AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg og kjæresten har vært sammen i 6 mnd. Dette er første helga vi har hatt ungene våres samlet hos han. Jeg kom hjem fra jobb fredag etter å ha vært borte i 14 dager. Ekskonen kom også hjem etter å ha vært borte noen dager. De har 50/50, bor i samme gate. Hun hadde spørt om hun ikke kunne komme innom for å besøke ungene. Kjæresten min hadde sagt at jeg skulle komme, men ungene kunne komme ned til henne noen timer. Dette gjorde de. I dag får kjæresten sms om ikke ungene kunne komme å sove hos henne til i morgen. Han synst ikke noe om det siden de skal til moren igjen på onsdag. Nå var jo jeg og ungene mine der også og de lekte sammen, mens vi hadde planer om å spise middag sammen. Jeg blander meg ikke inn i hvordan de gjør det, men skjønner at kjæresten min ikke synst det er greit. Ungene blir forvirret. Han mener det et pga morens egne behov siden hun savner ungene etter en dag. Uansett han svarte henne på sms, at det var greit men at han ikke såg poenget med at de kom ned dit for å sove og tilbake til han igjen i morgen. Hun svarte med at hun følte seg til bry og at pga jeg var der eller noe i den duren. At hun kunne vente til onsdag, men at hun var der for ungene. Jeg har ikke hatt en god følelse siden. Jeg har ikke lyst å bli blandet inn i dette og jeg har overhode ikke lyst å føle på at det er jeg som er problemet. Jeg og kjæresten diskuterte litt rundt dette før vi reiste hjem. Ekskonen er vant til å stikke innom ungene. Hun har vært innom for å legge de ol bare for å se de. Jeg mener at sidende bor i samme gate er det bedre at ungene kommer til henne istedenfor. Det skal sies at denne dama reiste offshore 4 uker om gangen fra den minste var 9 mnd gammel og etter 1 år kom hun hjem og ville skilles. Hun møtte en ny mann på jobb som er kjæresten hennes i dag. Nå har hun sluttet å jobbe offshore. Hun sliter visst med å være borte fra ungene, men jeg synst det blir litt mye. Det skal skje på hennes behov. Jeg føler at jeg ikke har noe jeg skal sagt, men tenker en dag må det jo ta slutt at hun skal stikke innom. Er jeg helt urimelig som synst dette er unormalt? Jeg synst det er flott at de snakker godt sammen og har et godt samarbeid, men det kan bli litt mye. Hadde det vært opp til mine behov så hadde jeg jo skulle ønske at han kunne sove hos meg i natt. Jeg støttet han i det han mente. Synst bare det er trist at det skal bli sånn stemning. Merker jo at det plager kjæresten min og jeg har ikke lyst at eksen skal tro at jeg påvirker han.Anonymous poster hash: 1960b...20c
pusekatta Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 (endret) Hva synes kjæresten din om at hun skal mase og renne ned dørene? Har de ikke fastsatt samvær, slik at hun har sine dager/uker og han har sine? Jeg synes ikke du er urimelig når du synes at det er slitsomt at hun oppfører seg slik, jeg hadde fått makk hvis ekskona til kjæresten min var slik. Hvorvidt du kan klage så mye til kjæresten din kommer vel an på hvor slitsomt han synes det er. Jeg synes ikke det er urimelig hvis du sier ifra til han på en ordentlig måte, slik at han forhåpentligvis forstår at du synes det er slitsomt og kleint. Det er faktisk ditt hjem også, og du skal ikke trenge å ha ekskona hans der i tide og utide. Synes forøvrig også at hun skal lære seg å overholde samværsavtalen dem imellom. Edit: 50/50 avtale ser jeg. Da synes jeg iallefall hun skal lære seg å trø litt mer forsiktig, jeg hadde blitt mektig irritert hvis jeg var deg, og også hvis jeg var kjæresten din. Endret 27. oktober 2013 av pusekatta
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Takk for svar. Han sier de har hatt stor respekt for hverandre sitt privatliv og at hun ringer alltid før hun kommer. Endringene er vel komt etter hun sluttet å jobbe offshore. De har de 14 dager om gangen nå, mens de hadde de 3 uker om gangen tidligere. Jeg sa at dersom hun savnet de sånn så fort burde de kanskje vudere om de skal gå over til 1 uke hver, men han synst det fungerer fint sånn de har det nå. Det virker ikke som han synst det gjør noe om hun stikker innom i ny og ne, men sånn som i dag blir han irritert over. Han har sagt flere ganger at det er alltid hennes ønsker/behov som betyr noe. Ikke ungene sine. At hun sliter med seg selv og for sin egen samvittighet ønsker se ungene uten om samværstiden. Hvordan kan jeg ordlegge meg til kjæresten uten at det blir klaging? Jeg har sagt hva jeg synst ang at jeg ikke synst det er så greit at hun skal komme innom for å være med de/legge de. Han sa i kveld at dersom det er et så stort problem for deg så skal jeg slutte med det. Det får meg til å få dårlig samvittighet. Det siste jeg vil er å ødelegge.. Jeg bare mener at de kan vel gå ned til moren og være der heller, at jeg ikke synst det er noe kjekt at hun skal være i hans hus.Anonymous poster hash: 1960b...20c
pusekatta Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg hadde synes at det var et overtramp i mitt privatliv om ekskonen til mannen min skulle komme på besøk for å "legge barna". Herregud, det kan han vel gjøre selv. Jeg skjønner ikke helt hvor mannen din står her, skjønner han ikke at du ikke synes det er noe greit? Det er jo bare å si rett ut. De færreste hadde synes det var helt OK om eksen til kjæresten skulle renne ned dørene for å se barna, legge dem osv. Hvis det er så voldsomt problematisk for henne med disse fastsatte samværstidene, så får de vel snakke sammen om en løsning som gjør at dette maset og disse besøkene kan bli mindre.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Godt å høre at jeg ikke er helt urimelig som ikke synst dette er greit. De er vant til at hun har gjort det. Han sier det er ikke tide og utide og har ikke vært et problem. At hun var der kanskje i 2 timer og gikk med en gang ungene var lagt. For min del er dette helt feil og tok opp eksempel ang om jeg skulle gjøre det samme hos min eks. Han sier gang på gang at dette handler kun om henne, men at det aldri har plaget han. Jeg mener det er anerledels nå som han har ny kjæreste. Det kan også være at hun synst at tanken på at en annen dame er sammen med hennes barn er rart, men denne situasjonen har hun valgt helt selv. Jeg har prøvd å snakke med han om dette et par ganger, men han står på sitt og sier at det ikke er/bli et problem. Skjønner jo at han prøver å ha en best mulig tone med eksen. Jeg tror nok at hun er vant til at han gjør som hun ønsker, selv om han sier at han selv sier ting som det er og at han er bestemt ovenfor henne.Anonymous poster hash: 1960b...20c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg føler meg liten som tar hensyn til mine behov oppi dette og ønsker ikke kreve noe. Det er vel heller mitt valg om jeg ønsker å godta å ha det sånnt. Jeg prøvde å få frem i dag at det må jo en dag ta slutt at hun skal komme for å besøke ungene, men han sier gang på gang at det vil aldri bli et problem. Jeg må enten godta at jeg ikke har noe jeg skal ha sagt og akseptere det eller ta et valg om å gjøre deg slutt jeg vet... Jeg må jo bare tro at han er helt ferdige med henne og at det er kun pga ungene han tar så mye hensyn til hennes behov. Men tanken på at jeg er borte og at hun plutselig er hos de ikke er en god følelse. Jeg er borte på jobb i lengre perioder. Tusen takk for tilbakemelding. Setter stor pris på det.Anonymous poster hash: 1960b...20c
Gjest Daenerys Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd. Daenerys, mod.
smilo Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg ser problemstillingen i forhold til når du er på besøk. Men slik jeg skjønner innlegget ditt så var dette første helga dere hadde alle ungene sammen, så da bor du ikke sammen med denne mannen. Du har ingen rett til å kreve at dette slutter, men du kan be om at dette ikke skjer når du er på besøk. Når du er borte må du godta at han gjør egne valg for sine barn. Og siden dette er noe som har skjedd over tid så er ser jeg ikke problemet når du ikke er tilstede. Når det gjelder denne moren så burde hun kjenne sin besøkelsetid, og unngå å komme når du er der. Men du skal ikke se bort fra at hun gjør dette bevisst for å se hvordan du er mot ungene og om du er en person hun føler seg fortrolig med skal omgås hennes barn.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg skjønner tankegangen din. Jeg har vært sammen med hans unger en god stund, men det er første helga vi hadde alle ungene samlet. Jeg synst det er forskjell på at hun kom innom før min tid. Vi har snakket om at vi skal flytte inn til han med tiden og jeg har ikke lyst at hun skal troppe opp på døra fordi hun savner ungene og med respekt av vårt forhold skulle man tro at hun selv skjønnte at det må endres. Men jeg skjønner somsagt at jeg ikke har noe jeg skal ha sagt og det har jeg sagt til kjæresten min, men sier at dette er noe som plager meg. Jeg må nok kanskje bli mer trygg på oss og akseptere at folk har ulike syn på ting. Synst uansett det er synd at ekskonen sitter på følelsene hun utrykker at hun føler seg til bry når jeg er der. Ungene ville jo være der sammen med oss og en helg vi har sammen må hun klare å holde seg borte. Uansett håper hun kan se dette selv og ikke tro at jeg er ute etter å komme i mellom de og ungene deres.Anonymous poster hash: 1960b...20c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Må legge til at ekskonen har gitt utrykk over at hun er glad på kjæresten min sine vegne og etter de var der nede hos henne på fredag hadde hun sagt at ungene ikke ville spise hos de pga de ville hjem å spise pga jeg skulle komme. Jeg selv har flere barn og er bare glad i mammahjerte av at mine barn snakker varmt om sin stemor, men jeg vet om mange som sliter med tanken om at en annen dame skal være en del av livet til ungene sine. Synd det skal være sånn. Ingen kan ta over rollen for en mor uansett.Anonymous poster hash: 1960b...20c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå