Gå til innhold

besøk fra sverige,, hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har snakket med en i over 4 mnd som jeg møtte på nett.

han kommer imorra til norge for å treffes. dette er første gang. og jeg gruer meg litt-

tips til hva man kan gjøre- han spurte om jeg kunne vise han litt av oslo og det tenker jeg? men hva mer? han skal være her heledagen forså og ta fly tilbake???

trenger massse tips.. har rett og slett ingen aning hva vi skal finne på-

Anonymous poster hash: df5d9...002
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye man kan gjøre i Oslo. Kommer jo litt an på interessene deres da?

Skrevet

Hadde tatt ham med på en liten byvandring. Kanskje tatt båten ut til Bygdøy (om den går nå) og kanskje plukket ut noen ok restauranter/kafeer som alternativer for lunsj/middag. Vigelandsparken er jo alltid fint og besøkende pleier å like Operabygget.

Ikke legg opp for tett program, for dere skal jo bli kjent også. Bare ha noen alternativer i tilfelle.

Karl Johan er jo et must (selv om det ikke er mye å skryte av for tiden), kanskje gå opp forbi slottet og opp mot Majorstua eller Grünerløkka. Eller ta trikken/t-banen om det blir for langt. Kjøp et dagskort hver kanskje (om du ikke allerede har noe sånt).

• Liker 1
Skrevet

Hadde tatt ham med på en liten byvandring. Kanskje tatt båten ut til Bygdøy (om den går nå) og kanskje plukket ut noen ok restauranter/kafeer som alternativer for lunsj/middag. Vigelandsparken er jo alltid fint og besøkende pleier å like Operabygget.

Ikke legg opp for tett program, for dere skal jo bli kjent også. Bare ha noen alternativer i tilfelle.

Karl Johan er jo et must (selv om det ikke er mye å skryte av for tiden), kanskje gå opp forbi slottet og opp mot Majorstua eller Grünerløkka. Eller ta trikken/t-banen om det blir for langt. Kjøp et dagskort hver kanskje (om du ikke allerede har noe sånt).

ja det var det jeg tenkte, og vise han litt av byen, men tenkte p kanskje gjøre noe annet også som bowling/kino eller noe.

men han sa selv han ville egentlig bare sitte på cafe og bli kjent.

vet du hvordan jeg finner ut om båten går nå?

Skrevet

Hvis ikke båten går, og dere vil til f.eks. museene, går det buss også.

Skrevet

Det går buss :) Båten går fra Rådhuskaia. Er utrolig lenge siden jeg har gjort det selv.

Men ser ut som den sluttet å gå 7. oktober.

http://boatsightseeing.com/pdf/3_sider_fergetabell.2012.pdf

Ser ut som dette er fjorårets rutetabell. Tok bare et kjapt søk. Den går ikke om vinteren, men vet ikke når den slutter i år. Mistenker at det er i midten av oktober. Men det tar ikke lang tid med bussen heller.

Skrevet

men hva er det på bygdøy? bare museum eller? tror bare jeg har vært der engang og da var vi på ett museum?

Skrevet

Jeg hadde forøvrig droppet kino tror jeg. Om kjemien er rett, så tror jeg dere begge helst vil bruke tiden på å prate, traske rundt eller sitte på en kafe. Er sikker på at det løser seg og blir mye bedre/enklere enn du tror.

Jeg hadde besøk av en i sommer. Vi hadde lagt planer i massevis... livredde for å kjede oss eller at det skulel bli trykkende stemning. Så endte vi med å ikke gjøre NOE av det vi hadde planlangt.

På Bygdøy er det Kon-Tiki museet, Vikingskipmuseet, Kongsgården og Huk. Om det er fint vær (opphold/sol) er det fint å bare gå en runde der også. Men ikke noe must å få med seg. Det er bare ganske fint å ta båten ut.. men den går jo ikke så...

Skrevet

det er akkurat det jeg også er, er livredd for at vi skal kjede oss. men tenkte også å ta en tur til storo el sanvika kjøpesenter og kanskje en tur til kalvøya? hva synes du om det?'

vet du om noen fine kafeer man kan sitte på om morgenen i oslo sentrum?

Skrevet

Jeg tror jeg hadde styrt unna kjøpesentre faktisk.

Hadde heller tuslet opp Grünerløkka eller Bogstadveien. Der er det flust av kafeer/kaffebarer og butikker. Om det er ønske om kjøpesenter, så synes jeg faktisk at Byporten er ok. Egon er jo ganske ok til lunsj for eksempel og de åpner tidlig (fungerer som frokostservering for hotellet der. I 2. etasje der inne er det jo ganske rolig og intimt også, så man får som regel sitte i fred.

Det er jo ikke noe særlig mer interessant å se på på Storo eller i Sandvika (så vidt jeg vet). Selv hadde jeg holdt meg i området rundt sentrum tror jeg.

• Liker 1
Skrevet

supert da skal jeg det!

hva tenker du om wayns coffe på morgenen? du skjønner han kommer med fly kl 10 så da tenke jeg isteden for å begynne å gå rundt at vi kunne sette oss ett fint sted og spise litt først? noe tips?

egon kan jo være greit men vet ikke når den åpner?

Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo lenger, så jeg kjenner ikke til Waynes coffee. Men er ganske sikker på at Egon åpner tidlig. Det gjør også det meste inne på Oslo S. Tror de fleste inne på slike sentre o.l. er pålagt å ha åpent til samme tid.. og tror det er 9 eller 10. De fleste kaffebarer i sentrum prøver nok å få med seg "skal på jobb"-kundene, så de åpner tidlig. Helt sikkert ikke noe problem.

• Liker 1
Skrevet

tuusen takk for hjelpen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...