AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Er det noen spesielle fordeler med å være i ketose, eller kan man like gjerne holde seg til ikke-ketogen lavkarbo? (Målet er vektnedgang og vedlikehold av god helse) Hvor mange karbs kan man spise maks for å nyte helsefordelene som lavkarbo visstnok skal gi? Anonymous poster hash: 9bf74...b3c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Når man er i ketose endrer kroppen forbrenningsmåten. Vanligvis bruker den karbohydrater til å "drive" kroppen, har den ikke til gang til karbohydrater må den finne et annet "drivstoff" , og forsyner seg derfor av fettreservene vi har på kroppen.Anonymous poster hash: a4971...60d
Supraspinatus Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Er det noen spesielle fordeler med å være i ketose, eller kan man like gjerne holde seg til ikke-ketogen lavkarbo? (Målet er vektnedgang og vedlikehold av god helse) Hvor mange karbs kan man spise maks for å nyte helsefordelene som lavkarbo visstnok skal gi? Anonymous poster hash: 9bf74...b3c Ketose har noen egenskaper som skiller seg vesentlig fra vanlig energiomsetning, men om det er en fordel eller ulempe kommer kanskje litt an på forutsetningene dine. Hva som skal til for å få målbar ketose varierer veldig fra person til person. I tillegg er det en svært flytende grense hva som regnes for ketose og hva som ikke regnes. Alle har en viss produksjon av ketonlegemer. De fleste opplever kanskje en større vektnedgang av ketose siden man gjerne vil spise mindre (spesielt dersom man har nok å ta av). Det største ulempen er vel kanskje at det er vanskelig å holde seg til og utvalget blir begrenset. Jeg spiser ikke ketogent konsekvent, men jeg dupper nok inn og ut av ketose. Spesielt etter harde treningsøkter. For å virkelig "nyte" fordelene av lavkarbo bør man holde seg i området 70g karbo per døgn. Har du ekstremt glykogentømmende treningsøkter er det uproblematisk å øke det vesentlig de dagene.
Sugerøret Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg går i ketose når jeg skal forbrenne/gå ned fortere. Må ligge på 15 karber eller mindre.Helst 10.Det er tøft og byr på begrensninger. Men jeg går ned på vanlig lavkarbo,bare litt tregere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå