Gå til innhold

Kjole for meg som ikke har veldreide ben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke særlig fornøyd med leggene mine (både fordi de ikke er fine og fordi de har arr etter bilulykke), og synes det er ekstremt vanskelig å finne kjoler. Liker ikke korte kjoler eller kjoler med splitt.

Jeg pleier alltid å gå i bukse, men i år har jeg lyst til å pynte meg litt i julen. Ikke galla, men vanlig penkjole. Er ellers normalt slank og 1.74 høy.

Kan det finnes kjoler for meg?

Anonymous poster hash: c4300...d58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fotball-legger, uten å ha satt mine bein i en fotball ever, men har begynt å gi blaffen i det. Kanskje du kan bruke strømper som dekker arrene? Men ettersom du ikke liker korte kjoler, så gå for noe langt da. Det finnes masse fine lange kjoler.. og skjørt. Jeg synes kanskje skjørt er vel så praktisk.

Skrevet

Jeg har fotball-legger, uten å ha satt mine bein i en fotball ever, men har begynt å gi blaffen i det. Kanskje du kan bruke strømper som dekker arrene? Men ettersom du ikke liker korte kjoler, så gå for noe langt da. Det finnes masse fine lange kjoler.. og skjørt. Jeg synes kanskje skjørt er vel så praktisk.

Jeg har prøvd med en del strømpebukser, men de må være helt dekkende, og det ser ikke spesielt fint ut.

Har sett mye på kjoler, men ikke funnet. Synes de enten er av typen som funker i bryllup, eller at de ser veldig ut som sommerkjoler. Hvor har du funnet kjoler?

Skrevet

Jeg er ikke noe kjolemenneske egentlig faktisk. Derfor har går jeg stort sett i kjoler som slutter litt over knærne (fordi leggene mine ser ut som never ending tømmerstokker om den slutter midt på/under kneet). Jeg måtte bli vant med kjoler selv. Det tok lang tid før jeg ble helt komfortabel med det. Både fordi jeg følte leggene mine var for klumpete og fordi jeg ikke er av den feminine typen og følte meg keitete.

Mest sannsynlig er det helst du som tenker over beina dine. Jeg kan forstå at du synes at arrene gir uønsket oppmerksomhet. Men tette strømpebukser kan godt være lekkert også. Ofte synes jeg det hjelper å spørre i butikkene om hjelp. Kanskje et skjørt er greit å starte med? Da er du ikke så låst og kan bruke det sammen med forskjellige ting både til hverdags og fest. Kanskje et enkelt, langt, svart skjørt?

Skrevet

Om det er leggene som er problemet kan du jo kanskje gå med støvletter? Sånne høye.

Skrevet

Med kjoler så kommer det jo an på resten av kroppen også. Derfor synes jeg skjørt er genialt. Det er liksom enkelte ting man vil fremheve og andre ting man vil skjule. Det er det veldig sjelden jeg får til i sånne mer pyntede kjoler for min egen del.

Skrevet

Jeg har også fotballegger og kommer ikke ned i de aller fleste vinterstøvler (bare sånne som koster flesk), men jeg har funnet ut at lave støvletter går greit til det meste.

Jeg har et assymetrisk svart skjørt jeg bruker mye om vinteren, det går under kneet hele veien, men har deler som er 10 cm lenger. Det skjuler leggene ganske bra, synes jeg.

I julen er det dessuten kaldt, og ingen vil se rart på deg om du bruker tykke strømper, jeg personlig ville sett rart på deg om du hadde veldig tynne strømper, det gjelder mest sannsynlig for flere. Det finnes heldigvis mye å velge i av tykke strømper for tiden, det MÅ ikke være ullstrømpebukse om du ikke vil ha det.

Skrevet

Dere som mener dere har så fæle legger, hvordan ser de egentlig ut?

Gjest Keikolina
Skrevet

Feite tømmerstokker, butte tømmerstokker :fnise:

Skrevet

Syntes denne: http://www.sheinside.com/Wine-Red-Zipper-V-back-Sunflower-Lace-Skater-Dress-p-145140-cat-1727.html

hadde vært fin! jo mer puffet skjørt, jo mindre legger får du. Den er jo så nydelig til julen, med litt pynt til :D er sikker på at ingen engang legger merke til legga dine da!

Den blir i korteste laget. :P Men den var veldig fin!

Om det er leggene som er problemet kan du jo kanskje gå med støvletter? Sånne høye.

Jeg får ikke på meg høye støvletter. :P

Med kjoler så kommer det jo an på resten av kroppen også. Derfor synes jeg skjørt er genialt. Det er liksom enkelte ting man vil fremheve og andre ting man vil skjule. Det er det veldig sjelden jeg får til i sånne mer pyntede kjoler for min egen del.

Jeg synes skjørt er veldig fint på andre, men jeg har lett for å se litt stutt ut om du skjønner. Jeg har brede skuldre og relativt store pupper, men er slank rundt magen så må nesten fremheve det på noe vis, siden det er det eneste som er greit. Er litt rart bygget..

Jeg har også fotballegger og kommer ikke ned i de aller fleste vinterstøvler (bare sånne som koster flesk), men jeg har funnet ut at lave støvletter går greit til det meste.

Jeg har et assymetrisk svart skjørt jeg bruker mye om vinteren, det går under kneet hele veien, men har deler som er 10 cm lenger. Det skjuler leggene ganske bra, synes jeg.

I julen er det dessuten kaldt, og ingen vil se rart på deg om du bruker tykke strømper, jeg personlig ville sett rart på deg om du hadde veldig tynne strømper, det gjelder mest sannsynlig for flere. Det finnes heldigvis mye å velge i av tykke strømper for tiden, det MÅ ikke være ullstrømpebukse om du ikke vil ha det.

Jeg bør kanskje bare prøve å gå med tykke strømper.. Det er sikkert mye som sitter i mitt eget hode, men dette har vært et kompleks lenge, og jeg har prøvd å jobbe med det. Synes liksom det blir så synlig med to svarte, tykke tømmerstokker. :P Har du et bilde av skjørtet?

Skrevet

Omtrent som det tynneste på låret. :P

Skrevet

Jeg har faktisk fått masse komplimenter for leggene mine etter at jeg begynte å vise dem frem. De går ikke oppi normale støvletter i det hele tatt, men de ser jo mer trente ut enn jeg fortjener muligens. :laugh:

Jeg har er langt svart skjørt som sitter etter over hoftene og nesten ned til knærne, der svinger det ut litt. Det får meg til å virke litt høyere (er ikke så høy) og det hindrer meg heller ikke å bevege meg (stretch + vidde nederst). Passer til alt fra en genser til dressjakke eller en topp av ett eller annet slag. Du kan fint ha en topp med belte i livet f.eks.

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

-

Endret av Caroline55
Skrevet

Skrevet

Jeg har faktisk fått masse komplimenter for leggene mine etter at jeg begynte å vise dem frem. De går ikke oppi normale støvletter i det hele tatt, men de ser jo mer trente ut enn jeg fortjener muligens. :laugh:

Jeg har er langt svart skjørt som sitter etter over hoftene og nesten ned til knærne, der svinger det ut litt. Det får meg til å virke litt høyere (er ikke så høy) og det hindrer meg heller ikke å bevege meg (stretch + vidde nederst). Passer til alt fra en genser til dressjakke eller en topp av ett eller annet slag. Du kan fint ha en topp med belte i livet f.eks.

Ok, da skal jeg gi skjørt en ny sjanse!

Dere er i alle fall veldig snille som hjelper meg! Kanskje jeg for en gangs skyld kan føle meg litt fin i julen! :)

Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

-

Endret av Caroline55
Skrevet

Du trenger ikke bruke svart strømpebukse, velg gjerne noe med litt farger og struktur til hverdags.

Grått og blått er veldig fine farger, eller dype grønntoner og burgunder, dyp lilla, alt etter humør :)

H&M har lange skjørt inne, med en tettsittende genser eller blazer fremhever du midjen og skjuler leggene.

Kjoler med innsving i midjen og litt vidde på skjørtet balanserer skuldrene og sko med litt heler gir deg lengre ben, og dermed slankere legger ;)

Skrevet

Du har sikkert samme tankegang som meg ang skjørt. Jeg følte meg for pyntet og keitete og syntes ikke at jeg hadde kropp til skjørt (for lav, store legger osv). Men det hjalp å prøve noen ganger og rocke det hele opp litt, så det ikke ble for feminint for meg. Ikke det at det er noe GALT med å være feminin, men jeg føler meg ikke feminin og dermed ble jeg gående å føle meg utilpass. Med litt trening (og uten å tvinge meg selv til å ha på stiletthæler) går det derimot bra.

Skrevet

Du har jo helt normale legger. Ikke noe å skjule i det hele tatt. Jeg forstår at du kanskje vil skjule arrene, men det kan du jo løse enkelt med tykkere strømpebuksr. Kanskje noen med mønster i også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...