dette til han, bortsett fra at jeg føler meg syk/sliten så han ikke skal føle seg avvist. Men jeg er nå fullstendig overbevist om at det er noe jeg ikke vet. Magefølelsen er sterkere og jeg blir mer og mer irritabel. Det var bare så overraskende at kroppen min vet ting før jeg vet det. Jeg tror det må være derfor jeg reagerer slik.

Skrevet

Dette kan høres ut som intuisjon. sinn, kropp, psyke - alt henger sammen. Når du føler at noe er galt, vil du utrykke dette med å ikke ønske å være nær vedkommende som lyver for deg. Dette er jo en naturlig reaksjon. Det har ikke noe med at kroppen din reagerer uavhengig av noe annet i deg, men er en direkte link til ditt sinn, ditt bevisste samt i dette tilfelle, ditt ubevisste, man kan jo kalle det intuisjon, en indre viten om noe...

Anonymous poster hash: 01b45...2d8
  • Liker 1
Skrevet

Dette kan høres ut som intuisjon. sinn, kropp, psyke - alt henger sammen. Når du føler at noe er galt, vil du utrykke dette med å ikke ønske å være nær vedkommende som lyver for deg. Dette er jo en naturlig reaksjon. Det har ikke noe med at kroppen din reagerer uavhengig av noe annet i deg, men er en direkte link til ditt sinn, ditt bevisste samt i dette tilfelle, ditt ubevisste, man kan jo kalle det intuisjon, en indre viten om noe...

Anonymous poster hash: 01b45...2d8

Det du skrev her satte virkelig mye på plass hos meg. Det er akkurat slik jeg opplever det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...