AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Det er en fyr jeg har møtt via nett. Vi har snakket siden midten av september og møtte hverandre for første gang for to helger siden. Vi fant tonen bra og kjemien var god. Vi begge likte hverandre og etter en stund kom vi nærmere hverandre, kysset litt etc. Vi sov også sammen den første kvelden, men ingenting mer skjedde. Vi pratet mye og koste oss. Vi snakker fremdeles og har blitt enige om en dato for å møtes igjen, og det er ikke så lenge til. Så det blir da vår andre date. Men siden jeg ikke har gjort dette så ofte, og aldri har kommet til "second date" , er jeg ikke helt sikker på hva som er riktig. Altså, hvordan går man fram til hvor man er? Er det for tidlig å spørre han på neste treff om hvor vi står og hva han tenker om oss? Kan vi fortsatt treffe andre for eksempel? Jeg ønsker ikke det, jeg vil fokusere på han ettersom jeg liker han ganske godt, men jeg vet ikke helt om han er på samme sted. Han har flere ganger gitt uttrykk for at han liker meg godt og gleder seg til å møte meg igjen. Han sender meldinger og ja... men har også merket at han ikke er den typen som overøser meg med masse komplimenter og bekreftelser. Med andre ord er han ingen pusegutt, som det så fint kalles her inne på KG. Men det har selvfølgelig skjedd! Han har blant annet sagt at jeg er herlig, søt, nydelig. Han har også sagt at han vil bli bedre kjent med meg og liker meg mer og mer osv. Hva tror dere? Kan det skremme han bort hvis jeg spør han om hvor vi står? Kan jeg si "Jeg ønsker ikke å treffe andre da jeg føler jeg vil fokusere på oss og se åssen det går" ? Vil ikke virke desperat eller for ivrig heller. Anonymous poster hash: 74645...1b7
pusekatta Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg ville ikke spurt om hvor dere står, alt for tidlig. Når det er sagt, så er jeg en slik som ikke sover/kysser andre enn den ene, og jeg forventer dette av andre jeg dater også. Synes det skulle være merkelig om han holdt på på samme måte med 2-3 andre.
Hecubaa Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg tror jeg ville tatt denne andre daten først og sett hvordan den utvikler seg, og hvis det blir like bra som sist så ville jeg forsiktig hintet frempå at vi kanskje har noe bra på gang.. Jeg tenker at siden han liker deg såpass godt så trenger du ikke å ta samtalen med stor s men heller mikse budskapet inn i flørtingen hvis du skjønner.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 For det første - det er ingen forpliktelser før man har blitt enige om at man ikke treffer andre - mao er i et forhold. Mange, kanskje de fleste, vil mene det er amoralsk å date andre uten å opplyse om det når man har vært på 3-4 dater, men så lenge dere ikke er blitt enige om å ikke treffe andre så er dere altså single og det er holdningen du må ha. Andre date er for tidlig å spørre "hvor dere står". Anonymous poster hash: 25c15...c23 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Tusen takk for svar! Ja, jeg tenkte kanskje det er bedre å se hvordan andre daten går og så evt "hinte" litt innimellom flørtinga. Måtte jo bare høre med dere først for å være sikker på hva som egentlig er rett. Men kan dere komme med eksempler til hvordan jeg kan "hinte" når den tid kommer...? Enten det er via sms eller face to face. Anonymous poster hash: 74645...1b7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Kom igjen! Give me some tip!!! Anonymous poster hash: 74645...1b7
emeå Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg villa ikke hinta noe som helst på den andre daten. Jeg holdt på med en mann i fjor, og vi trivdes veldig godt i sammen, og kanskje kunne vi blitt sammen etterhvert også. Men, han skremte meg bort med å hinte hele tiden, om at dette kunne han bli vant til, at jeg var drømmedama, og at han håpa på ditten og datten. Jeg klarte det ikke, å stakk. Pysete kanskje, men sånn er jeg bare, Jeg ville venta til det føltes helt naturlig, og til du er sikker på at du ikke skremmer han bort. Du har jo god tid. Kos deg, nyt livet og ta det som det kommer! Lykke til 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #8 Skrevet 28. oktober 2013 Det finnes ingen universell regel, men mange ulike forventninger, tror jeg Jeg tenker at andre date er for tidlig å forvente noe spesielt av den andre. Selv når jeg har falt fort, har jeg igrunn ikke visst om interessen vil vare til neste møte, om kjemien fortsatt er der osv. Og jeg ville ikke bedt noen forplikte seg til å ikke treffe andre så tidlig. Jeg har vel den innstillingen at jeg forventer lite/ingenting på det stadiet, annet enn at begge fortsetter å ha lyst til å treffes. Selv om jeg holder meg en, gjerne helt fra begynnelsen, om jeg er tilstrekkelig interessert, ville jeg antagelig blitt skeptisk om han ba meg være eksklusiv etter 1-2 dater. For meg er dette litt fordi jeg ikke greier å tenke langt fremover så tidlig, og heller ikke vet om han gjør det. Det hjelper meg lite om han lover meg å være eksklusiv hvis han likevel dumper meg etter tredje date. Men det handler kanskje ikke bare om forventninger, men også behov for rom/frihet i bli-kjent-fasen, og tillit... Så øker forventningene etter hvert, og da må en avklare ting. Når dette er på tide må en kjenne på selv - og ikke være for forsiktig og konfliktsky. Noen ganger er det bedre å skremme bort noen enn å oppdage at en går på akkord med sine egne verdier og følelser også. Anonymous poster hash: bdd01...810
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå