AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #1 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg og min x samboer og far har hatt ett av og på forhold i 1.5 år. Vi har en fantastisk kjemi og er pr i dag kun venner og gode samarbeidspartnere ift felles barn. Grunnen for at det har vært frem og tilbake er pga en uenighet jeg nå har lyst å legge på hyllen - noe jeg fortalte han for et par dager siden. For nærmere tre mnd siden var vi begge enige om å gå videre. Han kom med noen små hint etter et par uker som jeg da høflig avviste. To dager før vi skulle møtes igjen (pga noe med vårt barn) fortalte han meg at han kanskje var på vei inn i noe nytt. Han hadde datet ei han likte, men han bekreftet også at de ikke var i sammen. Jeg sa at det selvfølgelig gjorde litt vondt, men at jeg ønsket han all lykke uansett. Da vi omsider så hverandre igjen lå det en nervøs spenning i luften og etterhvert begynte han å flørte med meg. Jeg var med på flørten - som etterhvert utartet seg i en seksuell retning. Han ville også ha meg med for å bade ungen vår, inviterte meg på kvelds og spurt meg om en klem da jeg var på vei ut døra. Etter ei ukes tid senere ringte jeg han og sa jeg ville skape et godt vennskap til han og spurde om det var ok at vi innimellom fant på ting i lag med vårt barn, eller om han syntes det var upassende. Da svarte han at han hadde tenkt på det samme. Jeg inviterte han også hjem til mine foreldre på julaften slik at han kunne være med barnet den kvelden. Dette blei han svært takknemlig for og sa at han sikkert kom. Dette høres helt sikkert naivt ut, men jeg føler veldig sterkt at han og 'damen' ikke har hatt sex i lag. Vi er godt voksne begge to, men er veldig 'strenge' når det kommer til den fysiske biten. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke klarte å 'brenne broen' med å ligge med andre, så han vet nok godt hvor han har meg. Jeg fikk nettopp et fint bilde av han som han hadde tatt av ungen vår - noe han har gjordt tidligere når jeg vet at han har savnet meg. Nå lurer jeg på om det blir veldig, veldig upassende å invitere meg selv bort? Og kanskje spørre om å låne armkroken hans i natt. Noe mer enn en armkrok er vi nok ikke klar for noen av oss - enda iallefall... jeg tror han savner meg, men vet ikke om det blir skikkelig frekt av meg å spørre om en natt i hans armkrok nå etter som han dater ei annen dame... ?? Anonymous poster hash: b5007...e7a Anonymous poster hash: ef2b3...c85
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2013 #2 Skrevet 27. oktober 2013 Disrespekt? Er det ikke respektløst du skal bruke? 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #3 Skrevet 27. oktober 2013 Det er litt skummelt.. men på en annen side forstår jeg deg.. har vært i dine sko. Tenk deg nøye om - hvordan vil du ha det etterpå, hvordan vil du ha det om han etter hvert velger den andre? Anonymous poster hash: d9d3f...ebe 1
Cathrine88 Skrevet 27. oktober 2013 #4 Skrevet 27. oktober 2013 Har du bestemt deg for at du vil ha ham tilbake? Det er vel ikke akkurat snilt av deg å gi ham falske forhåpninger hvis du kun vil ha ham som venn. 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #5 Skrevet 27. oktober 2013 Tenker også det-- du må vite hva du vil selv. Ikke ødelegg det han har på gang om han uansett ikke får deg Anonymous poster hash: d9d3f...ebe 3
Gjest Gresshoppesang Skrevet 27. oktober 2013 #6 Skrevet 27. oktober 2013 Det er litt respektløst overfor deg selv å henge deg etter eksen når han har ny dame. Dersom du har følelser for ham, så bør du fortelle det til ham, så får han selv ta valget. For øvrig er det VELDIG vanlig at man kjenner på "noe" når eksen har funnet seg en ny. Dette trenger ikke å være noe annet enn et savn etter noen eller at det er litt kjipt når den andre går fortere videre i livet enn det en selv har klart. 3
pusekatta Skrevet 27. oktober 2013 #7 Skrevet 27. oktober 2013 Ja, det er vel kanskje en smule respektløst. Jeg ville ihvertfall forsøkt å holde din kontakt (seksuelle/lidenskapelige sådan) til når han faktisk bare hadde slik kontakt med deg, og ikke med andre. Er det slik at du vurderer å prøve på nytt, eller bare savner du ham og sliter med å komme deg videre? 1
lalaB Skrevet 27. oktober 2013 #8 Skrevet 27. oktober 2013 Ønsker du at dere skal prøve på nytt igjen, så syns jeg du kan snakke med han om det først, og så kan du prøve deg etterpå om du får et positivt svar av han. Men dersom du ikke ønsker annet enn litt nærhet, så syns jeg det blir feil av deg å spørre han om det, når han prøver å komme seg videre. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #9 Skrevet 27. oktober 2013 Du må bestemme deg her. Hvis dere er ferdige og går videre - hvilket han tydeligvis allerede har gjort - må dere kutte all flørting og personlig kontakt og KUN ha kontakt når det gjelder å avtale med barn. Her virker det som om du innerst inne vil ha ham tilbake, blir eiesyk når han har funnet en ny dame og vil nyte godene av hans støtte uten forpliktelsene (eller kanskje for å gjøre henne forbanna). Han dater en ny dame. Ligg unna. Hvis hun startet en tråd med tittelen "Eksdama hans lar ham ikke gå" hadde hun nok fått full støtte her, med rette. Anonymous poster hash: 996bf...a03 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #10 Skrevet 27. oktober 2013 Det er jo respektløst. Men det er han som har hovedansvar i forhold til den nye dama... Jeg ville definitivt hevet hodet og gått videre, når han også ser ut til å ha gjort det. Du kan heller snakke med han om det virker som både han og du vil prøve igjen. Anonymous poster hash: d83b1...327 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #11 Skrevet 27. oktober 2013 Jeg kjente at jeg ønsket han tilbake før han fortalte om 'damen' så det er ikke noe desperat forsøk på å få hun vekk fordi jeg skal slippe å være sjalu. Jeg ønsker å bygge opp et godt og solid vennskap med han som etterhvert blir noe nytt. De andre gangene vi har kommet tilbake til hverandre, så har det vært rett i sengen med det samme. Denne gangen vil jeg gjøre det annerledes. i dag var jeg hos han og spurde etter en klem. En virkelig god klem. Men da jeg spurde om jeg skulle komme bort etter at ungen hadde lagt seg hadde han mye å gjøre... Jeg spurte ikke direkte om å overnatte, men det kan godt hende han oppfattet det slik og ville være lojal ovenfor 'damen' eller så er han redd at jeg bare vil ha hun vekk. Tror det er viktig at jeg går 'vennskapens vei' for å vise han at jeg er seriøs. I dag var det jeg som først flørtet (men ikke en seksuell flørt) og da var han absolutt helt med! Nå lurer jeg på hva dere lesere tenker... Er det jeg som er innbilsk siden jeg tolker hans signaler som at han ønsker å prøve med meg og ikke gå videre med hun? Anonymous poster hash: ef2b3...c85
Gjest Evans Skrevet 27. oktober 2013 #12 Skrevet 27. oktober 2013 Syns du skal si det til han jeg, akkurat hva du skriver her. Du ønsker å bygge opp et solid vennskap som med tiden fører til at dere blir sammen igjen. Da blir det sikkert litt lettre for dere begge å forholde seg til hverandre.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #13 Skrevet 27. oktober 2013 Har du bestemt deg for at du vil ha ham tilbake? Det er vel ikke akkurat snilt av deg å gi ham falske forhåpninger hvis du kun vil ha ham som venn. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å ødelegge noe, om jeg ikke ville ha han tilbake - det hadde vært direkte stygt synes jeg.... Anonymous poster hash: ef2b3...c85
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2013 #14 Skrevet 27. oktober 2013 Syns du skal si det til han jeg, akkurat hva du skriver her. Du ønsker å bygge opp et solid vennskap som med tiden fører til at dere blir sammen igjen. Da blir det sikkert litt lettre for dere begge å forholde seg til hverandre. Det er det jeg har sagt og også det jeg ønsker. Vil ikke forhaste meg, men ta små sikre skritt som forhåpentligvis fører til noe mer. Anonymous poster hash: ef2b3...c85
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #15 Skrevet 28. oktober 2013 Jeg kjente at jeg ønsket han tilbake før han fortalte om 'damen' så det er ikke noe desperat forsøk på å få hun vekk fordi jeg skal slippe å være sjalu. Jeg ønsker å bygge opp et godt og solid vennskap med han som etterhvert blir noe nytt. De andre gangene vi har kommet tilbake til hverandre, så har det vært rett i sengen med det samme. Denne gangen vil jeg gjøre det annerledes. i dag var jeg hos han og spurde etter en klem. En virkelig god klem. Men da jeg spurde om jeg skulle komme bort etter at ungen hadde lagt seg hadde han mye å gjøre... Jeg spurte ikke direkte om å overnatte, men det kan godt hende han oppfattet det slik og ville være lojal ovenfor 'damen' eller så er han redd at jeg bare vil ha hun vekk. Tror det er viktig at jeg går 'vennskapens vei' for å vise han at jeg er seriøs. I dag var det jeg som først flørtet (men ikke en seksuell flørt) og da var han absolutt helt med! Nå lurer jeg på hva dere lesere tenker... Er det jeg som er innbilsk siden jeg tolker hans signaler som at han ønsker å prøve med meg og ikke gå videre med hun? Anonymous poster hash: ef2b3...c85 Du fikk avslag til å besøke han, noe som jeg vil tro betyr han tar hensyn til den nye dama. Jeg ser på ingen måte at han vil ha deg tilbake. Men hvis det er det du vil, så si det til han før han involverer seg mer med den nye, så får du høre hva han sier til det. Anonymous poster hash: fdc54...bf4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #16 Skrevet 28. oktober 2013 Du fikk avslag til å besøke han, noe som jeg vil tro betyr han tar hensyn til den nye dama. Jeg ser på ingen måte at han vil ha deg tilbake. Men hvis det er det du vil, så si det til han før han involverer seg mer med den nye, så får du høre hva han sier til det. Anonymous poster hash: fdc54...bf4 Takker for svar. Tror også han viste lojalitet ovenfor 'dama' med å si nei til at jeg skulle komme tilbake etter ungen var lagt seg. Men hvorfor ønsket han å finne på ting med ungen vår og blei kjempeglad da jeg spurte om å finne på ting i lag i lag med ungen. Han sa også at han hadde tenkt å spørre meg om det samme. Det jeg synes det virker som er at han vil bruke litt tid med meg for å finne ut om det kanskje kan bli noe mellom oss før han går videre med hun. Han har også gitt meg beskjed om å holde helt tett om 'noe nytt' til ungen og uttrykk for at det var veldig viktig ...helt forvirret, jeg! Anyone som kan analysere og gi meg noen gode tips? Anonymous poster hash: ef2b3...c85
lalaB Skrevet 28. oktober 2013 #17 Skrevet 28. oktober 2013 Takker for svar. Tror også han viste lojalitet ovenfor 'dama' med å si nei til at jeg skulle komme tilbake etter ungen var lagt seg. Men hvorfor ønsket han å finne på ting med ungen vår og blei kjempeglad da jeg spurte om å finne på ting i lag i lag med ungen. Han sa også at han hadde tenkt å spørre meg om det samme. Det jeg synes det virker som er at han vil bruke litt tid med meg for å finne ut om det kanskje kan bli noe mellom oss før han går videre med hun. Han har også gitt meg beskjed om å holde helt tett om 'noe nytt' til ungen og uttrykk for at det var veldig viktig ...helt forvirret, jeg! Anyone som kan analysere og gi meg noen gode tips? Anonymous poster hash: ef2b3...c85 Hva med å snakke ordentlig med han om hva du ønsker, og spør om hva han ønsker? Vær tydelig på at du vil at dere skal opparbeide et godt vennskap som skal lede til et forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #18 Skrevet 28. oktober 2013 Hva med å snakke ordentlig med han om hva du ønsker, og spør om hva han ønsker? Vær tydelig på at du vil at dere skal opparbeide et godt vennskap som skal lede til et forhold. Takker for svar. Jeg har jo sagt at jeg ønsker å opparbeide et godt og tilitsfult forhold til han, men jeg har ikke nevnt at jeg ønsker (at om vi får til det) et forhold til han. Er usikker på om jeg bør si det, fordi menn lett kan trekke seg unna om en ønsker noe mer. Han er av en tankefull følsom type, men som liker å jakte. Jeg er bare så redd at han trekker seg unna eller at (følelsene jeg vet han har for meg) dabber av om jeg er så direkte.... Anonymous poster hash: ef2b3...c85
lalaB Skrevet 28. oktober 2013 #19 Skrevet 28. oktober 2013 Takker for svar. Jeg har jo sagt at jeg ønsker å opparbeide et godt og tilitsfult forhold til han, men jeg har ikke nevnt at jeg ønsker (at om vi får til det) et forhold til han. Er usikker på om jeg bør si det, fordi menn lett kan trekke seg unna om en ønsker noe mer. Han er av en tankefull følsom type, men som liker å jakte. Jeg er bare så redd at han trekker seg unna eller at (følelsene jeg vet han har for meg) dabber av om jeg er så direkte.... Anonymous poster hash: ef2b3...c85 men det du risikerer ved å bare uttrykke vennskaplige følelser er jo at du mister han til henne han dater nå..
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2013 #20 Skrevet 28. oktober 2013 Dere kan jo sove sammen alle tre, deg ,daten hans og han Anonymous poster hash: 5e471...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå