Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #1 Del Skrevet 4. mai 2004 Kan jeg spørre hva du har i timen som nyutdannet sykepleier (uten tillegg på kveld og helg) Fikk i går høre at en assistent som har jobbet på sykehjemmet der jeg er, tjener 13 kr mindre enn meg i timen.... Hun har vært der i ca 1 år, og har jobbet med helt andre ting før, aldri vært innen helsevesenet.... Høres dette rett ut?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #2 Del Skrevet 4. mai 2004 En nyutdannet sykepleier har en garantilønn på 250000 etter hovedtariffavtalen, etter 10 års jobbing er garantilønna på 277000. En assistent har en garantilønn som starter på 190000 og øker til 224000. Så dersom denne assistenten har fått ansinnitet satt til 10 år stemmer det ganske bra at hun har ca 13 kr mindre enn deg i timen. Det er imidlertid mulig både for deg og henne og forhandle fram bedre lønnsbetingelser gjennom lokale forhandlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 5. mai 2004 #3 Del Skrevet 5. mai 2004 Jobber på et sykehjem jeg og har gjort det i tre år,tjener 220000 i året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2004 #4 Del Skrevet 5. mai 2004 Jobber på et sykehjem jeg og har gjort det i tre år' date='tjener 220000 i året[/quote'] Men du er sikkert ikke sykepleier da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 6. mai 2004 #5 Del Skrevet 6. mai 2004 Nei,men hu snakket om en assistent som bare tjente 13kr i timen mindre enn henne og lurte på om det var riktig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå